zielonyw Napisano 8 Września 2023 Napisano 8 Września 2023 Cześć mam duży problem. Chciałem wymienić korbę w rowerze syna i zobaczyłem coś takiego. Jak to odkręcić?? Cytat Cytat
zielonyw Napisano 9 Września 2023 Autor Napisano 9 Września 2023 Próbowałem ale nie mogę wkręcić tego czarnego elementu w gwint (gwint nie jest uszkodzony) wydaje mi się że ściągacz jest troszeczkę za duży. Czy są różne rozmiary ściągaczy na kwadrat? Dziękuje za pierwszą odpowiedź.
remover Napisano 9 Września 2023 Napisano 9 Września 2023 Nie, ściągacze raczej są takie same. Czarne wkrecasz w ramie, błyszczące w czarne i ściągasz. Może jednak gwont na ramie korby uszkodzony?
Kettler Napisano 9 Września 2023 Napisano 9 Września 2023 Może głupie pytanie a wykręciłeś najpierw środek ściągacza przed wkręceniem w ramie?
zielonyw Napisano 10 Września 2023 Autor Napisano 10 Września 2023 Czarne chce wkręcić i nie mogę. Nie łapie gwintu. Jest ciut za duży. KETTLER najpierw czarny element którego nie mogę wkręcić, drugiej części nawet nie zaczynam wkręcać bo nie mogę złapać tego czarnego elementu
Kettler Napisano 10 Września 2023 Napisano 10 Września 2023 Albo gwint w korbie albo w ściągaczu jest skopany. Możesz próbować ściągnąć korbę młotkiem i przecinakiem ale patrząc na ceny tego typu wkładów suportów i nie wiedząc czy nie zniszczysz łożysk ja bym wymienił całość na nowy.
Garlock Napisano 13 Września 2023 Napisano 13 Września 2023 W dniu 9.09.2023 o 16:45, zielonyw napisał: Czy są różne rozmiary ściągaczy na kwadrat? Najbardziej popularny jest M22x1 i ciężko jest znaleźć korbę z innym gwintem. Ale historycznie istniał też M23x1. Spotykany tylko w starych rowerach (i to rzadko). Być może istnieją też i inne gwinty w bardzo egzotycznych korbach. Proponuję nie walczyć z gwintem, tylko obciąć szlifierką oś i wymienić suport na nowy. Zwłaszcza, że można dobrać jego długość do nowej korby.
gab187 Napisano 4 Października 2023 Napisano 4 Października 2023 Dziwne, ściągacz powinien pasować, ale skoro nie chce się wkręcić to jest pewien sprytny sposób na ściągnięcie korby bez ściągacza, pod warunkiem że się nie zdążyła zespawać z osią. Złap delikatnie nakretką, tak na 3-4 obroty i idź się przejechać. Korba powinna sama zejść, a nakrętka zabezpieczy Cię przed zgubieniem świeżo zdjętej korby
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.