Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć!
Stoję przed wyborem roweru, ale jestem totalnym laikiem i ignorantem. W sensie dosłownym - miałem w swoich życiu różne rowery, ale w zasadzie nie wiem nawet jakie, chyba crossowe to były.
W każdym razie, chodzi o to, że nie mam za bardzo pojęcia na temat rowerów, ich specyfiki, jakieś osie, sztywności, czy inne dziwne oznaczenia, które się przeplatają w wielu wątkach. 
Ważę 100kg i mam 186cm wzrostu, szukam roweru, który nada się zarówno na trasy asfaltowe jak i ścieżki leśne. Gdzieś tam z tyłu głowy mam też jakieś trasy może nieco bardziej off-trailowe (ale biorąc pod uwagę stan mojego wytrenowania to jeszcze poczeka). Mieszkam w województwie śląskim, w Tychach. Planowe trasy raczej ogranicza się do max. 30/40km, aczkolwiek gdzieś tam sobie wyznaczyłem cel, że chciałbym np. wybrać się do Wisły lub Krakowa. Chciałbym czuć się komfortowo, nie być za bardzo powyginanym, a także wolałbym nie przekładać całego obciążenia na łokcie, które potrafią troszkę poboleć jak za długo jadę (chociaż to może wina tego, że mój aktualny rower jest zdecydowanie na mnie za mały, ale nie wiem - nie znam się za bardzo). 

O co bym prosił - polecenie roweru, wydaje mi się, że najlepiej to crossowego, do max 6000zł, chyba, że nie ma sensu tyle wydawać w moim przypadku (ale zdecydowanie wolę dopłacić do czegoś co mi dłużej posłuży i komfort będzie zdecydowanie wyższy). Czy byłby ktoś w stanie podpowiedzieć, jakie są najważniejsze kwestie podczas wyboru? Może się przejdę do jakiegoś rowerowego i podpytam co oznaczają te niektóre magiczne słowa. 

Na ten moment myślałem nad: 

- Unibike Xenon 2026
- Polygon x RWR Heist X7
- Polygon Heist X7
^ co do Polygonów to zastanawiam się jak z tymi rozmiarami, ponoć nawet XL nie jest wcale jakiś duży

No i w zasadzie to wszystko co rzuciło mi się w oczy. Przejrzałem troszkę forum, ale niestety co wątek to naliczyłem w sumie z 10 różnych opcji, co niezwykle utrudnia mi wybór.