Skocz do zawartości

[rower] XTC 2007


pwe

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

 

na dniach planuje składać (jutro pewnie zamówię), zamierzam informować na bieżąco :

ważę 68kg, będzie mniej :huh:

 

Plan kupuje bazę droższa, stare części po wypłatach będę wymieniał (siodło boplight 150zł, 190g ; sztyca amoeba 139g, itd ):

22do7.jpg

 

na czerwono - zastanawiam sie nad kupnem, z braku kasy ...

 

zastanawiam sie też nad wersjami niższymi:

 

- korby XT -> na LX (+140zł, - 110g)

- gripy X0 -> na X9 (+90zł - 30g)

- koła American Classic+717+revo(2.0-1.5-2.0) -> na XT+717+revo(2.0-1.5-2.0) (+270zł, - 200g)

- przerzutka sram x9 -> na x7 (+90zł, -50g)

 

mam nadzieje ze wyrobie sie z budżetem i już na początku tygodnia pokaże co mam ;)

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. To jak w końcu z tym budżetem? Z biegem czasu chcesz coraz więcej pieniędzy przeznaczyć na rower :huh:

2. Chwyty można w sumie odrobinę lżejsze Titec Pluto: http://www.swiatroweru.pl/index.php?show=product&pid=540

3. Co do elementów dodatkowych takich jak: opaska na obręcz i podkładki, możesz chyba założyć mniejszą wagę. Taśma izolacyjna to jakieś 4g na koło, a podkładki może takie: http://www.harfa-harryson.com.pl/fnc/goodd...=1200&pos=4

4. Polecam jednak wymienić linki i pancerze w nowym rowerze, bo nie warto przekładać starych i zasyfionych, na allegro są tanie zestawy.

5. Korbę potrzebujesz 170mm, a nie 175?

6. Co do piast to było trochę negatywnych opinii, ale w tej cenie nie znajdziesz nic lżejszego, z resztą sam będę na identyczne koła zbierał(na bikestacji jest taki zestaw)

7. Radziłbym Ci się jednak jeszcze zastanowić nad niektórymi komponentami, mam na myśli to, że jeżeli nie masz częstych przypływów gotówki to rower będzie trochę "zabawnie skonfigurowany" stare części z nowymi "wypasionymi".

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki

 

1. tak

2. już kupiłem :huh:

3. dzięki, myślałem nad tym http://www.centrumrowerowe.pl/index.php?s=...id=313&l=pl

4. kupie jak zejde np z ceny tych komponentów ;)

5. jestem mały wiec mała korba :) a tak serio to userzy różnicy nie widzą

6. 270zł droga nie chodzi (siodełko i sztyca) :D

7. stare będą: sztyca (130zł), siodełko(150), mosetk(100zł), kiera(70zł), opony(200zł), pedały(80zł)i gadzety(100zł) - przejechałem na tym 800km max, więc słabe ale nówki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Proponowałem zestaw dlatego, że możesz od razu po kupnie amora nie wiedzieć ile chcesz dociąć rurę i jak pozycja Ci odpowiada.

5. Różnica jest mała, ale to tak jak różnica kilku gram na siodełku, niby nic, a jednak :huh: wzrost nie ma tu nic do rzeczy.

6. Nie wiem czy za te 270zł ewentualnego zysku z piast przełoży się na zys wagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. to w sumie dobry pomysł :huh:

5. czemu polecasz 175?

7. no 270zł za 200g to duzo w sumie, ale jakość kół powinna sie poprawić, trwałość, wytzymałość, ciezki nie jestem więc myśle ze nie połamie ;)

 

tarcze maja 180tki ... dużo za dużo... rozmyśle sie jeszcze i XT wezme :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5. Jak wiadomo im większa dźwignia, tym łatwiej obracać, niby 5mm różnicy, ale na jakimś tam dystansie będziesz mniej zmęczony. Owszem różnica będzie naprawdę mała, ale to jeden z elementów składowych ogólnie pojętej szybszej jazdy.

