Skocz do zawartości
  • 0

szosa areo czy endurance ?


Gość jaś

Pytanie

Hej, wytłumaczcie proszę laikowi co się lepiej nadaje do takiego całkiem nie sportowego włóczenia się w około przysłowiowego komina, czy iść w endurance czy może areo też będzie dobrym pomysłem ? Nie planuje się ścigać, ustawki to raczej też nie moja bajka, niby endurance by było tu oczywistym wyborem z tym że miałem okazje przejechać się na rowerze areo (orbea orca areo) i było całkiem fajnie, co prawda po jeździe trwającej ok 5 min ciężko coś jednoznacznie stwierdzić.

Dlatego też pytanie, czy na takie wypady 100+ km rower areo będzie dobrym pomysłem czy lepiej jednak brać endurance ? Pewnie to dużo zależy od samego człowieka który tym jeździł będzie, powiem więc że to była by moja pierwsza szosa, wcześniej miałem tylko gravela (merida silex) ale że w sumie to nim i tak 95% czasu spędzałem na asfalcie to postanowiłem zmienić. Pozycja na tej orbea była całkiem inna niż na silex, ale chyba wszystko będzie miało odmienną od silexa pozycję :) więc ciężko się tym sugerować, natomiast z tymi wszystkimi podkładkami nie czułem się że jestem jakoś bardzo pochylony, a na pewno nie do tego stopnia żeby czuć dyskomfort.

Do szosy endurance przymierzałem się do giant defy i szczerze mówiąc jakoś lepiej czułem się na tym areo, ale znowu tu też ok 5 min pojeździłem, nie wiem jak by to wyglądało po np. 6h jazdy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Świat nie kończy się na endurance i aero (które swoją drogą powoli wypada z obiegu bo się moda skończyła)

1. Wzrost, przekrok

2. Fajnie byłoby gdybyś wrzucił zdjęcie roweru na którym obecnie jeździsz - chodzi o zobaczenie "ustawień" bo zaraz się okaże, że na takiej np. orbea kierownicę miałbyś 10cm niżej, kosmos

3. Określ budżet

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Cytat

Świat nie kończy się na endurance i aero (które swoją drogą powoli wypada z obiegu bo się moda skończyła)

Czyli aero to tylko moda ? Nie ma to faktycznie żadnego większego sensu ? A o jakich myślisz jeszcze ?

Cytat

2. Fajnie byłoby gdybyś wrzucił zdjęcie roweru na którym obecnie jeździsz - chodzi o zobaczenie "ustawień" bo zaraz się okaże, że na takiej np. orbea kierownicę miałbyś 10cm niżej, kosmos

3. Określ budżet

Mam 185cm wzrostu i przekrok o ile dobrze zmierzyłem 84 cm, zdjęcia meridy nie wrzucę bo już jest u nowego właściciela, ale wpadłem na to żeby zobaczyć jaka będzie różnica i w orbea kierownica (górny chwyt) jest niżej o ok 7cm z wszystkimi podkładkami, w giancie jest to ok 5 cm. Z zakupem chciałbym się zamknąć w okolicach 15 tyś.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Cytat

Czyli aero to tylko moda ?

Czyli rowery aero to jeden z typów rowerów szosowych, na które w pewnym okresie był wielki bum. Tak to już jest, że co kilka lat w głowach speców od marketingu co innego staje się najbardziej istotną cechą roweru, "aero" pokroju np. propela, venge czy systemsixa odeszło już w zapomnienie, jednak cieńsze rurki są bardziej aerodynamiczne

Cytat

Nie ma to faktycznie żadnego większego sensu ?

A robi ci różnicę, czy przejedziesz 50km ze średnią 39,2 albo 39,4? Bo jeśli jeździsz wolniej to różnicy na aerodynamice nie odczujesz. Takie sprzęty służą do zarzynania się na długich, prostych odcinkach, na pewno do "kręcenia się wokół komina" istnieją bardziej przyjazne modele.

Cytat

A o jakich myślisz jeszcze ?

Masz endurance, rowery wyścigowe, roadplusy, aero i masę innych "podtypów", które nawet nie są dobrze zdefiniowane

Z tego co piszesz to rozejrzałbym się na w miarę uniwersalnym rowerem o pośredniej geometrii (biorąc pod uwagę twój stosunkowo mały przekrok będzie to raczej "bardziej agresywna" niż mniej). Czyli np. "zwykła" orbea orca zamiast aero, trek emonda, canyon ultimate cf, generalnie coś w tym stylu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Problem taki że od ręki to mogę mieć tylko orca areo albo tego gianta :(  Ale w zasadzie jeżeli warto poczekać to mogę poczekać, a co do emondy czy ultimate (swoją droga jest nowy model to może akurat :) ) to czy pozyacja na nich nie będzie mocno agresywna ? Z racji że to w sumie z tego co się orientuje typowe ściganty ? Czy tu w razie czego można skorygować to np. długością mostka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

A orca aero to co jest jak nie agresywny rower do ścigania? Do tego przez takie a nie inne przekroje rama mniej tłumi niż "zwykła" orca

Masz stosunkowo mały przekrok, będziesz miał siodło niżej niż przeciętna osoba o twoim wzroście (czyli niż np. ja) więc automatycznie każdy rower będzie dla ciebie mniej agresywny niż w założeniach producenta. 

Dodatkowo takie a nie inne proporcje ciała trzeba uwzględnić przy doborze rozmiaru

*emondę dałem jako przykład typu roweru, na pewno nie jest to model, który "polecam", za słaby stosunek ceny do tego co sprzęt oferuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...