Skocz do zawartości

Karbon

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    160
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://karbonkrieg.com

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Łódź

Osiągnięcia użytkownika Karbon

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Karbon

    [ szosa ] Kącik szosowy

    Była mowa tylko o trwałości. Często sami użytkownicy Sh wiedzą, ze trwałość klamek i RD jest kiepska, ale jeżdzą bo odpowiada im ergonomia. Teraz ceny Sh są tak niskie, że raczej nie stanowi problemu wymienić zużytą część. Mnie na szczęście ergonomia Campy pasuje idealnie - za klamki trzyma się wygodniej niż za kierownicę nad nimi, a na cienkich chwytach Sh drętwiały mi dłonie.
  2. Karbon

    [ szosa ] Kącik szosowy

    Skoro wszyscy tak chętnie powołują się na świetną swoja drogą stronę kolarstwo-szosowe.gda.pl to cytat z niej: "Skomplikowanie konstrukcji klamkomanetek Shimano jest tak duże, że niektórzy mechanicy porównują je z zegarkiem. Tak jak zegarek zawodzi, tak i z każdym tysiącem przejechanych kilometrów rośnie zawodność klamkomanetek systemu STI i maleje precyzja przerzucania biegów. Na drugiej szali genialnie proste rozwiązanie Campagnolo gwarantuje niemal wieczną pracę w każdych warunkach pogodowych. Dość powiedzieć, że nie jest mi znany przypadek uszkodzenia klamkomanetek systemu ERGO z innego powodu niż kraksa! Należy też dodać, że ukrycie kabli pod owijką kierownicy dodatkowo zwiększa niezawodność włoskiego rozwiązania." ...stąd: http://www.kolarstwo-szosowe.gda.pl/klamkomanetki.html A ja i wszyscy, których znam podzielaja tą opinię. Nie będę już linkował tu postów z LB, forum szosowego i zagranicznych bo po co odkrywać Amerykę drugi raz.
  3. Karbon

    [ szosa ] Kącik szosowy

    Zdecydowanie większa trwałość Campy jest faktem nie do podważenia. Veloce czy Centaur'a raczej nie opłaca się sprowadzać z USA chyba, że razem z innymi częściami. Nawet za nieduże pieniądze można złożyć lekki rower a parametrach wyścigowych. 7 kg to żadna rewelacja i może być bardzo sztywny i mocny.
  4. Karbon

    [ szosa ] Kącik szosowy

    8 - 9 kg? 1 kg różniecy to przepaść. Złożyć rower 8 kg to żaden problem w tej cenie. Spokojnie możesz celować w 7,5 kg jak wiesz jakie części kupować. Polecam osprzęt Campagnolo. Można go tanio kupić na Allegro, a jest lżejszy i trwalszy. O komforcie klamek nie piszę bo każdemu pasuje inaczej - dla mnie klamki są bosko wygodne, a na Sh drętwiały mi dłonie. Dlaczego pomijasz koła? Masz już jakieś czy zamierzasz kupić gotowe? Ja namawiam Cię na złożenie. Jak dobrze dobierzesz komponenty do nich to wyjdzie tanio, mocno i lekko. Możesz mieć spokojnie w tej cenie rower 7,2 - 7,5 kg, który będzie bezawaryjną maszyną do ścigania. W moim 6,9 km nie sprawdziły się tylko szprychy Revolution po stronie kasety - reszta jest super.
  5. Karbon

    [ szosa ] Kącik szosowy

    Gdyby nie to prawie to już bym cie jechał. Różni się na tyle wyczuwalnie, że warto kupić DA jeśli zna się na rzeczy. To, że ktoś ma najwyższą grupę nie znaczy, ze jest snobem, a jeśli ktoś tak myśli to...nie powinni go wpuszczać do Media Markt.
  6. Karbon

    [ szosa ] Kącik szosowy

    Za 4000 zł masz prawie taki rower jak mój. Jak się zdecydujesz na osprzęt Shimano to starczy. Oczywiście zakładając, ze bez kół jak piszesz. Tylko składać.
  7. Zacznę od tego, że Accent ma zaniżoną rozmiarówkę. Kierując się wskazówkami z tego forum wybrałem rozmiar M. Mają takie same wymiary jak moje inne spodenki L. Jedynie nogawki mają długość jak na M przystało - są ~1 cm krótsze niż w innych L. Wkładka jest doskonała - bardzo wygodna. Długie dystansy (90 km) nie rozbią na mnie wrażenia - żadnych otarć. Powierzchnia wkładki jest w dotyku dość "plastykowa" i bardzo szybko schnie. Spodenki po wypraniu są suche po 3 godzinach. Dobze dopasowywuja się do ciała. Przód jest nisko wycięty, a na plecach jest siatka dzięki czemu w spodenkach jest chłodno.
  8. Karbon

    [ szosa ] Kącik szosowy

    Stara Orca jest jedną z bardziej komfortowych ram. Teraz robi się dobrze tłumiące ramy. W końcu to epoka karbonu. Ramy są sztywne, ale tłumią tak gdzie potrzeba. Już nie robi się ram tak sztywnych jak moja TCR alu. Mam możliwość napompowania szytek do 15 atm. ale nie zrobie tego z obawy o moje przyszłe ojcostwo. Są jednak karbonowe modele, które tłumią mocniej - specjalnie przygotowane na najgorsze drogi (Specialized Roubeaux). Karbonowe ramy maja już dorzywotnie gwarancje - Trek OCLV, Madonne, Cervelo R3.
  9. Karbon

