Skocz do zawartości

[rower]modernizacja czy zmiana?


roswell

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Tak jak w temacie, mam do wydania 700zł. Zastanawiam się, czy warto inwestować w sprzęt, który mam teraz, specyfikacja poniżej, jest w nim do kupienia amortyzator, a następnie do zmiany przednie koło i w dalszej perspektywie rama i napęd. Sprzęt nie jest ciężki, ale też nie ma jakiś wysokiej klasy części.

Może lepszym wyjściem jest kupno nowego roweru (oczywiście Kross Level A6 :D , przełożenie części, które mam lepsze (kiera, mostek, rogi, siodełko...), a potem sprzedanie pozostałego roweru albo części osobno.

Jakie jest Wasze zdanie?

Bar Ends: Accent Airplane 62g

Bar Plugs: Author 4g

Bottle Cage: Zefal 37g

Brake (Front): Avid Single Digit 7 182g

Brake (Rear): Avid Single Digit 7 182g

Brake Levers: Avid FR-5 155g

 

Cables: Accent Supreme/noname 150g

Cassette: Shimano Acera CS-HG40 362g

Chain: Sram PC-48 300g

Crankset: Shimano FC-M415 810g

-Bottom Bracket: Shimano 327g

Derlr (Front): Shimano Deore LX FD-M571 140g

Derlr (Rear): Sram 7.0 260g

Fork: Accent Cr-Mo 1100g

Frame: Gary Fisher Wahoo ’04 18” 1928g

Grips: Author AGR-F136 100mm 25g

Handlebar: Tioga Taskforce XC 128g

Headset: VP-A76C 139g

Pedals: Shimano Deore LX PD-M520 378g

Seat: San Marco SKN 260g

Seatpost: Ritchey WCS 31,6x350 242g

Seatpost clamp: Bontrager 50g

Shifters: Sram 3.0 160g

Skewers: noname bolt-on 62g

Starnut: AC-Star 5g

Stem: Tioga O-Bone 110mm 132g

Tire (Front): Kenda Karma Kevlar 26x2.00 480g

Tire (Rear): Schwalbe Racing Ralph 26x2,10 470g

Top Cap: Bontrager 10g

Tubes: Bontrager/Maxxis 320g

Wheel Front: Matrix750 960g

Wheel Rear: 1070g

-Hub: Novatec NT-802SB 394g

-Rim: Mavic XM317 440g

-Spokes: DT Champion 220g

-Nipples: DT alu 10g

-Rim tape: ?

 

 

 

Razem 10900g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manetki 160g? Gripy X0 ważą 19x... Kendy Karmy ważą średnio po 500. :D

Moje zdanie jest takie - ja w życiu nie zamienił bym Garego na Krossa, gdybym miał na tym zystać te powiedzmy 150g. Jeśli planujesz dalejodchudzać rower, to i tak rama A6 nie będzie dobrym wyborem (ale tanim). Lepiej dozbierać do porządnej ramy, lub poszukać używki (ja kupiłem rok używanego Mobstera za 350zł - od znajomego).

 

Poza tym Krosso-mania na forum powoli przechodzi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zrobilem z a6 tak jak pisales i jestem zadowolony, bo za rower, jaki mam musialbym dac ok 2tys wiecej niz dalem, co stanowi prawie 100% wartosci

 

do wymiany poszla korba, kaseta, lancuch, detki, cale kola, siodlo, sztyca, gripy i pedaly

 

i okazalo sie ze po sprzedaniu z a6 kol, korby, kasety, lancucha, siodla za reszte czesci zaplacilem 1100zl, to chyba nie wymaga komentarza skoro sam amor wart jest ok 900zl :D rower z lampkami, pelna torebka podsiodlowa, licznikiem, bidonem 1L wazy mniej niz 13kg, lysy 11,5

 

w zwiazku z tym, jezeli zrobisz podobna operacje, to na pewno nie bedziesz zawiedziony, kazdy kto wsiadzie na moj rower jest zszokowany ze za takie pieniadze mam takie cusik ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Yah0o_121

Gripy X.0 nie koniecznie ważą 200g:

http://light-bike.com/forum/album_page.php?pic_id=1770

Rozbieżności w masie manetek pojawiają się stąd, że jedni podają ich masęę razem z linkami, a niektórzy nie.

Moje gripy ważyłem osobiście i naprawdę wyszło mi 160g, chociaż możliwe jest, że waga trochę zaniża.

 

Co do opony Kenda, to ją również ważyłem, niestety także na tej samej wadze.

Co do zmiany Garego na Krossa, to nie chodzi tylko o masę, tym bardziej, że mój rower przez to znacznie utyje, chodzi bardziej o osprzęt, amortyzator. Ramę i tak bym zmienił, ale to dopiero za rok.

 

Co do manii, to mi akurat wszystko jedno, kupuję to co się najbardziej opłaca, mam gdzieś to co robią inni.

