Skocz do zawartości

[kolo]ACE18, CNSpoke, SRAM7


MCT

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Chciałbym rozpocząć temat testu kół, które na dniach złożyłem. Rozwijając temat, obręcz to AlexRims ACE-18 32 otwory, wg danych które udało mi się znaleźć waga od 449-470g, czarna anodyzowana, kapslowana, trzy komorowa z paskiem zużycia i obrabianymi boczkami CNC. Odczucia subiektywne, w miarę dobrze wykonana, choćby w porównaniu z Ritcheyami COMP które posiadam znacznie lepsze, chociaż wyczuwalny jest skok w miejscu łączenia. Ogólne wrażenia bardzo pozytywne. Cena około 60pln. Jako szprychy wybrałem produkt CNSpoke, zachwalany przez sprzedawce w sklepie. Dokładnie nie potrafie określić jaki to model, niestety nie zapisałem, ale czarne anodyzowane, standardowe, nie cieniowane. Cena za komplet około 30pln. I teraz piasta. Wybrałem używaną, zakupioną poprzez serwis aukcyjny za 26pln (z kosztami przesyłki) SRAM 7. Piasta została przeze mnie wyczyszczona, nie znalazłem śladów zużycia i nasmarowana. Mówiąc szczerze kręciła się opornie. Chociaż porównywalnie do ostatnio przez mnie czyszczonych piast Shimano. Zestaw taki został wybrany aby zastąpić używane przeze mnie w tej chwili kółko, w którym obręcz jest tak skatowana, że trzeba naprawdę sporej siły w rękach, żeby zahamować.

Koło zostało zaplecione na 3 krzyże, zaplatanie przebiegło bez większych problemów. Całe koło prezentuje się całkiem efektownie. Postaram się w najbliższym czasie zamieścić zdjęcia. Udało mi się dotrzeć do wagi, dzieki czemu mogę podać, że w takiej konfiguracji waży, bez zacisków 870g. Wydaję mi się, że za około 120pln udało mi się uzyskać całkiem dobre koło, jednak to zweryfikuje użytkowanie.

Jak tylko zostanie zaopatrzone w oponę i dętkę, i w końcu trafi do roweru poinformuję jak się sprawuje a nastęnie będę informował co się z nim dzieje w trakcie dalszej eksploatacji.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam w wątku ponownie.

Korzystając z chwili wolnego czasu sfotografowałem nowopowstałe koło oraz udało mi się je zamontować do nowego roweru. Uzbroiłem je w dość starą dętke produkcji Dębicy oraz oponę Escape Pro. Niestety nie mam już dostępu do wagi, ale wydaje mi się, że cały zestaw jest w miarę lekki. Na kilku załączonych zdjęciach przedstawiam też stare koło. Jak widać wyposażone ono było w piastę Shimano HB-RM40, o której nie mogę złego słowa powiedzieć i planuję zbudowac na niej na początku przyszłego roku kolejne rezerwowe koło. Sama piasta ma 11 lat co prawda poważnie użytkowana była przez ostatnie 3 co nie zmienia faktu, że nadal pracuje bez zastrzeżeń. Trzeba ją tylko regularnie serwisować. Szprychy i obręcz niestety no-name. Podobnie jak piasta wytrzymały ponad 10 lat. Z ciekawostek, obręcz przez ostatnie 3 lata nie była centrowana. Jedno ze zdjęć ukazuje boczną ściankę obręczy, nie oddaje jej rzeczywistego stanu, który był główną przyczyna jej wymiany. Niestety po tylu latach porobiły się rowki, dość duże ubytki aluminium, mocniejsze hamulce w połączeniu z klockami mocno ją zniszczyły przez co skuteczność mocno spadła. Jedno ze zdjęć przedstawia klocki Jagwire, po przejechaniu około 1,5kkm. Na końcu przedstawiam koło zamontowane już w rowerze przygotowanym do sezonu jesiennego.

Kolejna porcja wrażeń po pierwszych jazdach.

 

p9020051bi1.th.jpg

 

p9020047et5.th.jpg

 

p9020057sc5.th.jpg

 

p9020064zz8.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

W tej chwili kółko ma przejechane jakieś 2000km. Żadnych problemów, nie wymagało przez ten czas centrowania, kręci się idealnie pomimo nie najlepszych warunków pogodowych. Po obręczy widać już przebieg, rysy, przetarcia, no i ślady po klockach. Ogólnie jestem zadowolony z zestawu, który złożyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ukaniex - bo się zdziwisz wagą... :P

 

Miałem koła IDENTYCZNE jak te, które chcesz zapleść, z tym że piasty XT pod V-ki, ale wagowo stare V i nowe CL wyjdą praktycznie tyle samo. No i zestaw mnie trochę przeraził jak go zważyłem... Koło przednie na wąziutkich obręczach (już opona 1,95 bujała się na boki) ważyło ok. 860g. Tylne coś pod 1050g (z kasetą SRAMa PG-850 8b 11-32 równo 1380g). I to są wagi BEZ zacisków!!!

 

Mavic Crossride pod CL ważą nawet mniej, a byłyby zdecydowanie poręczniejsze (łożyska maszynowe, mniejszy opór bo 24 szprychy, szersza obręcz) nawet dla cięższego ridera i pod tarcze.

 

Jak miałbyś do wydania ok. 600PLN, to dla lekkiego bikera i pod V-ki jest coś takiego: CROSSRIDE UB na 20szprych - co prawda w aukcji opisu prawie nie ma, ale od czego maile? Jeśli szprych ci za mało, to zerknij ile mają nowe SLRy pod V-brake :)

 

A jak składaki i tylko pod V, to zestaw typu Mavic 317 + przynajmniej na przód szprychy cieniowane + także na przedzie szosowy Novatec, Rotaz czy inne wynalazki - for you wystarczą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak waga nowego modelu, ale stare Alexy miały ją chyba z kosmosu :)

 

Nawet stosunkowo tanie Mavice 317 mają deklarowane 430-435g realu, a zdarzają się jeszcze lżejsze sztuki. I jeśli nie chcesz tarcz (w końcu co z nimi?), zastanów się serio nad szosowymi piastami. Przynajmniej na przód :D

 

PS. Skoro już mamy OT, napisz ile chcesz wydać, będzie prościej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...