RafalG Napisano 16 Kwietnia Napisano 16 Kwietnia Cześć. Po zdjęciu tylnego koła stwierdziłem lekki luz na nakrętce nr 5 wg poniższego rysunku Piasta FH-MT410 Dokręciłem ją lekko palcami tak, aby skasować ten luz. Po założeniu koła i dokręceniu osi koło kręciło się z wyraźnym oporem. Odkręciłem trochę tą nakretkę (ze dwa obroty) i po dokręceniu osi koło już kręciło się normalnie i nie miało żadnych luzów. Po tej operacji popierniczyły mi się szytskie ustawienia. Trzeba było ustawić zacisk hamulca, bo tarcza obcierała i na nowo wyregulować przerzutkę. Wygląda jakby cała oś nieco zmieniła położenie. W tej chwili działa to dobrze, ale nie jestem pewien czy to jest złożone prawidłowo. Czy to jest normalne, że koło montuje się przy lekko poluzowanej tej nakretce?. Nakrętka nr 2 ta od strony kasety nie da sie odkręcic ręcznie i obraca się razem z osią. Zdejmowałem wczesniej koło, ale nie przyszło mi do głowy sprawdzać jakichś luzów przy nakretce nr 5 i po założeniu wszystko działało dobrze. Ostatnio coś mnie podkusiło i ruszyłem tą nakrętkę i sie wszystko rozregulowało. Czy ona ma być w jakieś konkretnej pozycji? Cytuj
Dokumosa Napisano 16 Kwietnia Napisano 16 Kwietnia Coś widocznie masz źle poskładane. Nakrętka 5 powinna być przykręcona momentem 3-5Nm więc znacznie mocniej niż palcami. Cytuj
RafalG Napisano 16 Kwietnia Autor Napisano 16 Kwietnia (edytowane) Piasta nie rozbierana od nowosci. Rower ma rok. Wyglądało jakby była fanbrycznie niedokręconoa. Nie da się jaj dokręcić mocniej iż tylko palcami bo oś zaczyna się obracać i wiem jak ją zabkokować. Trzymanie za nakrętke nr 2 nic nie daje bo ona też się obraca na osi Edytowane 16 Kwietnia przez RafalG Cytuj
Dokumosa Napisano 16 Kwietnia Napisano 16 Kwietnia Od strony kasety jest zwykły, wciskany end-cap (nie ma gwintu). Po jego zdjęciu na osi będzie poprzeczny otwór przez który przekładasz jakiegoś imbusa żeby przytrzymać oś dokręcając nakrętkę po przeciwnej stronie. Cytuj
RafalG Napisano 17 Kwietnia Autor Napisano 17 Kwietnia (edytowane) Sprawdziłem pawidłowość montażu osi. Rozebrałem wszystko i poskładałem od nowa. Wsystko się zgadza z rysunkami shimano. Pod dokręceniu nakrętki nr 5 momentem 3 Nm koło obraca się bez oporów. Po dokręceniu osi zalecanym momentem 10Nm koło obraca się z oporem (niedużym, ale jednak). Co można w takiej sytuacji zrobić? czy to jest normalne dla tego typu piasty? Rower jest na grawrancji. Nadaje się to do reklamacji? Edytowane 17 Kwietnia przez RafalG Cytuj
Dokumosa Napisano 17 Kwietnia Napisano 17 Kwietnia To piasta z jakiejś przyczyny kosztująca w cywilizowanych sklepach niecałe 13EUR. IMO skręć mniejszym momentem z użyciem niebeskiego kleju do gwintów. Cytuj
RafalG Napisano 17 Kwietnia Autor Napisano 17 Kwietnia (edytowane) A jaką lepszą piastę kupić żeby można było ją 1:1 przełożyć bez wymiany szprych? Warunki: 32 szprychy, boost, centerlock, microspline. Edytowane 17 Kwietnia przez RafalG Cytuj
Dokumosa Napisano 17 Kwietnia Napisano 17 Kwietnia Skręć momentem 5Nm stosująć niebieskiego Loctite'a. Jak całkiem padnie to zmienisz całe koło. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.