Skocz do zawartości

[E-Bike 8000-10000zl?] Cross lub coś podobnego?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć. Ostatnio pisałem o poradę bo kupowaliśmy E-Bike dla żony. Padlo na Cube Kathmandu Pro. Ja się wzbraniałem przed tego typu rowerem bo jeżdżę gravelem analogowym. Chcąc nie chcąc ciągle e-bike mi udowadnia że to nie tylko "oszustwo" bo da się tym całkiem konkretnie zmęczyc, a zarazem więcej zwiedzić i dalej zajechać. Przekonałem się do tego, punktem kulminacyjnym jest urlop gdzie wypożyczyliśmy 2 rowery elektryczne, i to jest inna jazda. Mimo że na analogu dotrzymuje tempa żonie to pod górkę ona czeka na mnie na górze. Jest to frajda, nie ma co ukrywać, dlatego też chce pójść w tym kierunku, ale może nie tak ostro cenowo jak żony rower bo jej kosztował 3700 euro, a ja mam zamiar korzystać z tej pomocy troszkę mniej, żeby jednak ta pomoc była tylko w "ciężkim" terenie. Czy znajdę coś w kwocie do 10 tys złotych ? Jakiś Cross ?

W ogóle czy za tą kwotę znajdę jakiś rower z hamulcami hydraulicznymi? Czy nie ma co się łudzić i odrazu doinwestować, aby później nie żałować?

Dzięki za pomoc

Napisano

W tej cenie to R-Raymon CrossRay 5,0 w Centrum Rowerowym - jak jeszcze trafi Ci się odpowiedni rozmiar. Ewentualnie coś z Lepszą z silnikiem Shimano. A jak w Niemczech to sprawdź ofertę tamtejszego Decathlonu. Ewentualnie poczekaj na jesienne przeceny.

Napisano

A jak chcesz korzystać ze wspomagania tylko tam gdzie trzeba to najlepsze są rowery typu superlight, na razie głównie od Specialized, w przyszłym roku będzie prawdopodobnie wysyp z nowymi silnikami Bosch SX czy Yamaha Air. Ale na niską cenę nie licz - choć cena Specialized Turbo Vado 6 SL jest niższa niż zwykłego Turbo Vado 6

Napisano

Dzięki za odpowiedź. Wpadł mi w oko tam Specialized Turbo Ford SL 5.0, ale kurde cena.. no i ten silnik od nich to coś porządnego ? Specialized SL 1.1 i pojemność 320..

baterie i tak bralbym największa jaka jest możliwa, mam tak że lubię się wypuścić w teren, a mając z tyłu głowy że jadę elektrykiem pewnie będę zapuszczał się daleko, więc pełne wspomaganie przy powrocie bez zastanawiania czy baterii starczy też ważne. Chyba poczekam w takim razie aż coś nowego wyjdzie...

Napisano

Jak chcesz dużą baterię to rower typu SL nie jest dla Ciebie. To ma być lekki rower ( rozmawiałem z właścicielem sklepu który już był na prezentacji kolekcji 2024 Treka, rowery z silnikiem Bosch SX ważą od 16 do 19 kg) który napędzasz głównie siłą nóg, a tylko w razie konieczności wspomagasz się silnikiem. Zestaw SX ( z momentem obrotowym 50 Nm ) złożony z silnika i baterii 400 Wh waży 4 kg. CX z baterią 750 Wh - mniej więcej 2 x tyle. A rowery z takim napędem zdecydowanie powyżej 20 kg, czasem nawet 27 - 28 - bo większy silnik i bateria wymaga zdecydowanie solidniejszej ramy.

A silnik Specialized 1,1 to silnik Mahle produkowany na zamówienie Specializeda.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...