Skocz do zawartości

[5000] Rower typu Fitness


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Rowerowych zajawkowiczów,

186 cm/80 kg

Od blisko 12 lat jeździłem na rowerze crossowo-górski,  tak zwanym góralu,

Chciałbym zakupić rower Fitness do około 5/6 tys. max, na trasy krótkie, średnie oraz długie

-ogólnie jeżdzę około 95 % tras na szosie, czasami utwardzony piach, szutry

-kierownica typu baranek odpada, jestem przyzwyczajony do pozycji na prostej kierownicy

-dlatego szukam roweru typu fitness z prosta kierownicą do 5/6 k na najlepszym możliwym osprzęcie, aby szybko i komfortowo pokonywać dystanse

- szybkość, komfort i osprzęt są dla mnie priorytetem

-------------

Chciałbym Was zapytać jaki rower Wy byście polecali/wybrali, w tym przedziale cenowym.

Wiem że są całkiem fajne GIANTY, MARINY, itd:

np:

MARIN PRESIDIO 3

specialized sirrus X 3 2022

 trek fx 3 disc 2022

giant fastroad sl 2 2021

specialized sirrus 2.0 2021

Liczę na Waszą pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 5000-6000 zł możesz jeszcze dorzucić:

Merida Speeder:

https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bikefinder/tag/speeder-49/root/bikes-subcategory

 

Cube SL Road:

https://www.cube.eu/pl/2022/bikes/urban-mobility/fitness/sl-road/

Canyon Roadlite 6:

https://www.canyon.com/pl-pl/rower-hybrydowy/roadlite/roadlite-6/2782.html?dwvar_2782_pv_rahmenfarbe=GY

Zacząłbym od ustalenia, które modele są w ogóle dostępne w Twoim rozmiarze. To prawdopodobnie mocno zawęzi wybór ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, Specialized Sirrus to fitness. Obecny model to już n-ta generacja, bo Spec ma tego typu rowery w ofercie od ponad 20 lat.

Szukałem roweru, który będzie stosunkowo lekki, zwinny, szybki i uniwersalny. W tym sensie, że będzie się nieźle sprawował podczas asfaltowych przelotów na dystansie średnio 100-150 km, ale również dobrze spisze się w dużym i zatłoczonym mieście. Dlatego postawiłem na fitness'a, a nie na jakąś szosę typu roadplus czy innego gravela. Po prostu w mieście wolę prostą kierownicę od baranka.

Rowerem śmigam już czwarty sezon. Sprawuje się doskonale. Mój model ma mikro-amortyzację kokpitu (Future Shock), a pod tyłkiem niezłą, komfortową sztycę. Dzięki temu, mimo stosunkowo wąskich opon, oferuje dobre połączenie szybkości z zadowalającym komfortem. Nawet na gorszych asfaltach czy trasach rowerowych. Ten rower to był świadomy i bardzo trafny wybór.

Oczywiście jazda fitnessem w warunkach typowo miejskich, z racji bardziej szosowego ogumienia, wymaga trochę więcej zaangażowania niż na typowym MTB. Niemniej jednak to tylko kwestia odrobiny uwagi, techniki i wyobraźni. Po prostu nie można się wozić jak bezwładny worek ziemniaków ;) Natomiast na szosie, w stosunku do mtb czy nawet crossa to niebo, a ziemia.

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...