Skocz do zawartości

[ok 20000zl] full xc też do scigania


Cisol

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie drodzy forumowicze, 

Uległem wypadkowi, zwichnalem i złamałem bark, już wychodzę na prostą i korzystając z możliwości noszę się z zamiarem zakupu fulla. Proszę Was o pomoc w wyborze ale po kolei.

Historycznie jeździłem na HT garry Fisher tassajara a potem przesiadłem się na HT karbonowego zaskara expert 27,5 rocznik 2016 i na nim jeździłem przez 6 lat.  Dla znawców tematu rowery te mają długa ramę podsiodlowa, pozycja jest pochylona, szczególnie w zaskarze gdzie miałem odwrócony mostek, taka pozycja bardzo mi odpowiada i daje frajdę, (zauwazylem że opieram ciężar na rekach co odciąża plecy). Zaskar był rowerem dającym wiele radości z jazdy, zwrotny i zrywny waga 11kg. Wzrost 180,waga 78, długość wewn.nogi 82cm. 85 procent jazd to wielkopolska (mieszkam obok wpn) ale jeżdżę też po górach (szklarska Poręba itd), jeżdżę w wyścigach amatorskich (np solid ale też bike adventure) wiek 39lat(jezdze ma rowerze od dziecka, rocznie na mtb 2,5k km na szosie 2k km) 

Po ostatnim bike adventure uznałem że ht to za mało, a brak dropera skończył się wypadkiem i ww.kontuzja.

Tym samym poszukuje fulla w okolicach 17-21k, uwaga nie jestem jakimś zjazdowcem, a jeżdżę raczej zachowawczo aczkolwiek szybko i czasami na granicy. 

Szukam fulla (skok maks 120mm) o podobnej pozycji jak w zaskarze, czyli pochylonej wyścigowej, nie znoszę pozycji wysokiej i siedzącej,kanapowej.

Obecnie myślę o

Canyon lux cf6 lub cf7(jest sens dopłacać?,droper też dokupię), jest też wersja lux Trail ale chyba zbyt siedzaca

Scott spark rc

Specialized epic evo ale tutaj cena do jakości negatywnie powala. 

Doskonale oddaje moje oczekiwania wersja szosowa, mam specialized roubaix comp 2020, to karbonowa szosówka endurance z amortyzacja ale doskonale sztywna i szybka. 

To jak, pomożecie? 😉

 

Napisano

Lux trial ma dłuższa rurę i reach więc pozycja absolutnie nie jest kanapowa. Choć jak przesiadam się z szosy na KAŻDE MTB to przez pierwsze kilometry mam wrażenie że siedzę na kiblu :) Spark z tym swoim napędem .... i podobno choroby wieku dziecięcego, ale nie drążyłem tematu więc doczytaj. Jak szukałem swojego złotego grala to w ciemno brał bym Rose Thrill Hill 3, ale czas dostępności zweryfikował temat. Obczaj jeszcze  Orbeę Oiz

Napisano
4 godziny temu, HarveyDent napisał:

Lux trial ma dłuższa rurę i reach więc pozycja absolutnie nie jest kanapowa. Choć jak przesiadam się z szosy na KAŻDE MTB to przez pierwsze kilometry mam wrażenie że siedzę na kiblu :) Spark z tym swoim napędem .... i podobno choroby wieku dziecięcego, ale nie drążyłem tematu więc doczytaj. Jak szukałem swojego złotego grala to w ciemno brał bym Rose Thrill Hill 3, ale czas dostępności zweryfikował temat. Obczaj jeszcze  Orbeę Oiz

Lux Trail chyba jednak stawia na pozycję bardziej wyprostowana, nie mam tego jak sprawdzić żeby porównać ze zwykłym luxem, czytałem że Trail nie jest tak zwrotny jak lux i jest rowerowym 'czolgiem',

Scott jest na drugim miejscu bo patrząc na katy tez chyba bardziej wyprostowany oraz właśnie uroki wieku dziecięcego raczej na niego się nie zdecyduje

Z kolei Rose mniamniam ale dostępność żadna...

Napisano

Trail stawia przede wszystkim na wszechstronność. Doskonale odpowiada na zapotrzebowanie "chcę roweru którym wciąż mogę się pościgać i jednocześnie fajnie pobawić się na  zjazdach, ale ęduro to muł" . Zgadzam się że zwrotność to największa "wada" tego roweru, ale wynika głównie z kąta główki ramy. Piszę "wada" bo za to na zjazdach jedzie jak po sznurku.  HT miałem w typowo wyścigowej geo ( stockli beryll src - Jolanda Neff ścigala się na tej ramie ) więc też lubię taką pozycję i mam porównanie. Jeśli się zdecydujesz to gwarantuje że nie będziesz miał wrażenia wyprostowanej pozycji. Tutaj masz fajny kalkulator do porównania dwóch różnych geometrii. A jak wciąż masz wątpliwości to klasyczny LUX i już . Rasowa wyścigówka. Ale na zjazdach Lux Trial Ci ucieknie :D

Miedzy tymi dwoma Canyonami nie ma lepszego/gorszego - to tylko kwestia oczekiwań.

 

Napisano

W obecnej sytuacji (gdzie sprzedawcy w sklepach stacjonarnych nie oferuja rabatów ( bądz jakies smiesznie male) przy marży dochodzacej do 40% ) Canyon to chyba najlepszy wybór. 

Czy Lux Trail czy zwykly? Zwykly to nowość z nową geometria więc juz tak Trail na zjazdach za bardzo nie ucieknie.

Za to trail ma sztywniejsze amortyzatory z przodu, te Foxy 32 w zwyklym Luxie powyżej pewnej wagi jeźdżca mogą byc za gietkie.

