Skocz do zawartości

[opony] Na co upgrade z bontrager xr1 expert, asfalt/szutry


temen

Rekomendowane odpowiedzi

Mały wstęp:

Obecnie mam Bontarger XR1 EXPERT TLR, 29" x 2.2, waga 720 (coś takiego: https://www.dobrerowery.pl/opona-bontrager-xr1-29-x-2-20-expert-tlr ), łapię dziurę za dziurą, stąd pomysł przejścia na system tubeless. Kupiłem wszystkie akcesoria po sprawdzeniu, że obręcz i opona jest tubeless.. Ale jednak - obręcz jest (bontrager mustang 29), a opony nie, źle sprawdziłem. Ale skoro mam już wszystko poza oponami, to może bym zmienił opony. W praktyce okazało się, że po dzikich ścieżkach nie jeżdżę, jak w lesie to po równych i szerokich szutrowych drogach. 

Założenia:
Także 70% droga asfaltowa, 30% szutry. Plus warto wspomnieć, że ważę 110kg. Oraz nie obraziłbym się za trochę mniejsze opory na asfalcie - oczywiście kosztem tego, że w dziki teren nie wjeżdżam, po błocie nie jeżdżę.

1. Przód Cross King, tył Race king - widzę że to dość mocny i często używany set. Pytanie mam tylko, wg Was w czym będą się one róznić od tych bontragerów xr1 exprt (nie team!) co mam? 
2. Przód Cross King lub Race, tył Speed King - czy to nie będzie za duża różnica?
3. Patrzę też na tabelkę https://conti-tyres.co.uk/crossgravel i zastanawia się czy może coś stąd, 28" Speed King CX lub Terra Speed na tył i coś lepiej prowadzącego na przód?
4. Vittoria Terreno Mezcal przód i tył tak samo (czy Terreno Dry? ale to podobne pytanie co w pkt 2)

Generalnie to czytam forum, czytam, pomysłów aż za dużo, ale jednym z podstawowych problemów to nigdzie nie mogę znaleźć testów ani pomiarów tych opon co mam, więc nie wiem jaki jest punkt odniesienia.
Może zapędzam się, jeśli Mezcale lub Race Kingi będą miały niższe opory od tego co mam, to brać je i nie kombinować z myśleniem o speed king/terreno dry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...