7. Nie sugeruj się tym, że to piasty na maszynach, jeśli trafi Ci się nie dobry egzemplarz to Ci to nic nie pomoże(walnie Ci np. bębenek), po prostu jeśli liczysz się z jakimś tam ryzykiem to je śmiało bierz.

Nadal proponuje Ci mechaniki ze względu na cenę, w końcu będziesz jeździł XC, a nie DH, siły Ci i tak wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5. skoro mówisz masz ... zanabędę 175mm (XT lub LX, ale chyba XT, przerzutkę ze względu na cenę i montaż, ew gripy wymienię chętniej i prościej.)

7. 200g w sumie sporo ;-) ale pewność jeżdżenia i trwałość też są ważne, i 270zł też :) ps jak założe szprychy competition to strace kolejne 100g :)

 

a ja jakoś do mechaników przekonania nie mam ... uparłem się ale denerwuje mnie że w CR maja tylko tarcze 180mm !! :/

 

jakies sugestie ? :)

 

lekkie pancerze, ktos jakies zna w dość dobrej cenie?

i nadal:

 

a. korby XT -> na LX (+140zł, - 110g)

b. gripy X0 -> na X9 (+90zł - 30g)

c. koła American Classic+717+revo(2.0-1.5-2.0) -> na XT+717+revo(2.0-1.5-2.0) (+270zł, - 200g)

d. przerzutka sram x9 -> na x7 (+90zł, -50g)

e. brać te szprychy revo? waże -65-68 kilo

 

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taką sugestię że tarcze 180 mogą być :) W każdym razie z przodu. Ja ważę aktualnie jakieś 55kg a przy dłuższym hamowaniu jak mocno zgrzeję tarczę to spadek siły hamowania jest dość wyraźny :) No i tarcza śmierdzi a nie wszędzie można hamować pulsacyjnie :) Teraz brałbym 180 na przód.

 

I te dętki decathlon są straszne, przynajmniej pod zawór samochodowy. Wentylki nalane gdzieś z drugiej strony i w dodatku rozwaliłem dwie przy kompresorze na stacji, wybuchły przy stosunkowo małym ciśnieniu. To pewnie przez te wentylki, gdzieś się coś zawinęło i bum :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak się doliczyłeś wagi tych kół? bo ja jakbym nie liczył to wychodzi mniej :)

przedni XT to klocek, ja poszukałbym czegoś lżejszego (stary LX)

linki i pancerze koniecznie wymień!

sztyca waży 139g?

 

na Twoim miejscu brałbym

korbe XT

gripy X9

przerzutke X9

i koła 717/Revo/XTR lub Rotazz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki!!!

 

heavy_puchatek

te decathlony to tak na teraz, by coś mieć :) zjazd cenowy po prostu ;-)

 

ale im większa tarcza tym gorzej dla kołą, a jak bym chciał revo szprychy to jeszcze fajniej :) poza tym tarcza 180 chyba więcej waży a dwie 180mm to już kosmos wagowy :)

 

 

lukas_t1 sztyca 239g :/ upss, chochlik

rotaz to w sumie uboższy (mnie chyba zapadek) AC, a w bikeastacji mi złożą w cenie, więc się nie opłaca np Rotaz z ALLE

korba XT zgoda

gripy X9 myślisz? 80zł tańsze ... 55g cięższe

 

siodełko 149zł boplight 198g http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=193610191

kierownica DM marathon 69zł 130g (arnik)

sztyca Amoeba 119zł (239g)

pedały 79zł accent 234g http://www.velo.com.pl/php/produkty.php?m=1&k=14

zacisk do sztycy Kalloy 17g Arnik

mostek 89zł boplight 129ghttp://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=193173106

podkładki 39zł 13g http://www.harfa-harryson.com.pl/fnc/goodd...=1200&pos=4

pancerz 53zł XTR 300g ?? http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=191639784 (da się chyba lżej, xtr nie sa chyba mega lekkie)

zacisk do kół 32zł Mounty Special Lite Axles 68g http://www.centrumrowerowe.pl/index.php?s=...id=139&l=pl

opona 178zł Racing Ralph EVOLUTION 940g http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=190012143

dętka 24zł MAXXIS ULTRA LIGHT 256g http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=191040224

