Skocz do zawartości
  • 0

Nowe koła - proszę o opinie.


Gość Kowal

Pytanie

Mam marina 4corners kupionego w 2018 roku, ostatnio pojechałem do serwisu bo piasty zaczęły sprawiać problem, w szczególności przednia.

Rower ma przejechane ok 15k km, do tej pory po przeserwisowaniu było wszystko ok na jakiś czas, który ostatnio zdecydowanie się skrócił pomiędzy jednym serwisem a kolejnym. Goście w serwisie powiedzieli że w zasadzie kolejne ich naprawienie na dłuższą metę mija się z celem i zaproponowali mi złożenie nowych kół. No i teraz moje pytanie czy to faktycznie ma sens, co mi w zasadzie mogą dać nowe koła ? Obecne seryjne od marina są na piastach przez nich brandowanych więc ciężko w sumie ocenić co to, ogólnie całe koła są dość ciężkie ale mają tę zaletę że są mega pancerne.

Rower jakieś 4 -5 razy do roku zostaje dość mocno obładowany sakwami, na co dzień używam go również do wszystkiego - jako bułkowóz jak i do mikro wypadów w ciekawe miejsca, teren po jakim się toczę to pewnie w 60 może 70% asfalty a pozostałe to różne od szutrów poprzez polne/leśne drogi, aż po jakieś ekstremalne kamieniste trasy.

Czy złożenie nowych kół ma w takim wypadku sens,  czy będą równie wytrzymałe jak obecne ? Aktualne koła bez problemu udało się uszczelnić i pozbyć się dętki, więc i kolejne bym chciał tubeless. 

W zasadzie to nie podawali dokładnej specyfikacji, ale może ktoś by podpowiedział ewentualnie w co celować - minus taki że marin nie ma sztywnych osi i musi być pod QR. Wiem że mogę zamówić przez net, ale tu dostanę naprawdę dobry rabat, po za tym mają opinię niezłych kołodziei. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Szczerze mówiąc to zależy ile chcesz wydać. Jeśli te 800 to max to może być (czyt. piasty nie są najwyższych lotów - mam je w fabrycznych kołach w rowerze, obręcz ciężka ale szeroka - co kto lubi) jeśli jednak nie zaboli cię kilka stów więcej to dopłaciłbym co najmniej do lepszych piast, np. dt350

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję, tak jeszcze poszperałem na własną rękę i znalazłem jeszcze polecany taki zestaw: piasty tak jak napisałeś dt350 i obręcze dt gr531, czy to jest dobra opcja ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem je również ale tu limit wagowy wydaje mi się zbyt niski, rower w obecnej konfiguracji waży ok 14kg, ja prawie 90kg, co daje już ~104kg a limit wagowy tych obręczy to 120kg, do latania na pusto będzie ok, ale już nie będzie gdy załaduje bagażnik i sakwy :( Zawsze dobrze mieć jakiś zapas, no chyba że nie należy aż tak restrykcyjnie patrzeć na te limity ? Ale chyba po coś są podawane więc może jednak trzeba ? :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w sumie :) sporo mi to rozjaśniło, dziękuję serdecznie za pomoc !
Jeszcze tylko jedno, jak rozumiem mniejsza masa rotująca przekłada się pozytywnie na odczucia z prowadzenia roweru, ale czy jeżeli rower jest dopakowany tak że sam waży sporo ponad 20kg to czy to faktycznie da się odczuć ? Podejrzewam że jak najbardziej ale z racji że nie miałem okazji nigdy samemu tego sprawdzić to wolę zapytać :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...