Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

chciałbym w moim starym Marinie Four Corners zmienić napęd z Shimano Claris 3x9 na coś 2x (lub ewentualnie 1x). Ważne dla mnie jest, by zachować spory zakres przełożeń, zwłaszcza pod kątem podjazdów z sakwami. Widzę, że model tego roweru na 2025 ma Microshift 2x8. A porównywalny (?) i chyba zgodnie (?) zachwalany Esker 2.0 gen.2 też ma Microshifta 1x10. Więc zacząłem się zastanawiać, czy nie lepiej tamten opchnąć, a kupić któryś z tych. Miałbym zatem do szanownych forumowiczów trzy pytania:

1) Czy warto upgrade'ować napęd w starym Marinie 4C, a jeśli tak, to na co?

2) Jeśli lepiej kupić nowy, to który z tych dwóch ma lepszy zakres przełożeń?

3) A jeśli Esker, to czy jego geometria jest bardzo różna od Marina?

Z góry dziękuję za podzielenie się Waszymi opiniami, wiem, że to wszystko można pewnie jakoś nawet matematycznie poprzeliczać, ale się w tym nie łapię. 

 

  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowane)

Ja bym kupił Cues 1x11 lub 1x10, niedawno wyszła wersja na klamkomanetkach. Microshift ma stopniowanie 11-13-15-18-21-24, a Cues 11-13-15-17-20-23. Czyli mniejsze dziury, to jest mocno odczuwalne w jeździe asfaltowej, szutrowej. Cues ma też spory zakres (11-45, 11-48 i 11-50) i rozłożenie biegów wolnych też lepsze do jazdy gravelowej niż Microshift, który ma stopniowanie terenowe, MTB.  Ja bym dał do jazdy sakwowej Cuesa 8000 , ale tu jest problem z korbą, bo najmniejsza fabryczna ma 40t, czyli za dużo, trzeba by kombinowac z alternatywną korbą albo zębatką, chyba że masz silne nogi na sakwowej podjazdy z 40x50. Rzecz też w cenie.

Edytowane przez Miro1970
  • +1 pomógł 1
Napisano

Klamkomanetkowe kjuisy mają być podobno dostępne na wiosnę, najlepiej poczekać z decyzją na ceny. Korba nie powinna być problemem, akurat z tego co kojarzę to łańcuch linkglide jest kompatybilny z technologią hyperglide, więc będzie normalnie działać z korbą mtb pod 11s, starego typu. Pod sakwy, przy jednorzędowym napędzie, celowałbym w zębatkę 36t. Chyba, że trasa ma być prawie kompletnie płaska. Albo mniejszą, jeśli płasko ma nie być w ogóle :) 

Napisano

Dzięki Panowie. Trochę się obawiam tych Cues, bo z tego co czytam, to jest to całkiem nowy system i z niczym prawie nie kompatybilny. A wolałbym nie mieć problemów w trasie z naprawą, gdyby była taka konieczność. Dzięki @Miro1970 za wskazówkę, że Microshift ma przełożenia bardziej pod MTB, nie patrzyłem na to z tej perspektywy. Zaczyna się dziać jak zwykle - im dalej w las, tym więcej drzew i tym trudniejszy wybór :) Jeszcze zostanę przy starym 3x9...

Napisano

Cues ma być kompatybilne same ze sobą, w obrębie grupy. Ale to sprzęt który ma lądować docelowo na rowerach z niższej półki, zastąpi wszelkie atlusy, acery, alivio, sory, tiagry itd - a więc pod kątem dostępności w różnych regionach raczej nie powinno być problemu, przynajmniej w bliższej przyszłości. Ten sezon pewnie jeszcze będzie przejściowy. Zaletą Cuesa mają być klamkomanetki hydrauliczne, oraz możliwość dowolnego żonglowania napędem (czyli w końcu klamkomanetki z kasetą 11-50 bez kombinowania). Otwartym pytaniem pozostaje czy faktycznie zostanie to wycenione jakoś konkurencyjnie.

  • +1 pomógł 1
  • 5 tygodni później...
Napisano

Trochę się gubię w tym doborze grup, kaset czy korb itp. Możecie mi wyjaśnić czemu doradzacie Cuesa zamiast jakiegoś GRXa osobie, która chce upgradowac swojego 4C?  Grx jest typowa grupa do gravele, a Cues ma zastąpić napędy szosowe. 

Napisano (edytowane)

@Amid
CUES ma zastąpić wszystkie niższe grupy = szosowe, mtb (już się to dzieje) i "gravelowe" - bo te ostatnie w tej chwil nie mają żadnego odpowiednika "niskiej półki" - w tanich gravelach lądują po prostu niskie grupy szosowe. 

A doradzamy CUESa, bo autor wątku wspomniał o jeżdżeniu z sakwami. GRXa jak najbardziej można wrzucać, tylko zakresy przełożeń tam są typowo sportowe, szczególnie przy opcji 1x, co niekoniecznie jest atrakcyjną opcją pod rower do jeżdżenia z bagażem. CUES ma dać możliwość łączenia komponentów w obrębie grupy, więc można sobie to pożenić np. tak: klamkomenetki hydrauliczne + kaseta 11-50 + blat na korbie 36t (już nie cuesowy, ale to akurat nie problem) i mamy napęd 1x do jeżdżenia z sakwami nawet po górach.Przynajmniej w teorii, bo póki klmakomanetki nie zmaterializują się na rynku to w sumie takie gdybanie. W grx taka opcja otwiera się dopiero przy najdroższej opcji, czyli 12s. 

Ja już CUESa odpuściłem i zamówiłem sobie komplet klamek TRP Hylex. Manetkę mam cierną do współpracy z napędem Deore m5100, więc będzie do tego hydraulika i gitara. Jak zajadę kasetę, to z CUESową też będzie działać. 

Edytowane przez krakonos
  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...