Skocz do zawartości

[szosa] rower za 4,5-5k PLN


student

Rekomendowane odpowiedzi

Hejka, przeczytalem wieeele artykulow nie tylko z tego forum, ale chcialem sie jeszcze dopytac :D

Otoz mam na wydanie kase jak w temacie. Analizujac info zdobyte z wielu źródeł wyszło mi cos takiego:

 

1. Rower skladany na ramie alu (carbon odpada ze wzgledu na ceny). I tu pierwsze pytanie: jakiej firmy? Od razu dziekuje za radony, poisony itp no-namy. Mysle powaznie o Orbei AQUA lub NEW ASPHALT lub Carrerze (zapomnialem modelu), Felt F75, Merida 905 - co w ogole sadzicie o tych ramach? Sztywnosc to dla mnie b. wazna cecha - lubie jezdzic podjazdy na stojaka i nie lubie jak cos mi pływa pod nogami.

 

2. Kola Mavic Ksyrium Equipe lub Aksium

 

3. Osprzet wole włoski. Jaka jest praktyczna roznica miedzy veloce i centaur?

 

4. Korbe wole jednak shimano - sztywne są, sztywniejsze niz campa. Bedzie cos takiego wspóldzialalo razem?

 

5. Pedaly. Tu jestem zielony. Ktory system wybrac? Shimano, look, time....

 

W przyszlym roku chce pojechac na kilka wyscigow i pod tym katem buduje rower. Ze wzgledu na budzet kola moga byc Aksium, ale rama ma byc dobra, to wiadomo podstawa.

 

Rower bede kupowal po wakacjach wiec moze trafie na jakies dobre oferty ;-)

 

Help,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jeździłem dwa ubiegłe sezony na ramie Orbea Mitis 100% alu - model wyższy od tych, które wymieniłeś. Obecnie mam Gianta TCR Once Team z 2002 roku - jest ona sztywniejsza od Orbei mimo, że waży o 440g mniej!!

Jeśli nie przeszkadza Ci mnogość roweró Trek to zastanów się nad ramą tej firmy. Giant'y mają sztywne ramy, ale OCR to lipa - turystyczna geometria, a TCR kosztuje 2500 zł. Meridy są chwalone, ale to nic wykwintnego.

 

2. Osobiscie wziąłbym koła Campagnolo Khamsin - na pewno lepsze piasty od Mavic'ów.