Skocz do zawartości

[Przerzutka tylna Altus RD-M310 SGS] do wolnobiegu


Jendrass

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ponieważ to mój pierwszy post, witam wszystkich.

Mam taki problem - mój 26 letni rower trekkingowo-miejski marki Schwin wymaga zmiany przerzutki tylnej. Po przejechaniu ok. 20 tys. (słownie dwudziestu tysięcy) kilometrów tylna przerzutka, współpracująca z 6 biegowym wolnobiegiem, zaczęła "odrobinę niedomagać". Myślałem o dwóch wersjach naprawy tego problemu:

Na bogato: zamiast wolnobiegu kaseta 8-9, ale oznacza to wymianę kół (ew. przeplecenie) i manetek. W dzisiejszych czasach trochę licho to widzę.

Na teraz: wymieniam tylko przerzutkę. I tutaj nie wiem na co. Odrzuciłbym linię SHIMANO TOURNEY i skłaniałbym się raczej do SHIMANO Altus RD-M310. W niektórych sklepach piszą, że ta przerzutka obsługuje od 5 do 8 biegów. Są jeszcze SHIMANO Acera RD-M360 (nie ma danych co obsługi 6 biegów) oraz SHIMANO ACERA RD-M3020 (teoretycznie 6-8 rzędów). 

Pomóżcie, proszę, co zrobić i co wybrać? Jeżdżę rekreacyjnie, miasto i i drogi szutrowe - 30/70% :)

I jeszcze proszę o radę co do linek i pancerzy - teflonowe wkładki w pancerzu czy pancerze smarowane takie jak np. Shimano OT-SP41 (cytat: Pancerze OT-SP41 są najbardziej zaawansowanymi technologicznie pancerzami produkowanymi przez Shimano. W stosunku do niższego modelu (OT-SP40) różnią się tym, że są na całej długości wypełnione smarem, który zwiększa płynność przesuwania linki wewnątrz pancerza.)

Zależy mi bardziej na trwałości niż na cenie.

Załączam zdjęcie obecnej przerzutki i manetki.

manetka.jpg

przerzutka.jpg

Napisano

Wszystkie beda pasowac. ZObacz tylko czy mocowanie Ci pasuje modelu ktory chcesz kupic.

Kaseta - wiekszy koszt ale jak sam potrafisz to warto. - Przede wszystkim (jak wazysz wiecej niz 80kg i smigasz po nierownym terenie) to oska sie nie gnie  (niezaleznie od ilosci zebatek i innych plusow). No ale to wiekszy koszt o roboty tez wiecej - zwlaszcza ze rama moze nie chciec zmiescic szerszej zebatki  - upewnij sie.

Napisano

Przerzutki 737 ukręcały się (łapały luzy, krótsza śruba to mniejsza powierzchnia podparcia ślizgu) przy głównej śrubie, więc w 739 ją poszerzono. Śruba jest dłuższa - górna część przerzutki szersza.

Więc jak już to 739.

Tylko te co są to raczej zajeżdżone egzemplarze, w fatalnym stanie wizualnym.

A co z drugą częścią pytania:

W dniu 9.10.2022 o 20:05, Jendrass napisał:

proszę o radę co do linek i pancerzy - teflonowe wkładki w pancerzu czy pancerze smarowane takie jak np. Shimano OT-SP41 (cytat: Pancerze OT-SP41 są najbardziej zaawansowanymi technologicznie pancerzami produkowanymi przez Shimano. W stosunku do niższego modelu (OT-SP40) różnią się tym, że są na całej długości wypełnione smarem, który zwiększa płynność przesuwania linki wewnątrz pancerza.)

Ktoś z Was ma jakieś doświadczenia?

Brać teflony czy smarowane?

Napisano

W takich warunkach użytkowania co masz i przy 6 biegach naprawdę nie ma różnicy co kupisz - dowolną z tych co wspomniałeś, czy Btwin 7-9 z Decatlonu za 55 zl, czy jakąś używkę 8x z wyższych grup (jeżeli umiesz wybrać dobrą używkę), wszystko będzie działało. Ale na kolejne 26 lat bym nie liczył, nie te czasy, nie ta jakość. :) Co dotyczy pancerzy, nie koniecznie kupowac najdroższe, te teflony i smarowania przydają się, kiedy jest potrzebna precyzja dla napędów 10-12x. Na 6x każdy będzie dobry. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...