Skocz do zawartości

[napęd] Shimano Nehus SG-8r20 - jaki zamiennik oleju przekładniowego ?


pazdziochhh

Rekomendowane odpowiedzi

Ponieważ nie ma odpowiedzi osób, które to praktykowały, mogę doradzić Ci czysto teoretycznie.

Jak chcesz obciąć koszty, to dałbym olej przekładniowy, np. Hipol GL-4.

Analogicznie łożyska w rowerze osobiście smaruje nie żadnym smarem Shimano za XXX czy innym wynalazkiem tylko smarem do łożysk tocznych ŁT-43. Ten olej i smar możesz kupić w każdym sklepie motoryzacyjnym czy na CPN. Na pewno w maszynach i samochodach pracuje w dużo cięższych warunkach niż w rowerze i daje rade :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja osobiście do moczenia Nexusa używam oleju z oznaczeniem ATF  do przekładni automatycznych. Jak na razie Nexus ma się dobrze, ale oczywiście gwarancji nie daję....

A do łożysk Nexusa  jednak biały Shimanowski   bo  jest on jednak bardziej "płynny" niż  zwykły LT-43. Do pozostałych łożysk w rowerze oczywiście LT-43

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, gelmaz napisał:

Witam

Ja osobiście do moczenia Nexusa używam oleju z oznaczeniem ATF  do przekładni automatycznych. Jak na razie Nexus ma się dobrze, ale oczywiście gwarancji nie daję....

A do łożysk Nexusa  jednak biały Shimanowski   bo  jest on jednak bardziej "płynny" niż  zwykły LT-43. Do pozostałych łożysk w rowerze oczywiście LT-43

Pozdrawiam

 

Ten chyba bedzie dobry https://www.accudienst.nl/p220020/eurol-atf-ii-d-1l.html ? ile trzeba zeby całą piste zamoczyc 1 litr ? 250 ml chyba za mało ?

tu ała lista do wyboru >> https://www.accudienst.nl/zoeken.odb?sorteer-op=laagste-prijs&q=atf#

Czym wyjac suport który jest wciskany ? bo przy mocnym naciskaniu na pedał słychc zgrzytanie w prawej korbie. 

Coś w tym stylu jest  u mnie https://www.rowerystylowe.pl/p-3886/suport-wbijany-gazelle-linea-132mm-o38-133mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.06.2021 o 17:45, pazdziochhh napisał:

jaki kupic zamiennik oleju przekładniowego aby nie wydawać 300 złoty na olej Shimano. 

Tam się nie stosuje oleju jak środka smarnego, lecz smar w klasie NLGI -0 lub NLGI -1

Stosujesz smary EP lub EPX, a w środowiskach wilgotnych lub morskich stosuje się smary wapniowe.

Olej do skrzyń automatycznych ATF, używa się tylko jako kąpieli olejowej, pod wyjęciu piasty z kąpieli olej musi ścieknąć z piasty, potem nakłada się smar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, pazdziochhh napisał:

Ten chyba bedzie dobry https://www.accudienst.nl/p220020/eurol-atf-ii-d-1l.html ? ile trzeba zeby całą piste zamoczyc 1 litr ? 250 ml chyba za mało ?

 

Witam 

250 ml może być mało, ja leję pełny litr ale w sumie to pojemnik mam niezbyt dopasowany do piasty. Zależy jaki pojemnik znajdziesz żeby zanużyć piastę. Olej wybierz taki jaki ci się podoba pod względem koloru opakowania, ceny czy marki producenta ważne jest żeby był atf. Co do pisków to sprawdź czy nie piszczy pedały. Widziałem gdzieś na YouTube filmik jak trafię to podeślę linka z serwisu. Tak olej jest tylko do kąpieli, jednak nie wszystek ścieknie  i zostaje i smaruje. Smarem pokrywa się tylko wianki łożysk. 

Tu film od Shimano jak smarować 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz po polsku 

 

 

Piastę planetarną traktuje się jak skrzynię automatyczną, stosuje się smary i oleje do układów centralnego smarowania.

Olej ATF jest zalecany bo ma niską lepkość kinematyczną, co gwarantuje poprawną pracę w temperaturach ujemnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...