Czy warto doplacic do CF7 wzgledem CF6? Hmm miedzy deore a slx czy XT przy tej samej manetce XT bedzie to pracowało identycznie wiec ze wzgledu na osprzet nie.

Koła Reynolds ani mało nie waża, ani nie są tak bezproblemowe i dobrze zbudowane jak dt swissy wiec tez średnio.

Hamulce praktycznie to samo, tarcze zdecydowanie lepsze w CF7.

Amorek bedzie mial za to lepszy tlumik w wyzszym modelu ale znowu 4k różnicy w cenie... 

Chyba jednak wziałbym CF6 bez trail i ewentuanie lekko go podrasował. 

 

Napisano

Ale teraz mam ćwieka, 

Generalnie wybiorę cf i teraz przy wyborze 6 mógłbym sprzedać koła 1900 za powiedzmy 1000zl, dołożyć 2k i kupić dt swiss 1700, potem dokupić sztyce opuszczana i wyjdzie to ciekawiej

Ale z drugiej strony, mamy koła karbonowe odpowiednik dt swiss 1700 z dożywotnią gwarancją, co jest i wada i zaletą, lepszy amortyzator oraz grupę xt i nie trzeba się z niczym 'bawic', pozostaje różnica cenowa sztycy... 

 

Ale mam ćwieka ehhh 

Napisano
W dniu 14.08.2022 o 08:38, Cisol napisał:

potem przesiadłem się na HT karbonowego zaskara expert 27,5 rocznik 2016 i na nim jeździłem przez 6 lat.  Dla znawców tematu rowery te mają długa ramę podsiodlowa, pozycja jest pochylona, szczególnie w zaskarze gdzie miałem odwrócony mostek, taka pozycja bardzo mi odpowiada i daje frajdę, (zauwazylem że opieram ciężar na rekach co odciąża plecy). Zaskar był rowerem dającym wiele radości z jazdy, zwrotny i zrywny waga 11kg. Wzrost 180,waga 78, długość wewn.nogi 82cm

 

Abstrahując od tematu... Jaki miałeś rozmiar ramy tego Zaskar? Czas przeszły znaczy że go już sprzedałeś ?

Napisano
W dniu 15.08.2022 o 09:04, Cisol napisał:

I jeszcze pytanie czy ten amortyzator w cf 6 do moich ok 79kg bedzie zbyt wiotki? 

Wątpię abyś odczuł jakąkolwiek wiotkość przy tej wadze. Poza tym znając życie waga za chwilę spadnie do 75kg 😉.

Napisano

Witajcie,

bardzo dziękuje za cenne rady, wybór padł na CF7 - czekam na dostawę, mój bark już nie może się doczekać :)

natomiast trzeba będzie go doposażyc i tu prośba o podanie adekwatnych do ceny roweru elementów, pamiętajmy ze nie jest to rower za 40-70k zl

- dropper

- kierownica karbonowa

- cos jeszcze?

Napisano

Reverb AXS -  bo plynna regulacja wysokości :) Kierownica: mam Token MTX, jeździłem też na FSA SLK i jeden pieron - karbon to karbon. Byle nie z alli. Z obowiązkowych to jak dla mnie  jeszcze gripy. Ale to wynika z faktu za ja tylko ESI toleruje. 

Napisano

ESI to podstawa ale bedzie trza wymienic tę chol...manetkę blokady amortyzacji (twist)

reverb axs - 3,3k - ehhh tego się obawiałem ;) poczekam na wypłatę z ubezpieczenia za bark

linkowe opcje  nie mają sensu?

Napisano

A fakt, jeszcze manetka. Założyłem OneLock'a po 2 jazdach jak mi zaczęło ocierać skórę od kręcenia tym. 

Linkowe opcje maja sens jak wystarcza Ci działanie 0-1 lub nie przejedziesz sie na AXS. To jak klimatyzacja w samochodzie: nie potrzebujesz do czasu kupna auta z klimą. Później już nie kupujesz aut bez klimy. Wogóle bez myk-myka da sie jeździ, ale..... 

Napisano

@HarveyDent

Cytat

Linkowe opcje maja sens jak wystarcza Ci działanie 0-1 lub nie przejedziesz sie na AXS.

Co znaczy działanie 0-1?

Reverby przestały się zapowietrzać od krzywego spojrzenia?

Cytat

 

Napisano

Rozumiem że ten reverb to taki 'mercedes' i pewnego rodzaju wzorzec, czyli zamontuje i na pewno będę zadowolony, ale czy są jakieś alternatywy godne spojrzenia? 

Napisano

Poczytaj sobie ogólnie o narzekaniach na reverby zwłaszcza te z hydrauliczną manetką:)

Od siebie mogę polecić BikeYoke, mam druga sztukę i jestem zachwycony.

Napisano

Dla odmiany - ja jestem ze speca evo zadowolony. Niemniej mam wersję alu z brainem - a kolejny rocznik to juz carbon bez braina (basic). Także za 27k... no raczej nie. Zobacz też Treka supercalibra - na wlkp byłby ciekawy.

Napisano

myslalem o Epicu ALE jest drogi, nie ma wersji Evo Comp na stanie w rozmiarze L, cena 25k wyzsza, jest na SRAMie, koła zwykłe choc ma droppera, stosunek ceny do oferty niestety gorszy od canyona

a szkoda bo mam speca roubaix comp i bardzo sobie chwalę

z kolei trek supercaliber w gre wchodzi tylko wersja 9.7 ale nasluchalem sie o trudnosciach serwisu oraz ze ten skok to na wlkp super ale juz na gorskie mniej

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...