Skocz do zawartości

[Kierownica] Gravel; jaki rozmiar?


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

Aktualnie mam kierownicę o parametrach podanych poniżej:

Reach: 85

Drop: 124

Szerokość: 420

Flare: 490

Jest dla mnie za szeroka. O ile na manetkach jest w miarę ok, chociaż wolałbym nieco mniej, o tyle w dolnym chwycie jest zdecydowanie za szeroko. Czuje się jakbym prowadził kiosk ruchu, zwłaszcza jak stanę na pedałach. W rowerze szosowym miałem kierownicę 400 i była według mnie optymalna.

Jeżeli chodzi o sam Flare, to mam mocno mieszane uczucia. Z jednej strony, w dolnym chwycie nie jest mi to kompletnie potrzebne. Z drugiej strony, na manetkach jest mi wygodniej, bo dłonie mam małe, a lekko odgięta kierownica "skraca" skok klamki przy zmianie biegu.

Próbowałem także policzyć kąt gięcia kierownicy i albo mi wyszły głupoty, albo mam kierownicę z wyjątkowo małym gięciem. Wyszło 5 stopni, dobrze policzyłem? Później zmierzę wszystko jeszcze raz, bo bazuję na danych przesłanych przez producenta roweru, może coś źle podali. Zrobię też zdjęcie z przodu.

No i teraz pozostaje pytanie, jaką kierownicę wybrać. Aktualna ma dość duży Reach, ale to nie jest problem, bo w razie czego mam dłuższy mostek, żeby zniwelować różnicę. Nie bardzo wiem co wybrać, żeby różnica była odczuwalna.

Najchętniej wziąłbym klasyczną 400mm, ale będzie mi trochę brakowało tego odgięcia manetek. Z drugiej strony, na ogół kierownice mają najmniej 10-12 stopni gięcia, co ponownie kompletnie zrujnuje dolny chwyt. Znowu wybór 380 mm ( o ile takie są) z gięciem, spowoduje że na będzie kiepsko na manetkach, a na nich spędzam 90% czasu jazdy.

EDIT: Dobra, popatrzyłem na specyfikację kierownic i chyba jednak coś źle policzyłem. 

Napisano

Jeździłem rowerem i zdałem sobie sprawę, że oczywiście policzyłem źle. Sama metoda była dobra, ale użyłem parametru Reach, a nie długości do końca kierownicy.

Napisano

U mnie jest takie porównanie że na prostej szosowej jeździłem na szerokości 42 cm   a na flarze z gięciem manetek na 46 cm . Skośne ułożenie manetek dużo zmienia moim zdaniem, ta deklarowana szerokość kierownicy mierzona od góry  jest inaczej odczuwalna (jako dużo węższa).

Jak chcesz poeksperymentować to mam Ritchey Venture Max 44cm i mogę Ci użyczyć do testów.

Napisano

Dzięki, ale 44cm to będzie już dla mnie kosmicznie dużo. Jestem postury gimnazjalisty i to takiego co nie jadł obiadów :D 

Pomierzę i policzę wszystko jeszcze raz.

Napisano

Odpowiedź wydaje sie prosta (chyba, że nie zrozumiałem pytania): jeśli szerokość 400 mm jest optymalna, a 490 mm na dole za szeroko to być może kierownica 400 mm, ale z mniejszą "flarą" będzie odpowiednia (np.Canyon w modelu Grizl taką stosuje).

Napisano

Tak też zrobię. Wstępnie podstawiłem złe dane i wyszły mi głupoty z aktualnym gięciem. Zorientowałem się dopiero kilka godzin po założeniu tematu :D

 

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Zdecydowałem się na... PRO Vibe Aero Alloy. Wiem że to kierownica szosowa do wyścigów, ale o dziwo ma wszystko czego potrzebuję. Reach jest tylko o 7mm mniejszy od aktualnej, Drop 5 mm większy, Flare 6 stopni (40 > 43 cm). Na dodatek wygląda genialnie i ma wewnętrzne prowadzenie pancerzy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...