 

Jest jeszcze jedna kwestia, obecnie rama jest na mnie za mała, mam 183 cm wzrostu i ramę 18". Teraz kupiłbym 19,5-20"

 

@nabial

Gdybym kupił Krossa planowałbym dać ze swojego GF:

-przerzutkę przednią,

-tylne koło

-kierownicę

-mostek

-chwyty

-siodełko

-pedały

 

a do tego kupiłbym nowe:

-przerzutkę tylną (XT Low-Normal),

- kasetę i łańcuch (XT), albo chociaż sam łancuch na Sram PC-59

- sztycę (Smica)

- dętki (Maxxis Ultralight)

 

Korbę bym zostawił bo jest super (Truvativ FireX 3.3 - to odpowiednik LX),

 

I myślę, że miałbym wagę ~11,5kg.

 

 

Jakie koła

Shimano czy Alex Rims/Novatec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podam wszystkie zmiany dokladnie:

-kola shimano 505 sprzedane, wsadzone xm317,cnspoke,novatec

-sztyca za krotka, wsadzona boplight 400mm 260g

-pedaly vp na spd 520

-chwyty gumowe na pianki

-korba firex na lx h2 - lepiej pasuje prowadnica z przedniej lx do blatu, poza tym mialem ja uzywana ale stan tech ideal, a za nowego firexa wiecej dostalem po prostu - ekonomia

-kaseta 950+kmc na sram 7.0 lancuch pc-59

-siodelko bylo tak twarde, ze od razu wskoczylo stare velo

-detki kendy 200g na maxxisy 130 z racji wentyli i wagi

 

zostala jeszcze kosmetyka typu zaciski, dluzsze rogi

 

co do twoich modernizacji, to mysle ze nie warto kupowac przerzutki xt, bo za duzo na tym stracisz, a roznica bedzie nieznaczna, jak cos zmieniac to na duzo lepszego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że Kross ma normalną sprężynę wraz z manetkami DC, co jest nieergonomiczne i trzeba to poprawić, można zmienić na LX, ale XT nie jest wiele droższa, poza tym mniej waży. No chyba, żeby się szarpnąć na używaną RD-M960.

 

No muszę podliczyć, czy dobrze na tym wyjdę.

 

Byłbym wdzięczny gdyby ktoś siedzący w temacie podał ile mogę wziąc za:

w nawiasie podane kiedy załozone:

klamki (maj 2007)+ szczęki v-brake (lipiec)

kasetę + łańcuch (koniec sierpnia)

korba + suport (grudzien 2006)

przerzutka tył + manetki (maj 2007)

ramę + stery + pancerze/linki (rama/stery czerwiec 2004), pancerze (listpopad 2006), linki nowe

sztyca + zacisk (kupiona jako używka sierpień 2007)

opony: tył (grudzień 2006), przód (lipiec 2007) - używane tylko sporadycznie, jeżdzę głównie po szosie na slickach)

 

No i te rzeczy bym sprzedał jako nowe z Krossa

-przerzutkę przednią,

-tylne koło

-kierownicę

-mostek

-chwyty

-siodełko

-pedały

-przerzutkę tylną

- kasetę i łańcuch

- sztycę

- dętki

 

Proszę o podanie ile mogę za te rzeczy wziąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam posiadam rower specialized hardrock comp

http://www.bikepedia.com/QuickBike/BikeSpe...c&Type=bike

zakupiony w 2004 roku rozmiar ramy to 17" mam 183 wzrostu i sie zastanawiam, niby rower jest na 100% na mnie za maly ale przejechalem na nim ponad 3000km i wciaz czuje sie na nim komfortowo. Rower rok temu mial gruntowny remont w ktorym zostalo wymienie:

łańcuch na Sram pc850

kaseta na Sram pg 850

suport kinex BSA113 (nie wiem czy dobra nazwa)

piasta tylna shimano deore m475

linki hamulcowe i przerzutkowe.

 

Teraz sie zastanawiam czy jest sens kupowac nowy rower i wydac 4000zł czy zainwestowac w dobre komponenty dla tego roweru, mysle o zostawieniu tylko ramy a reszte czesci sukcesywnie wymieniac, na pierwszy ogien mysle o wymianie hamulca przedniego na jakiegos hydraulika.

z roweru korzystam glownie w miescie jednak lubie pojezdzic w terenie. Co waszym zdaniem lepiej zrobic kupic nowy rower czy inwestowanie w stary?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

teraz mam kelly's quartz z 2004 ale kupionego dopiero rok temu jako nowego. nie wiem czy lepiej sprzedać go w całości i kupić sobie wszystkie częsci pod jakieś lekkie fr czy tylko wymienić rame, amora, kiere, pakiet, korbe, mostek i ewentualnie przednią piaste.

 

roweru mam zamiar używać do skakania na małych chopkach i jazdy po lesie, bez jakiegoś strasznego katowania:)

 

jakiego polecicie amora tak do 700 zł min 120mm??

i jaką rame sztywną warto by zamontowac?? myślałęm nad dartmorem street fighterem ale nie wiem czy warto ją kupować czy wystarczy mi tańsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...