Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, 

potrzebuję pomocy w wyborze roweru. Potrzebuję czegoś dosyć uniwersalnego, w tygodniu na dojazdy do pracy (część drogi asfalt, część las + drogi przez pola), weekendowo na wypady w góry i jazdy po szlakach(raczej cięższy teren, podjazdy) . Ze względu na to drugie zdecydowałem się na MTB. W oko wpadły mi dwa modele:

- TREK Procaliber 6 https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-cross-country/procaliber/procaliber-6/p/41615/

- TREK Roscoe 8 (dobry osprzęt i promka 5500zł) https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-szlakowe/roscoe/roscoe-8/p/35117/

Z racji dość dużych opon (Roscoe 8 2.6 oraz Procaliber 2.2) zastanawiam się czy nie wsadzić coś trochę mniejszego? Jakie minimalny rozmiar można dać żeby miało to sens?

Napisano

Warto przeglądnąć temat -> 

Dodatkowo wskazane jest, abyś określił czy potrzebujesz rower XC (skok 120mm) czy Trial (skok ok. 140mm). Przy Twoich wymaganiach sztyca regulowana to podstawa i praktycznie każda z opcji to gwarantuje.

 

W moim przypadku, mając MAXXIS REKON 2.4", odczuwam więcej plusów z szerokiej opony niż minusów. Uważam, że opona w granicach 2.35"-2.4" jest rozsądnym minimum (moja waga 87kg).

Napisano

Czytałem natomiast w moim budżecie (6500 zł za całość max - doliczając ewentualnie nowe opony mamy jakieś 6000zł za sam rower) karbon raczej odpada i zostaje tylko alu.

Szedłbym w stronę XC - raczej ważniejsza jest prędkość na podjazdach i płaskim niż zjazdowa. Tutaj Trek procaliber 6 wydaje mi się lepszą opcją mimo trochę gorszego osprzętu i amora.

Z alternatyw znalazłem:

- Giant XTC SLR 29 2 (trochę mnie ten ich amortyzator nie przekonuje)

- KELLYS GATE 90

Napisano

Osprzęt całkiem niezły jak za taką cenę. Pod względem geometrii - jest ona w mojej ocenie mocno "amatorska" do niedzielnych przejażdżek ;). Mas możliwość przymiarki i porównania? Nie jestem w stanie na klawiaturze napisać czym się ta geometria ramy różni od obecnych trendów.

Napisano (edytowane)

Ten Gasgas w tej cenie jest bardzo spoko opcja. Pytanie tylko jak pracuje to ich zawieszenie. 

Weź też pod uwagę, że rekon jest dość wiotkim widelcem, więc jak dużo ważysz może być mało sztywny w cięższym terenie.

Napisałeś jednak, że prędkość na zjazdach nie jest priorytetem, a to właśnie na szybkich zjazdach full pokazuje swoją przewagę nad HT. Zawsze też będzie cięższy od hardtaila. 

Edytowane przez NerfMe

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...