WojtasTaba Napisano Sobota o 20:19 Napisano Sobota o 20:19 (edytowane) Chcę wrzucić adapter, żeby skrócić skok Markhora 29" do 80 mm. Nie chcę robić całego serwisu zerowego, bo podobno Markhor jest przyzwoicie poskładany, ale jakby znalazł się dobry powód rozebrania go do cna to ok. Czytam instrukcję serwisową i widzę, że: Podsunęło mi to dwa pytania: 1. skoro dla skoku 120 mm jest zalecany inny poziom, to dlaczego dla 80 mm jest taki sam jak dla 100 mm? 2. czy są jakieś powszechnie znane pro tipy, które nie są ujęte w instrukcji, a poprawiają pracę tego amora, jak np. jeszcze jakaś inna ilość oleju w tłumiku, może jakiś inny olej itp.? Przewinęła mi się rada, żeby zalać 2.5wt zamiast 5wt zwkłaszcza, jeśli będzie lekki kierownik (ale nie udało mi się tego potwierdzić). Może jakiś magiczny dodatek do oleju w goleniach? Na chwilę obecną wiem tylko o możliwości wymiany Kwig Toggle na ABS+. Warto szukać innych uszczelek, które poprawiły by pracę? Edytowane Sobota o 20:53 przez WojtasTaba Cytuj
szczupak56 Napisano Sobota o 21:29 Napisano Sobota o 21:29 Czy w przypadku obniżenia skoku do 80mm spada także odległość oś-korona? Cytuj
WojtasTaba Napisano Sobota o 22:01 Autor Napisano Sobota o 22:01 (edytowane) Wyciągając oryginalny dystans, czyli przechodząc z 100 na 120 mm zwiększa się, więc zakładam, że dokładając drugi dystans, czyli przechodząc z 100 na 80 mm zmniejsza się, ale ręki uciąć sobie nie dam. PS1. czytam też o możliwości przekładania podkładek w tłumiku kompresji, ale nie ABS+, a nawet Kwik Toggle. Ktoś coś kojarzy? PS2. widzę, że np. na https://www.shockcraft.co.nz/ts-air-lightweight-top-out-spring-manitou.html można zakupić bardziej miękką ujemną sprężynę. W związku z PS2. dlaczego często mówi się, że Markhor jest dobry tylko dla lekkich osób? Tylko ze względu na jego liniowy charakter, bo przy ciężkich kierownikach chętnie dobija? Myślałem, że ma to związek właśnie z ujemną sprężyną. Edytowane Sobota o 22:08 przez WojtasTaba Cytuj
Dokumosa Napisano Niedziela o 07:33 Napisano Niedziela o 07:33 Tak, ma związek ze sprężyną negatywną. Nie ma odpowiednio twardych. Poza tym konstrukcja jest zbyt wiotka dla cięższych osób. 1 Cytuj
WojtasTaba Napisano Niedziela o 23:18 Autor Napisano Niedziela o 23:18 Ciekawe czemu shockcraft pofatygował się zrobić zamiennik jeszcze bardziej miękki, a nie sztywniejszy. Cytuj
Dokumosa Napisano wczoraj o 06:57 Napisano wczoraj o 06:57 Widelce, w których sprężyna negatywna jest stalowa, działają poprawnie tylko w wąskim przedziale ciśnienia w komorze pozytywnej. Może chodziło.o osoby lżejsze niż 80kg, np. nkektóre kobiety i dzieci. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.