killgore Napisano Piątek o 10:13 Napisano Piątek o 10:13 Cześć, szukam roweru DC/trail (powiedzmy, że nie jestem do końca zdecydowany/nie do końca rozróżniam te kategorie). Miałby mi służyć do wypadów na single i okazjonalną wizytę na trasach enduro / bike park. Generalnie jednak lubię podjeżdżać podczas moich wyjazdów w góry. Wpadły mi w oko rowery DC Superior, ze względu na duże przeceny, "czystą" linię (mieszczą się dwa bidony) i niezłe wyposażenie. Np.: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-superior-xf-6-6-dc-pd43396/ Jednak nie znajduję zbyt wielu opinii o tych ramach: jak się sprawdza to zawieszenie, czy konstrukcja nie jest zbyt delikatna jeśli czasami chce się zaliczyć jakieś hopy. Może ktoś z Was wie coś więcej? Lub może zaproponować alternatywę w podobnym budżecie? Cytuj
Galvatron Napisano Sobota o 15:51 Napisano Sobota o 15:51 (edytowane) Na hopach lepiej sprawdzi się Dartmoor Rocbird, który jest czołgiem do latania: https://velo.pl/rowery/gorskie/gorskie-zawieszone/trail-29275-fs/rocbird-trail-evo-0 W przyszłości jedynie warto by było wymienić tłumik w Pike'u na Chargera 2.1 lub 3.1, bo wersja RC bywa awaryjna. Edytowane Sobota o 15:53 przez Galvatron Cytuj
wr81 Napisano Sobota o 18:11 Napisano Sobota o 18:11 W dniu 26.09.2025 o 12:13, killgore napisał: szukam roweru DC/trail (powiedzmy, że nie jestem do końca zdecydowany/nie do końca rozróżniam te kategorie) Tradycyjnie downcountry to rower będący ewolucją fulla xc tylko z większym skokiem. Obecnie można w sumie mówić juz o downcountry, short travel trail i trail. Teoretycznie własciwy DC przy takim samym skoku będzie miał mniejszą masę, będzie lepiej podjeżdżał i będzie szansa na wspomniane 2 bidony.... Short travel trail będzie trochę cięższy i miał trochę bardziej zjazdową geometrię oraz marne szanse na 2 bidony (temat przewijał się na forum). Tyle teorii bo jeszcze trzeba wziąć pod uwagę rocznik wprowadzenia modelu bo nowszy "downcountry" z tego roku może być bardziej "progresywny niż" lekki trail sprzed 3 lat.. Z propozycji: https://www.mount7.com/giant-trance-x-1-2024.html skoki jak w dartmoorze ale trance ma opinię bardziej uniwersalnego niż "czołg do latania" https://www.pepper.pl/promocje/rower-cube-stereo-one44-c68x-slx-rozm-m-carbon-126kg-wagi-140140-rockshox-pike-deluxe-ultimate-1x12-sram-gx-eagle-axs-magura-mt5-1119405 ciekawa oferta o małej masie i pośrednim skoku. Pytanie o dostępność. 1 Cytuj
Galvatron Napisano Sobota o 21:15 Napisano Sobota o 21:15 Pod względem wyposażenia ten Cube to świetna opcja, jeśli tylko rozmiar Ci pasuje. Cytuj
killgore Napisano 21 godzin temu Autor Napisano 21 godzin temu @Galvatron Czołg do latania to zdecydowanie nie to i co mi chodzi @wr81 Dzięki za obszerne wyjaśnienia. Rozumiem, że w obu tych rowerach jeden bidon można zamontować na rurze górnej? Wyposażenie Cube'a wygląda rzeczywiście świetnie ale: a) zdaje się, że nie zamontuję tam dwóch bidonów (chyba że na tym schowku też się da) b) mam opory przed uzależnieniem się od baterii w przerzutce, c) karbon - mam wizję w której rower przewraca mi się na postoju, rura górna uderza w kamień, a ja nie wiem czy mogę na nim dalej jeździć, czy nie Z drugiej strony wolałbym rower na RockShoxie. Ciężki orzech do zgryzienia A co sądzicie o samym Superiorze? Kąty są dość podobne do Cube'a. Cytuj
wr81 Napisano 20 godzin temu Napisano 20 godzin temu Jeżeli rama ma inserty pod górną rurą to są one raczej pomyślane do montażu akcesoriów a nie bidonów. Poza tym pozostaje kwestia miejsca, zależna również od rozmiaru ramy. Poniżej wklejam (nie po raz pierwszy) zdjęcie z przymiarki umieszczenia 2 bidonów w ramie Trance 2022 rozmiar M. To najlepsze co udadło mi się (teoretycznie)osiągnąć - przy wykorzystaniu Fidlocków. Finalnie używam jeden większy bidon w standardowym miejscu z mocowaniem obniżonym trochę przy pomocy adaptera z aliexpress. Co do ram z mocowaniem na 2 bidonów to w poniższym wątku zaczęła się tworzyć lista takowych: Cytuj
killgore Napisano 3 godziny temu Autor Napisano 3 godziny temu @wr81 To zdjęcie Trance'a to z pewnością nie jest mój wymarzony setup Dzięki za wskazanie tego wątku z ramami. Jak na niego patrzę to ten Superior jest całkiem konkurencyjny cenowo. Chyba tylko Merida ma porównywalne ceny przy podobnym osprzęcie. Cytuj
wr81 Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu (edytowane) Niestety jakoś tak wychodzi że te 2 bidony ładnie wchodzą w ramy z damperem umieszczonym poziomo pod górną rurą. Są to często ramy wywodzące się z xc, czasem z trochę zwiększonym skokiem (120) w stronę downcountry. Duzą część rowerów ma ramy (całe lub główny trójkąt) z karbonu co jak rozumiem nie jest pożądane. Co do cen to obecnie trzeba patrzeć nie na ceny katalogowe a na cenę finalną (promocję, upust, wyprzedaż itp itd). Wydaje mi się że w zeszłym sezonie jesienno-zimowo-wyprzedażowym bywały z tej listy np. KTMy i BMC Fourstroke w cenie nawert trochę niższej. Aluminiowy jest Chisel Comp EVO przykładowo, trochę droższy ale to spec. Nieaktualne ale daje wyobrażenie; https://www.pepper.pl/promocje/bmc-fourstroke-lt-two-rower-mtb-gorski-full-rama-carbon-rockshox-sid-shimano-deoreslx1x12-rozmiary-s-i-m-1088588 Natomaisat nie wiem czy temat w bidonów nie deformuje trochę spojrzenia na całokształt. W pierwszym wpisie są te trasy enduro i hopy ,a apetyt często rośnie w miarę jeżdzenia.. Pytanie czy te rowery o skoku 130 z przodu i do 120 z tyłu to nie będzie za mało... Czy to będzie jedyny rower "rekreacyjny" czy dodatek do czegoś (ht/gravel)? Edytowane 13 minut temu przez wr81 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.