Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Standardowo, to wyjmuje się wspornik kierownicy, porem odkręca kontrę i na koniec nakrętkę łożyska (przeważnie bez narzędzi).

Tutaj wygląd mi mniej typowo ale zasada powinna być ta sama.
Poluzować śrubę wspornika kierownicy, nie wykręcać całkiem, żeby klin nie wypadł. Jak nie będzie chciał wyjść, to można spróbować przekręcić kierownicę trzymając koło, może delikatnie postukać w śrubę. Jak się solidniej zapiekło, to będzie problem.
Potem kluczem odkręcić kontrę (tą dużą nakrętkę od góry). Jakby zaczęła się odkręcać też dolna, to przytrzymać ją.
Zdjąć podkładki jak jakieś są i ręcznie zacząć odkręcać dolną nakrętkę (ta najszersza, wielokątna). Trzeba uważać, bo w tym momencie widelec będzie luźny, mogą zacząć wypadać kulki z dolnej bieżni.

Zakładanie po prostu w odwrotnej kolejności.
Luz kasuje się ręcznie dokręcając dolną nakrętkę. Przy kontrowaniu górną, trzeba dolną trzymać, żeby się nie dokręciła, pewnie będzie kilka podejść i prób, żeby było ok (na tyle ile da radę w starym sprzęcie).

Napisano (edytowane)

Drobne uzupełnienie. Po wykręceniu śruby wspornika tak, żeby pojawił się 1-2 mm luz pod nią, walnąć w śrubę od gory plastikowym młotkiem (albo przez kawałek twardego drewna). To zluzuje klin. Bez tego raczej trudno będzie wyciągnąć rurę od mostka, bo klin wciąć będzie zakleszczony.

Jeśli przy próbie odkręcania dużej nakrętki zacznie się odkręcać tez dolna (miska), to znaczy, że do wymiany jest nakrętka zabezpieczająca. Ona ma taki ząbek, który wchodzi w wyfrezowany rowek w sztycy.

image.png.b9ee24d7dcc04bc7a2e76f6ffa85399a.png

Czasem sztyca nie ma rowka tylko płaskie sfrezowanie i wtedy potrzebna jest taka nakrętka (ale to raczej egzotyka) 

image.png.0f6ae5a399255bb0f25027e4a5ed68d1.png

Jeśli ząbek jest wytarty, albo podkładka za luźna, to nie zablokuje obrotu miski przy dokręcaniu kontry i nie wyregulujesz luzu na sterach, bo będą się zaciskały przy kontrowaniu.

Edytowane przez Garlock
Napisano

Albo rura sterowa zjechana ;)
Idzie to bez takiej blokady zrobić, tylko jest z tym więcej roboty. Analogicznie jak przy kontrowaniu łożyska w piaście, trzeba miskę przytrzymać przy kontrowaniu, żeby się nie dokręciła mocniej. Koło można przytrzymać nogami.

  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...