WojtasTaba Napisano 22 Czerwca Napisano 22 Czerwca (edytowane) Mam nówkę Manitou Markhora i chciałbym go wykorzystać do roweru dla dziewczyny 55 kilo. Ze względu na to, że rama jest na 27,5, a amor i przednie koło które mam to 29 to chcę skrócić skok ze 100 mm na 80 mm, żeby geometria roweru trzymała się kupy. Markhor jest znany z tego, że za tą cenę jest to bardzo spoko amortyzator pod warunkiem, że kierownik waży mniej niż około 70 kilo, więc idealnie. Ale jak zmieni się charakterystyka tego amora jak skrócę go do 80 mm? Nie jestem specem, ale mimo takiego skrócenia amora (dodania podkładek pod negatywną sprężynę) to negatywna sprężyna stalowa wciąż ma takie samo napięce wstępne. Nie mogę sobie tego wyobrazić i poukładać w głowie. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak taka zmiana w tym amorze wpłynie na całą charakterystykę, i czy to nadal będzie dobry amor dla takiej kierowniczki i masie własnej 55 kg? Edytowane 22 Czerwca przez WojtasTaba Cytuj
leejoonidas Napisano 22 Czerwca Napisano 22 Czerwca Kiedyś zrobiłem 50mm skoku w amorze Markhor, było bardzo twardo, po zmianie skoku na mniejszy musisz wbić większe ciśnienie do komory aby nie było dobicia. 1 Cytuj
Galvatron Napisano 22 Czerwca Napisano 22 Czerwca Jeśli przy prawidłowo ustawionym SAG-u amortyzator zbyt łatwo dobija, to trzeba włożyć do komory powietrznej tokeny zmniejszające jej objętość, a nie dopompowywać widelec. Jeśli to tylko możliwe, zmień sprężynę negatywna na bardziej miękką. 1 Cytuj
WojtasTaba Napisano 23 Czerwca Autor Napisano 23 Czerwca Oki, dzięki Panowie. Czyli w skrócie szału nie będzie. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.