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście najbardziej opłaca się kupić gripy X9, bo najwięcej pieniędzy zyskujesz, a najmniej wagi dochodzi. Nie możesz poprosić o mniejszą tarczę i inny adapter tam gdzie kupujesz? Bo jeśli brałbyś revo to lepiej nie przesadzać z rozmiarem tarcz. Tutaj masz super aukcję: http://www.allegro.pl/item192474149_avid_j...mm_okazja_.html cena okazyjna i w dodatku obie tarcz 160mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisałem w rugim Twoim temacie nie wiem czy dostaniesz tą kiere

poszukaj siodła Velo carbon za 110zł 198g

sztyca też nie jest ani lekka ani tania, proponuje Accent carbon lub smice lub accent 428 (59zł waga 251g)

cena pancerza jest świetna....nie sądze aby był wart aż takich pieniędzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sztyca też nie jest ani lekka ani tania, proponuje Accent carbon lub smice lub accent 428 (59zł waga 251g)

 

Tylko Ci się tak wydaje, bo Giant'y mają średnicę 30.9 i w tym przedziale cenowym nie da się znaleźć nic innego.

@pwe bierze te hample z aukcji, w końcu są nowe tyle że tańsze niż gdzie indziej :) już prawie na te gripy X.O by starczyło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh, w CR dostane zniżke wiec wyjdzie prawie na to samo tak właśnie pomyślałem, warunek - tarcze 160mm :)

 

zamawiał bym juz te koła na tych XT+revo+717 ale te XT sa prawie 2 razy cięższe :/ szkoda mi i tych 200g i tych 270zł ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale gianty maja 30,9 i wybór sztyc jest ograniczony :/

a nie da sie kupić sztycy jaką sie chce i do tego redukcje? :wink:

 

ja mam pancerze najzwyklejsze shimano (i generalnie uważam że ich praca niczym szczególnym nie różni się od pracy jakiś super hiper wynalazków), są tanie jak barszcz więc wole je poprostu częściej wymieniać i wtedy mam pewność ze zawsze są czyste i jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamawiał bym juz te koła na tych XT+revo+717 ale te XT sa prawie 2 razy cięższe :/ szkoda mi i tych 200g i tych 270zł ;P

 

Bierz American Classic - przetestujesz je trochę:)

 

a nie da sie kupić sztycy jaką sie chce i do tego redukcje? :wink:

 

Daj Pan spokój z redukcjami, normalni ludzie jeżdżą bez redukcji :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając jeden z tematów na light-bike zobaczyłem takie kółka: http://bike-center.home.pl/product_info.ph...products_id=734

Po prostu mi szczęka opadła, to są najlżejsze koła w tej kategorii cenowe, na dodatek pod tarcze i jeszcze te cudne szprychy, pytanie brzmi tylko jak to będzie działać? na mtbr nawet nie ma ani jednego produktu tej firmy.

Mógłby ktoś chociaż powiedzieć jaką jakość reprezentuje Nope?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zrozumiałem to nie, można w sumie zapytać się samego bike-center czy ktoś już to od nich kupował i o dokładniejsze dane na temat kół, ja bym się chyba najbardziej bał o obręcz.

Zestaw Nope waży jakieś 50g mniej niż zestaw na AC+DT revo+alu prolock+xc717 przy właściwie takiej samej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn. niby masz 50g za 100zł więc to nie jest źle i tak moim zdaniem, tylko ta niepewność, że kupujesz coś w ciemno jest przerażająco przy takich pieniądzach:)

Bierz długi wózek, bo średni Ci napędu nie obsłuży, kaseta może być 11-32, powinna Tobie bez problemu starczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...