Three_Dog Napisano Niedziela o 15:13 Napisano Niedziela o 15:13 Cześć To mój pierwszy post, lecz forum przeglądam dobre kilka lat. Nie umiem sobie poradzić z biciem koła z tyłu. Początkowo myślałem, że to hamulce, lecz bez nich jest tak samo, następnie że to szprychy, lecz bicie jest raczej na pewno na piaście. https://youtu.be/Uh6caGMExCU Jak rozebrałem całość to raczej śruba jest krzywa ale wolę się zapytać fachowców 🤔 Co powoduje takie bicie? Nie mogę hamulca ustawić, ciągle jakiś klocek ociera o któraś stronę felgi... Cytuj
siemalysy Napisano Niedziela o 18:39 Napisano Niedziela o 18:39 Wolnobiegi mają, to do siebie, że ośki się lubią skrzywić. Wymień ośkę, przy okazji wymień kuli w piaście. Sytuacja się pewnie trochę poprawi, ale wydaję mi się, że warto też będzie sprawdzić czy koło jest proste. Jeżeli nie to konieczne będzie centrowanie. Widać, że obręcz też ma bicie. Nie wiem na ile z krzywej ośki, a na ile z tego, że jest scentrowane. Cytuj
Garlock Napisano Poniedziałek o 11:34 Napisano Poniedziałek o 11:34 (edytowane) Krzywa oś nie daje efektu "pływania" wolnobiegu. Oś jest nieruchoma, więc nawet jak jest wygięta, to całe koło może się minimalnie przechylić (koło jest łożyskowane w 2 punktach na osi) ale nie będzie pływać na boki. Wolnobieg jest przykręcony do piasty koła i nie ma bezpośredniego styku z osią. Natomiast pływające wolnobiegi bardzo często się spotyka. Taki urok tych tanich i prostych urządzeń (niezbyt dokładnie wykonywanych). Nie zauważyłem, aby to miało jakiś duży wpływ na jazdę. Można spróbować wymienić wolnobieg na inny, ale nie gwarantuje to sukcesu. Jak gwint na piaście nie jest idealnie współosiowo z osią, to też wolnobieg będzie pływał przy każdym obrocie koła. No chyba, że oś jest już pęknięta i każda połówka żyje własnym życiem. Wtedy faktycznie całe koło będzie latać na boki. Koło warto wycentrować. Ono nie powinno tak bić. Edytowane Poniedziałek o 11:40 przez Garlock Cytuj
StrayRider Napisano Poniedziałek o 14:46 Napisano Poniedziałek o 14:46 Tak jak wyżej napisano, to "bicie koła"(obręczy), a "pływający wolnobieg" to dwa rożne tematy. Koło warto wycentrować, jeśli nie są wyczuwalne luzy przy szarpaniu na osi, konusy są prawidłowo skręcone, brak wżerów(kulki, konusy, miski piasty) to centrowanie powinno przynieś efekty. Jeśli chodzi o pływanie wolnobiegu to w obecnie produkowanych nowych rowerach z wolnobiegem często wygląda to tak samo jak na nagraniu(jakość=cena montowanych części). A sama wymiana poszczególnych elementów może nie przynieść pożądanych efektów, bo zakup cześć jakościowo dobrych jest mało prawdopodobne, np. nowo zakupiona oś nie musi być również idealnie prosta. Cytuj
Three_Dog Napisano wczoraj o 13:30 Autor Napisano wczoraj o 13:30 Nie stawiam na szprychy, a na coś innego bo po wyciągnięciu piasty, śruba ma mały ruch, nie wiem czy da się to jakoś wycentrować czy w grę wchodzi tylko wymiana? Cytuj
Garlock Napisano wczoraj o 13:38 Napisano wczoraj o 13:38 (edytowane) Jaka śruba? Oś (ta "śruba" która przechodzi przez środek piasty)? Jak masz łożyska z konusami a nie maszynowe to pewnie luzy na łożyskach są źle skasowane. Oddaj do serwisu (bo chyba nie bardzo wiesz jak to wyregulować i nie masz kluczy do konusów) i za klika złotych ci wyregulują. Edytowane wczoraj o 13:40 przez Garlock Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.