ggr Napisano 6 Lipca Napisano 6 Lipca Cześć, szukam dwóch kółek do codziennych dojazdów do pracy i weekendowej turystyki, okazjonalnie dłuższych wypraw (do kilkuset km). Wzrost 175cm, waga 65kg. Najważniejsze wymagania: łatwy montaż bagażnika i sakw z tyłu, łatwy montaż błotników, napęd 1x, ew. 2x. Rama raczej stalowa ze względu na pochłanianie wibracji, ale nie obowiązkowo. Nie mam parcia na wykorzystanie całej tej sumy, także jestem też otwarty na tańsze propozycje Póki co moją uwagę przykuł Marin Four Corners Sword oraz Four Corners 2, lecz nie wiem czy droższy wariant jest wart swojej ceny, chętnie poznam Wasze zdanie. Załączam też zdjęcie mojego obecnego pseudo-gravela kupionego za przysłowiową zgrzewkę piwa, żeby zobrazować z czego będę się przesiadał i do czego jestem przyzwyczajony ;D Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi i sugestie! Cytuj
marcesco Napisano 7 Lipca Napisano 7 Lipca Ramę stalową na starcie bym odrzucił, w tej cenie nie dostaniesz niczego, co zapewnia komfort. Żona miała dokładnie ten sam rower co Ty, rzeczywiście było mięciutko, ale spójrz na te profile i sam kształt widelca oraz luty zamiast spawów - to wszystko zapewnia Ci komfort, w obecnych rowerach możesz o tym zapomnieć. Cytuj
ggr Napisano 7 Lipca Autor Napisano 7 Lipca (edytowane) @marcesco To mnie zdziwiłeś, myślałem że 8tys to spokojnie wystarczający budżet na coś rozsądnego ze stalową ramą... Z geometrią na pewno masz rację, chociażby kształt widelca, o którym wspomniałeś - taki sam rower jak na dole też jest w rodzinie od niepamiętnych czasów, super komfort, tylko kierownica wymieniona na miejską, pewnie stąd moja skłonność do stali, bo nigdy się nie zawiodłem pod względem komfortu, mimo że zawsze na kilkudziesięcioletnich "gratach" jeździłem. Masz jakieś propozycje modeli, jak nie stal to coś na aluminiowej ramie? Edytowane 7 Lipca przez ggr poprawka Cytuj
Miro1970 Napisano 7 Lipca Napisano 7 Lipca Author Ronin. Stalowy. Co prawda kształt widelca współczesny, czyli słabo się ugina, rama spawana, za to rurki Reynolds, potrójnie cieniowane, lekkie, bodajże 725, powinno to jakoś tam pracować. W polskim necie kupisz za niecałe 5.5 tys. Geo turystyczna, model produkowany już wiele lat, więc zapewne jest ok. 1 Cytuj
ggr Napisano 7 Lipca Autor Napisano 7 Lipca @Miro1970 Fajny, wydaje się, że pozycja jazdy byłaby bardziej agresywna niż Four Corners, co nie oznacza że gorsza. A przychodzi Ci do głowy może jakiś model z napędem 1x ? Zasięgnąłem opinii znajomych i wychodzi na to, że ci z takim właśnie napędem mają mniejszy problem ze spadaniem łańcucha, co mi też często się przydarza, ale to raczej z uwagi na złą regulację i niedbanie w moim przypadku ;D Cytuj
Miro1970 Napisano 7 Lipca Napisano 7 Lipca (edytowane) Pozycja trochę bardziej agresywna, ale ciągle wyraźnie rekreacyjna. Żeby osiągnąć taką, jak FC, to wystarczy dać mostek ze 2 cm krótszy i ze 2 cm wyższy, to żaden problem. Taka zmiana mostka praktycznie wcale nie zmieni właściwości jezdnych. Koszt 100-150 zł. Poza tym możesz zmienić kierownicę na taką z wyższym stackiem czy krótszym reachem. Koszt ok. 300 zł, a modyfikacja pozycji baaardzo duża. Tak na marginesie, większość ludzi nie dopasowuje roweru do siebie mostkiem i kierą, tylko godzi się na ustawienia producenta, a przecież każdy ma bardzo różne preferencje pozycji i proporcje ciała. Niestety, nie znam. Ale napęd 1x bardzo polecam. Zawsze możesz nazbierać kasę i kiedyś kupić. @ggr acha, jeszcze jedno. Ronin ma wyraźnie krótszą bazę kół i tylny trójkąt niż FC, czyli będzie bardziej zwrotny i lepszy do codziennej żwawej jazdy, za to FC krowiasty, lecz mega stabilny z sakwami. Edytowane 7 Lipca przez Miro1970 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.