Skocz do zawartości

[rama] rozmiar trekking a cross


Jacman

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

hi

Przymierzam się do kupienia jednego z tych dwóch modeli: Romet Orkan 6m albo Romet Wagant 7. Rower na dojazdy do pracy i ewentualne wycieczki (bez szaleństwa 😅). proszę o radę odnośnie wielkości ramy, bo Orkan ma max. 20" a Wagant 23". co będzie bardziej odpowiednie do wzrostu 192cm i wagi ~100kg?

pozdrawiam

Napisano

w grę wchodzi jeszcze: Trek Dual Sport 2 gen 4 albo Unibike Crossfire GTS. Patrząc na opinie i osprzęt raczej pójdę w Unibik'a...

Napisano

dokładnie tak. od dwóch tygodni czytam komentarze i polecenia, oraz ogladam sporo filmików i muszę powiedzieć, że jestem bardziej niezdecydowany niż na początku 🤔 mam do wydania około 3k więc w co iść?

Napisano

Istotne jest czyje komentarze i polecenia czytujesz  :)  :)  :)

Niektóre opinie, bezmyślnie powielane, bywają mocno nieaktualne czy nieadekwatne do reala.

 

Napisano

czyli co byś polecił w tej cenie, skoro za podobny hajs mam do wyboru rower ze słabszym osprzętem + lepsza rama albo lepszy osprzęt + "gorsza" rama? Przykładowo Trek i Unibike. Trek niby 2kg lżejszy ze słabszymi przerzutkami, ale jak dołożę stopkę, amortyzowaną sztyce itd. to wyjdzie to samo co Uibike z przerzutkami o klasę wyżej. nie wiem co myśleć jeszcze o tym Romecie, bo pare znajomych ma i sobie chwali...

Napisano

Jak ktoś okazjonalnie jeździ na rowerze to wszystko będzie "sobie chwalić"

Cytat

Trek niby 2kg lżejszy ze słabszymi przerzutkami, ale jak dołożę stopkę, amortyzowaną sztyce itd. to wyjdzie to samo co Uibike

Chyba jak sobie stopkę wyspawasz z żebrowanej 14 a sztycę zbudujesz w oparciu o sprężynę kolejową

Stopka waży 200g, sztyca (o ile komuś to w ogóle potrzebne) ~500g a wyrzucasz fabryczną jaka ma 250-300, także 0,5kg w górę

 

Napiszę jeszcze raz - najważniejszym elementem roweru jest rama a nie to, że ktoś wsadził tylną przerzutkę za 120 złotych zamiast takiej za 100

Napisano

Dla mnie rower to całość, rama plus osprzęt .
Co z tego, że rama jest super jak osprzęt jest do bani co jest często spotykaną praktyką producentów „markowych” rowerów. Nie można zakładać, że ktoś kupując rower do okazjonalnej jazdy zaraz będzie wymieniał wszystko po kolei. 
To czy rama waży kilo mniej czy więcej w trekingowym rowerze jeżdżącym po płaskim się nie odczuje ale to jaki ma suport, łożyska kół, amortyzator i przerzutki już tak. 
Rowerem na przyzwoitych komponentach jeździ się znacznie lepiej o niezawodności nie wspomnę. 

Napisano

muszę przyznać, że nie ułatwiacie mi sprawy . to waszym zdaniem jaki byłby najlepszy wybór, przy założeniu że mam mieć frajdę z jazdy (spokojna jazda rekreacyjna) i nie zamierzam wymieniać w nim żadnych "tajli" na lepsze.

Napisano

Nasze zdania znasz - a kasa jest twoja, takoż ostatnie słowo  :) 

Jeśli masz okazję się do tych rowerów przymierzyć na żywo (ważna sama rama i rozmiar, o ile model którym jesteś zainteresowany ma identyczną dla różnych wersji wyposażenia) to zrób to - rozkminy teoretyczne to jedno , a wygoda potwierdzona organoleptycznie to drugie.

Jeśli będziesz konsekwentnie i dużo z roweru korzystał, to rzeczywiście osprzętem można się mniej przejmować bo czas do ewentualnego upgrade'u będzie w miarę krótki (chociaż z czasem dostępność naprawdę dobrych podzespołów zazwyczaj spada, bo wchodzą "nowinki" - a nowe jest wszak wrogiem dobrego) ale jeśli masz się latami "męczyć na altusie" to napis na ramie nie pomoże, ani dożywotnia gwarancja (z której i tak na 99% nie skorzystasz)...  

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...