Skocz do zawartości

[hamulce tarczowe przód] lekki i nie drogi zestaw


WojtasTaba

Rekomendowane odpowiedzi

Składam dość dziwny rower: daily i ścieżki rowerowe + bardzo mocno podstawowy trial. Obecnie szukam lekkiego i niedrogiego hamulca tarczowego na przód. Względnie niska waga ma dotyczyć całego zestawu, czyli np. klamki też. Łącznik między kierownicą, a pedałami 85 kg, ale to raczej nie ma dużego znaczenia, bo w grę nie wchodzą ani duże prędkości, ani mocne zjazdy. Amortyzator Manitou Markhor 9mm (do pedal kicka sztywny nie musi być, a nadgarstki już nie te), piasta jeszcze nie wybrana, ale na pewno będzie coś z podstawowej półki.
Jeśli ktoś orientuje się, co jest lekkiego i taniego na rynku to pięknie proszę o wskazanie :)
 

Edytowane przez WojtasTaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki 👍 nie znalazłem jednak żadnej informacji, nawet na stronie producenta o masie zestawów. Dopiero w SLXie jest podana masa (jakoś 450g, więc spodziewam się, że wspomniane Deore, czy Shimano to też ciężkie kloce).
Najtańszy z zasugerowanych przez Was jest ofc mt200 i można go dostać za +/- 150 zł.
Namierzyłem jeszcze Magurę MT2 (dokopałem się do tematów w których również Ty Dokumosa wypowiadasz się na ich temat). Mogę mieć za 230 zł. Ważą ok 240 g. Rozumiem, że sprawiają jakieś trudności w odpowietrzaniu, ale zawodowo zajmuję się modyfikacjami układów hamulcowych w autach sportowych, więc kwestie serwisowe mnie zupełnie nie odstraszają. Doczytałem również o klamkach z tworzywa, które niektórym pękają. Cóż, podobno alu z MT4 pasuje, więc od razu tą sprzedam, a kupię z MT4, a jak nie to będę jeździł na tej karbonowotekturowej i się zobaczy. Podobno też najnowsza odsłona (2019) ma poprawione to i owo. Ogólnie zawsze miałem dobre zdanie o Magurach, bo coś tam znam je od strony szczęk do trialówek i w tej dziedzinie radzą sobie wybitnie. Zasadniczo również Magury MT2 mają dobre opinie w sieci. 
Na pewno z TWaszymi propozycjami spałbym spokojniej, ale MT2 są pewnie z połowę lżejsze, dlatego chyba tutaj padnie moja decyzja.
Do tego montaż prosto do amora, bez adapterów, mała tarcza 160mm Magura Storm SL (100g), albo HC (120g).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ogarniasz ogólną mechanikę to nie martw się o pękające klamki Magury. Większość przypadków to olewanie instrukcji i dokręcanie poszczególnych elementów nieodpowiednim momentem... To dotyczy też zakręcania nowego przewodu do klamki. Jak się dociąga bez umiaru, to korpus pęka i nie ma w tym żadnej magii czy ukrytych wad... A gleba to gleba. Jak będzie większy pech to i klamka od Shimano pęknie.

Inna sprawa, że jak ma być tanio, to Shimano wyjdzie lepiej. Magura jest spoko, ale potwierdzić mogę to tylko od jej półki średniej i wzwyż. Na najtańszych, takich jak MT2, nie jeździłem ani ich nie serwisowałem.

A co do czytania encyklopedii dotyczącej klamek, bardziej chodziło mi o to, że ostatnimi laty Shimano mocno namieszało z ich ergonomią i rodzajami mocowań. Kupując nowsze modele trzeba się teraz trochę doszukiwać informacji o tym jak to się zgra z resztą kokpitu.

Edytowane przez Brombosz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M615 to model sprzed 10 lat. Mała szansa na trafienie gdzieś nowego i mało zmurszałego gumowo. M6000 też nie ma udziwnień jeśli chodzi o montaż manetki przerzutkowej ale też dosyć ciężko już trafić. Jesli masz manetkę lewą z setką w oznaczeniu albo nie masz jej wcale to M6100 nie będzie w żaden sposób problematyczny. Co do masy to będą kilkanaście g cieższe niż SLX. Jak dla mnie magura mt2/mt4 nie ma do nich startu. Z budżetówek możesz brać magurę mt2 i jesli jej delikatność cię nie wyprowadzi z równowagi (w branży moto jednak "bez młota nie robota" wiec może być różnie) będziesz na pewno bardziej zadowolony niż z najniższych modeli shimano. Taki mt200 to budżetowy wół roboczy, siermiężny ale trwały i bezproblemowy. Od razu uprzedzam, że działa to przyzwoicie tylko z tarczami producentów trzecich. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Z budżetówek możesz brać magurę mt2 i jesli jej delikatność cię nie wyprowadzi z równowagi (w branży moto jednak "bez młota nie robota" wiec może być różnie)

W branży moto też używa się kluczy dynamometrycznych o małych, możliwych do precyzyjnego ustawienia momentach. Jak producent podaje 2,5Nm jako maksymalny moment na dokręcenie jednej drobnej śrubki, a ktoś przekroczy go pięcio, czy sześciokrotnie, to ta śrubka zerwie się tak samo w rowerze, jak i w litrowym motocyklu.

Szczególnie, że Magura nie robi z tego żadnej tajemnicy. Do produktów dołączane są książeczki z opisem i obrazkami nie tylko montażu, ale i serwisu oraz ewentualnych modyfikacji. Jakby jeszcze komuś było mało, to pan od Magury, pokaże na youtubie jak złapać kluczyk żeby na oko było tyle i tyle, a nie tyle.

Sam gdybym tam kiedyś nie zajrzał to pewnie też zrobiłbym standardowy błąd, zrywając korek w klamce albo rozsadzając korpus przy dokręcaniu przewodu. Denerwują mnie te opinie o podatności Magury na pęknięcia, bo gdyby chodziło o gleby, wypadki i stłuczki to jeszcze byłoby logiczne ostrzeżenie... ale większość tych opisów jest z serwisów, w których to serwisanci jak modlitwę powtarzają w kółko, że Magurę odpowietrza się tak jak Shimano... No wystarczy to zrobić dwa razy, a czasami nawet raz, żeby przy dokupowaniu drobnych elementów stwierdzić, że jednak jest inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...