Skocz do zawartości

[przednia przerzutka] pancerz w Canyon Grizl CF SL 8


my_bike

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam pytanie do Was, czy wiecie o co chodzi w rowerze Canyon Grizl CF SL 8, 2x11,  linka do przedniej przerzutki jest prowadzona środkiem i przy suporcie jest insert w kształcie lejka, który doskonale  błoto i piasek i smaruje  tym linkę.  teoretycznie na lince jest jeszcze cienki pancerz ale on ni jak się trzyma tego insertu, nawet jak on tam jest włożony to ten insert doskonale łapie wode i piasek i prawdopodobnie dalej trafia do środka pancerza.

suport Canyona stwierdził, że miejsce jest to narażone na zabrudzenia. Rurka pod wpływem pracy linki miała prawo się przesunąć. Linki i pancerze podobnie jak cały rower wymagają przeglądów.  Przy najbliższej wizycie w serwisie, proszę zwrócić uwagę serwisantowi by umieścił pancerz we właściwym miejscu.
Wszystko fajnie, kupiłem ten rower 3 miesiące temu i przejechałem tym rowerem raptem około 250 km. Czy ktoś ma pomysł jak to dobrze naprawić, czy coś tu brakuje, chyba że jest to autorski patent Canyona :)

6.jpg

Napisano

Takie prowadzenie linki przedniej przerzutki jest znane i stosowane od zamierzchłych kolarskich czasów. 😜 I od wtedy również istnieje problem dostawania się w to miejsce całego syfu z opony. Ten kawałek teflonowej/plastikowej rurki, który miał (prowizorycznie) zabezpieczać przed dostawaniem się zabrudzeń do pancerza jest trochę za za krótki i wysunął się w czasie pracy układu. Generalnie słabe rozwiązanie, ale jak masz ogarniętego mechanika, to powinien coś na to zaradzić z wykorzystaniem różnych izolowanych końcówek pancerza i rurek.

Napisano

Dobrze żeby ten teflonowy kawałek był wsunięty w rurkę w ramie, żeby linka Ci nie cięła tego elementu.

Tak na szybko, to przychodzi mi do głowy tylko gumka od V-Brake.

Gumka uszczelniająca do fajki hamulca V-Brake - Rowertour.com

No ale czy ona się utrzyma, bo o estetyce nie wspominam, nie wiem.

Ewentualnie koszulka termokurczliwa na wystający element, a w środku tak jak jest, teflonowa rurka. Zacisnąć na obydwu elementach i powinno to w miarę chronić. Chociaż nadal są to kombinacje i po prostu kiepskie rozwiązanie producenta ramy.

Napisano

Wystarczy wsunąć biały pancerz w rurkę i będzie po problemie. Mam dokładnie taki sam model Grizla, ponad 7000 km przebiegu i wszystko jest w porządku, a często jeżdżę w mokrych warunkach.

Napisano

@Chociemir rozumiem, że chodzi Tobie o ten przezroczysty, już go przesuwałem go w dół i niestety bardzo szybko wyskakuje. Canyon twierdzi, że ma cię prawo wysunąć. To co po każdej zmianie biegu mam się zatrzymać i sprawdzić czy znów ten pancerz nie wyszedł ?? jakiś nonsens

@TheJW nie powiedział bym, że jest standardowe rozwiązanie, w poprzednim rowerze mam pancerz, gdzie na końcu mam końcówkę pancerza z uszczelnieniem  i nie narzekam na takie rozwiązanie.  A tu mam pancerz. który łączy się z insertem, insert jest zrobiony w kształcie leka aby zbierać błoto i wprowadzać  je do pancerza, jednocześnie smarując linkę która wychodzi z tego pancerza.


Niestety coś tu niezbyt dobrze zaprojektowali,  nie wspominając już  że mają słaby serwis i zlewają sprawę

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

To się nazywa "robić z igły widły": wsuwasz przezroczysty/biały pancerz w plastikową rurkę, przyklejasz np. taśma izolacyjną i problem ewentualnego dostawania się zanieczyszczeń zostaje rozwiązany w kilka sekund...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...