Marlin66 Napisano 23 godziny temu Napisano 23 godziny temu Witam 😁 drodzy znajomi powie mi ktoś czy do Trek marlin 6 gen.2 wyjdzie mi ten amortyzator rockshox judy TK silver 11/8" ? Obecnie znajduje się SR Suntour XCT 30, sprężyna, wstępne naprężenie, blokada hydrauliczna, przesunięcie 46 mm dla kół 29-calowych, 100 mm QR, 100 mm skoku Cytuj
chester_jds Napisano 22 godziny temu Napisano 22 godziny temu Wejdzie. 29 cali koło, prosta rura 1 i 1/8 cala, koło na QR 9 mm, hamulec PM, identyczny skok. Offset w SR jest o pół cm mniejszy od RockShoxa, nie wiem, czy ma to dla Ciebie znaczenie. Tylko zwróć uwagę, że w tym ogłoszeniu mówią, że amor ma nabitą gwiazdkę, bo to "prawie nówka" (pewnie nie zdążyła znaleźć się w jakimś rowerze), więc dobrze by było podać najmniejszą wymaganą długość rury sterowej. Jeśli nie zamierzasz zmieniać nic w geometrii (taki sam mostek, taka sama liczba podkładek pod mostkiem, jeśli są, takie same stery), to starczy, jak zmierzysz aktualną długość tej rury w tym SR i taką podasz jako niezbędne minimum. Cytuj
Marlin66 Napisano 5 godzin temu Autor Napisano 5 godzin temu Witam 😁 tak wiem dlugosc rury jest odpowiednia 😁 dzięki 😉 a też chodzi mi o tą bieżnie czy jest odpowiednia albo czytałem że można ją wymienic 🤔😀I czy jest to możliwe w tym właśnie modelu z ogloszenia 😃🙃 i czy po wymianie będzie to wszystko jakoś wyglądać i śmigać 😁 dzięki wielkie 😁😁 Cytuj
Galvatron Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu Moim zdaniem nie do końca warto, bo ta Judy też ma metalową sprężynę. Zamiast potencjalnie marnować 300 zł, odłóż je i zacznij zbierać na Raidona: https://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory/raidon/29-cali_amortyzator-raidon-xc-lo-r-air-29-cali-czarny-mat-2024/761 Cytuj
chester_jds Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu 2 godziny temu, Marlin66 napisał: Witam 😁 tak wiem dlugosc rury jest odpowiednia 😁 dzięki 😉 a też chodzi mi o tą bieżnie czy jest odpowiednia albo czytałem że można ją wymienic 🤔😀I czy jest to możliwe w tym właśnie modelu z ogloszenia 😃🙃 i czy po wymianie będzie to wszystko jakoś wyglądać i śmigać 😁 dzięki wielkie 😁😁 Bieżnia (masz na myśli bieżnię dolnego łożyska sterów? tę osadzaną na rurze sterowej?) to rzecz do przekładki. Ściągasz ze starego amora i nabijasz na nowy, dostępnymi technologiami (śrubokręt, narzędzie proste do dolnej bieżni, narzędzie skomplikowane, itd.). Naprawdę żaden rocket science. Jeśli tego nigdy nie robiłeś, uważajtylko przy demontażu amora, żeby Ci się te stery nie porozpadały na składowe elementy, bo potem będziesz trochę główkować, która część w której kolejności (ale w internecie jest wszystko, również to, jak to poprawnie złożyć). Odkręcasz też inne przyczepione do aktualnego amora ruchomości (hamulec - jeśli tarcza o większej od 160 mm średnicy, to również adapter; błotnik, czujnik od licznika, geolokalizator, nie wiem, co jeszcze). Z pewnością jak to poprawnie złożysz, będzie Ci idealnie śmigać. Nie zapomnij o wyczyszczeniu sterów, a potem ich posmarowaniu przy składaniu całości. Zwróć uwagę na wpis @Galvatronwyżej - miej świadomość, że wymieniasz sprężynę na sprężynę. Szału nie będzie, największy może będzie w warstwie estetycznej (no bo naklejka Rock Shox daje więcej punktów lansu, niż taki SR). Też skłaniałbym się do przymierzenia do powietrza. W dowolnym sklepie musisz tylko wyfiltrować prostą rurę, powietrze jako medium ściskane, oś na QR 100 mm i np.: https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/amortyzatory-rowerowe/widelce-amortyzowane/?attr[345]=37060&attr[383]=37214&attr[363]=67930&typ-amortyzatora[583]=powietrze-olej A już potem, kto co poleci to pytaj o konkretne modele, różni ludzie mają doświadczenia z różnymi modelami. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.