    [ szosa ] Kącik szosowy

    Najlepsze pod względem szosy w pl jest forum Light-Bike. Jednak w celu zasiągnięcia szerszej wiedzy trzeba pofatygować się na WW, FWB i inne zagraniczne. Stwierdzenie, że "mądruje się" bo mam taki rower a nie inny też jest krzywdzące, bowiem mój rower jest wynikiem zaangażowania mojej wiedzy w temacie sprzętu a cena <6000 zł to powód do dumy, bo za takie pieniądze żaden amator nie złoży nic tej klasy. Miałem ramę Orbea Mitis i powiem, ze nie był to najlepszy wybór. Geometria bardzo dobra i rama sprawowała się tym lepiej im szybciej się jechało. Jednak masa 1550g nie była satysfakcjonująca. Moja obecna TCR z alu Alcoa CU92 T6 waży 400g mniej i jest wyraźnie sztywniejsza. Z Orbei warto zainteresować się tylko i wyłącznie modelec Lobular, najlepiej z całym karbonowym tyłem (100% Zaccs). Arin jest za droga jak na alu i...za lekka. Brzmi paradoksalnie, ale jak czytałem opinie wielu zaawansowanych kolarzy, spadek sztywności tylnego trójkąta da się wyczuć już po miesiącu!! intensywnej jazdy. Opal i Onix to konstrukcje, którym wyraźnie brakuje sztywności. Nowa Orca staniała w porównaniu z gorszą starą. Widelce Zeus dobrze tłumią wibrację mimo, że do lekkich nie należą (z wyjątkiem FCM). O osprzęcie a szczególnie o częściach nie dyskutują bo temat by się nie skończył. Mogę odpowiedzieć na konkretnie postawione pytanie, jeśli zainteresowana będzie nadal zainteresowana. Co do opon - można brać Maxxisy, ale tylko zwijane i wersję z gęstszym oplotem (więcej TPI). Wiele osób się skarży, że Detonator'y nie są powtarzalne, czyli każda jest inna. Słyszałem, że pękają. No tak - "słyszałem". Są tacy, którzy bardzo sobie chwalą Detonator'y. Ja na nich nie jeździłem.
  10. Karbon

    [ szosa ] Kącik szosowy

    To, ze masz jakieś jazdy nie usorawiedliwia braku kultury i ocen moich wypowiedzi. Twoje komentarze są najlepszym wyznacznikiem twojego pojęcia w temacie, a raczej jego braku. Nie zamierzam z toba dyskutować bo szkoda mi literek. Jeśli ktoś szuka roweru za tyle pieniędzy to powinien wiedzieć co chce. Nawet nie dowiedzieliśmy się czy ma być karbon, czy alu, Sh czy Campa itd. Teoria zakupu ramy za prawie 70% budźetu i klicenie roweru za to co zostanie to jakaś herezja. W średniowieczu za takie poglądy spalili by cie na stosie. Przerzutki DA maja mocniejsze sprężyny od pozostałych przez co zmieniają przełożenia szybciej. Akceptowalna dla doświadczonego kolarza jest jeszcze Ultegra - reszta osprzętu Sh to dno. Jak nie widzisz różnicy to kup sobie TY40.
  11. Karbon

    [ szosa ] Kącik szosowy

    Ja się nie znam? <lol> Zobacz jaki mam rower i jakie mam koła. Taki rower złożyłem za niecałe 6000 zł a koła za 1450 zł 1283g. Proponujesz bardzo dobrą ramę, a osprzęt i komponenty to już kompromis. Jest niepisana zasada, że rama powinna kosztować 1/3 ceny całogo roweru. Więc propozycja kupna ramy za 60% ceny to niedorzecznosć. Skoro jesteś takim znawcą to pewnie wiesz, ze DA działa znacznie lepiej niż Ultegra i taki osprzęt zakłada się do ramy tego typu. Proponuję ramę karbonową za ~5000 zł, osprzęt DA lub Record, tzw. "reszta" 2000 zł. Wtedy rower będzie złożony równo. Żadna część nie ogranicza funkcjonalności innych. Nie proponuje nic konkretnego bo możliwości jest dziesiątki.
  12. Karbon

    [ szosa ] Kącik szosowy

    Do takiej ramy nie zakłada się osprzętu Ultegry. Brak wiedzy aby złożyć bardzo dobre koła za 1500 zł. Kupno kół Ultegra czy Ksyrium'ów Elite to idiotyzm. 1000 zł na resztę? Dobry żart. Reszta to ogumienie, kierownica, mostek, sztyca, siodło. Za takie pieniądze skąłda się rower na częściach sprowadzanych w Niemiec i US. Ale najpierw trzeba poświęcić dużo czasu na zapoznanie się z ofertę firm, potem poszukać gdzie wybrane części można kupić najtaniej. Albo zlecić budowę komuś kto zna się na tym.
  13. Karbon

    [ szosa ] Kącik szosowy

    Lol, 12-14 k zł na rower nie mając pojecia o sprzęcie. Dobra jesteś. Rama 585 kosztuje 8k zł a 595 11 k zł, więc w tym przedziale się nie da złożyć roweru na nich.
  14. Czy na kierownicach Ritchey'a OS jest miejsce na zamocowanie licznika Sigma RCS koło mostka? Czy może od razu za mostkiem zaczyna się zwężać?
  15. Ja za ten zacisk zapłaciłem 20 zł. Waży 17 gram. Niestety odszedł od niej karbon i teraz jest gołe aluminium przetarte papierem ściernym. Śruba jest wykonana z kiepskiej stali - szybko się zaokrągla gniazdo imbusa. Niewarto kupować.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...