Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

czy kupienie roweru  Marin Presidio 1 700C dam mi zysk na prędkości zamiast Kross Evado przy założonych oponach continental ultra sport 700 x 32c ? mój budżet to 1700 zł i nie chce roweru szosowego ani gravela. Czy to będzie dobry rower ? Jaki inny rower polecacie do 1700 zł. 

Edytowane przez codeq
  • codeq zmienił tytuł na [Do 1700 zł] Marin Presidio 1 700C zamiast crosowego
Napisano

Masz obecnie Kross Evado czy porównujesz przed zakupem?

Porównując np. do Evado 3.0(korba 48T) to będzie szybszy(Vmax) niż Marin Presidio(korba 38T).
Ale Marin będzie miał lepsze "przyspieszenie" ze względu na wagę(sztywny widelec, zamiast amortyzatora).




 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Tak mam Evado 1.0, moim zdaniem cała geometria Evado jest taka że rower nie utrzymuje prędkości tylko szybko ją wytraca pomimo opon continetal ultra sport dlatego chciałbym kupić rower który będzie trochę podobny do roweru szosowego. Zęby geometria  byłą bardziej wygodna i aero. Myślę jeszcze żeby dołożyć i rozważyc Trek FX 1 Gen 4 pytanie czy to się opłaca. Będę jeżdził głównie po szosie. czy coś do 2300 zł znajdzie się lepszego?

 

Napisano
Cytat

Tak mam Evado 1.0, moim zdaniem cała geometria Evado jest taka że rower nie utrzymuje prędkości tylko szybko ją wytraca pomimo opon continetal ultra sport

To w tym rowerze za taką sytuacje, odpowiada bardzo słabe koła(opory na piastach), napęd(wkład korby i wolnobieg). Rower może być dobry na codzienny dojazd do pracy, po bułki, ale już przy konkretniejszym użytkowaniu tak jak zauważyłeś jest już "oporny".

 

Cytat

Zęby geometria  byłą bardziej wygodna i aero.

O jakich średnich prędkościach myśli?
Bo to nieraz jedno z drugim się "gryzie". I tak na rowerze typu krosowego to takie prędkość powyżej 25-28km/h sporo energii idzie na opory, głównie na powietrza ze względu na sylwetkę. 

 

Cytat

nie chce roweru szosowego ani gravela

Czy to już 100% decyzja?
Sosza i gravel tez może być wygodna przy jeździe na górnych chwytach kierownicy i odpowiednim rozmiarze ramy, ustawieniu siodełka.


Gravel na asfalcie powinien być "szybszy" niż 'crossy".
Z nowymi w tej cenie to nie będzie dużego wyboru np. Esker 1.0
(na pewno w porównaniu do obecnego będzie poprawa do wagi), ale warto może poszukać czegoś używanego w dobrym stanie.
 

Szosa w tym budżecie używana to będzie raczej na hamulcach na obręczy i rama przystosowana do węższych opon. 
Ale jak jeździsz tylko po szosie to wydaje się odpowiednim rozwiązaniem. A geometrie można dobrać tak, aby nie była sportowa i taki rower też może być wygodny.  

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...