Skocz do zawartości
  • 0

Szosa endurance


Gość borys

Pytanie

Czołem chciałbym w najbliższym sezonie zmienić mojego tribana 520 na coś bardziej rozwojowego, przy założeniu że interesuje mnie tylko geometria endurance. Nie chciałbym przekroczyć 10 tyś. 
Tak na szybko szukając trafiłem na trek domane al, wygląda całkiem ładnie. Tylko pytanie czy jest faktycznie wart tych pieniędzy ? Wersja al 5 kosztuje prawie że zakładane 10 tyś. 
Trek wydaje mi się być marką która raczej nie robi bubli ale z racji że jestem laikiem w temacie to wolę się zapytać.
Przeglądając forum widziałem też że ktoś polecał canyona ale wydaje mi się on jest bardziej agresywny niż trek, podobnie jak rose o którym też tu widziałem pochlebne opinie.

Czy może w podobnej kwocie jest coś innego wartego uwagi ? Rower który będzie równie wygodny jak domane ? Miałem okazję się na nim przejechać i geometria mi się spodobała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Wygoda to kwestia indywidualna. To, że na rowerze jedzie się ze stosunkowo wyprostowaną pozycję nie oznacza, że będzie dla każdego "wygodny"

Jeśli chodzi o AL5 to nie ma się czym podniecać, zwykły aluminiak na 105. Jeśli szukasz jakiegoś "komfortu" w domane to trzeba brać karbon gdzie będziesz miał iso speeda czyli na dzień dzisiejszy 15k na tym 105, lekkie przegięcie.

Jak dla mnie to zarówno rose jak i canyon biją tego domane na łeb. W jednym i drugim za pomocą podkładek uzyskasz identyczną pozycję jak na treku a są o wiele tańsze, mają lepsze koła a do tego kilogram lżejsze, zresztą od karbonowego sl5 też są lżejsze. Trek al5 technicznie nie ma nad nimi żadnej przewagi, jedynie na plus gwarancja na miejscu - a z drugiej strony co ma się stać przy alu ramie?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy możesz rozwinąć co masz na myśli pisząc ze " zarówno rose jak i canyon biją tego domane na łeb"  ? Tak dla laika :)