Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć.

Po zdjęciu tylnego koła stwierdziłem lekki luz na nakrętce nr 5 wg poniższego rysunku

Piasta FH-MT410

Dokręciłem ją lekko palcami tak, aby skasować ten luz. Po założeniu koła i dokręceniu osi koło kręciło się z wyraźnym oporem. Odkręciłem trochę tą nakretkę (ze dwa obroty) i po dokręceniu osi koło już kręciło się normalnie i nie miało żadnych luzów. Po tej operacji popierniczyły mi się szytskie ustawienia. Trzeba było ustawić zacisk hamulca, bo tarcza obcierała i na nowo wyregulować przerzutkę. Wygląda jakby cała oś nieco zmieniła położenie. W tej chwili działa to dobrze, ale nie jestem pewien czy to jest złożone prawidłowo. Czy to jest normalne, że koło montuje się przy lekko poluzowanej tej nakretce?. 

Nakrętka nr 2 ta od strony kasety nie da sie odkręcic ręcznie i obraca się razem z osią. 
Zdejmowałem wczesniej koło, ale nie przyszło mi do głowy sprawdzać jakichś luzów przy nakretce nr 5 i po założeniu wszystko działało dobrze. Ostatnio coś mnie podkusiło i ruszyłem tą nakrętkę i sie wszystko rozregulowało. Czy ona ma być w jakieś konkretnej pozycji?

Napisano (edytowane)

Piasta nie rozbierana od nowosci. Rower ma rok. Wyglądało jakby była fanbrycznie niedokręconoa. Nie da się jaj dokręcić mocniej iż tylko palcami bo oś zaczyna się obracać i wiem jak ją zabkokować. Trzymanie za nakrętke nr 2 nic nie daje bo ona też się obraca na osi

 

Edytowane przez RafalG
Napisano

Od strony kasety jest zwykły, wciskany end-cap (nie ma gwintu). Po jego zdjęciu na osi będzie poprzeczny otwór przez który przekładasz jakiegoś imbusa żeby przytrzymać oś dokręcając nakrętkę po przeciwnej stronie.

Napisano (edytowane)

Sprawdziłem pawidłowość montażu osi. Rozebrałem wszystko i poskładałem od nowa. Wsystko się zgadza z rysunkami shimano. Pod dokręceniu nakrętki nr 5 momentem 3 Nm koło obraca się bez oporów. Po dokręceniu osi zalecanym momentem 10Nm koło obraca się z oporem (niedużym, ale jednak). Co można w takiej sytuacji zrobić? czy to jest normalne dla tego typu piasty? Rower jest na grawrancji. Nadaje się to do reklamacji?

Edytowane przez RafalG
Napisano (edytowane)

A jaką lepszą piastę kupić żeby można było ją 1:1 przełożyć bez wymiany szprych? 
Warunki: 32 szprychy, boost, centerlock, microspline.

Edytowane przez RafalG

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...