Skocz do zawartości

[amortyzator przód] wymiana, montaż


Rekomendowane odpowiedzi

Zakupilem niedawno amortyzator, uzywany i za niedlugo do mnie dojedzie. Chcialbym dokonac wymany mojego axona d na R7 samemu. Mam pytanie jakie moga mnie spotkac nieprzyjemnosc? Tj. moze jakis maly manula jak dokonac takiej wymiany. Jak zdjac stery itd (bede dokonywal zamiany na uzywany amor, wiec ma przycieta sterówke i nabita gwiazdke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba zdejmować sterów.

Wymiana amora jest bardzo prosta:

-odkręcasz koło i przedni hamulec od amora

-odkręcasz śruby przy mostku (tą od góry, i te z boku)

-zdejmujesz mostek, podkładki i te elementy sterów które same zejdą (osłona łożyska, i taki klin)

-wyjmujesz widelec (powinien łatwo wyjść)

-bierzesz stary widelec, odwracasz go do góry nogami, opiarasz o coś twardego. Najlepiej żeby ktoś Ci potrzymał. Bierzesz śrubokręt i młotek (bez młota to nie robota B)) i zdejmujesz bieżnię która jest nabita na sterówke starego amora (taki pierścień, napweno łatwo rozpoznasz). przykładasz do niego śrubokręt, raz z jednaj raz z drugiej strony, i DELIKANIE udezasz młotkiem w śrubokręt (tak aby nic nie pogiąć). W koronie amora są nacięte odpowiednie rowki, żeby łatwiej było zdjąc ten pierścień. Wystarczy go zsunąć kilka mm, potem już sam zjedzie do końca.

-nabijasz pierścień na nowy amor. W miejscu gdzie będzie nowy pierścień dobrze jest posmarować sterówkę smarem stałym (łatwiej nabić, i łatwiej zdjąć w przyszłości).

-amor z nabitą bieżnią wkładasz do główki ramy, zakładasz wszystkie osłony i podkładki od góry, na to mostek. Najpierw dokręcasz tą śrubę od góry mostka, tak zeby skasować luzy na sterach (ale nie za mocno, zeby nie popsuć łożysk -> zakręcasz do momentu aż nie będzie luzów, ale jak jeszcze kiera będzie się płynnie obracać).

-dokręcasz śruby z boku mostka naprzemian - raz jedną, raz drugą (dosyć mocno, tak żeby się trzymało, ale żeby nie zerwać gwintu ;) )

-montujesz koło i hamulec

-strzelasz sobie piwko w nagrode za dobrze wykonaną robote :)

 

Po pierwszych kilku km może się zdarzyć że luz na sterach będzie zbyt duży, wtedy poprostu luzujesz śruby na mostku, dokręcasz tą górną nieco mocniej i zakręcasz te z boku...

 

Może się też zdarzyć że sterówka będzie za długa, wtedy albo obcinasz ją troche, albo dodajesz podkładki pod/nad mostek.

 

To chyba tyle, jak masz jeszcze jakieś pytania to wal śmiało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...