Valantor Napisano 19 Marca 2021 Napisano 19 Marca 2021 Cześć wszystkim! Splot nieszczęśliwych zbiegów okoliczności sprawił, że pojechałem się przejechać z niedokręconym pedałem. Efekt był taki, że pedał mi odpadł z korby po paru kilometrach a w korbie gwint został mocno przeorany. Po lekturze zarchiwizowanego wątku wiem, że w przypadku "normalnej" korby jakiegoś wielkiego dramatu by nie było bo są zestawy naprawcze. U mnie trafiło na Force 1, która jest karbonowa i tu się rodzi problem. Z tego co mi się wydaje i czego się dowiedziałem z paru telefonów to mam dwie opcje: Zespolić pedał z korbą na stałe albo kupić nową korbę (co mi się jakoś bardzo nie uśmiecha w tym momencie). Czy jest jakaś trzecia opcja na uratowanie tej sytuacji ? Z góry dzięki za wszelkie rady !
KSikorski Napisano 19 Marca 2021 Napisano 19 Marca 2021 Przeleć otwór w korbie dedykowanym gwintownikiem (9/16 nf20). Sprawdź jakie są ubytki. Uzupełnij je "płynnym metalem " (https://ataszek.pl/288-plynny-metal-wysokotemperaturowy-stal-fe21.html lub https://ataszek.pl/287-plynny-metal-wysokotemperaturowy-do-aluminium-al21.html), a po pełnym utwardzeniu ponownie użyj gwintownika. Pedał wkręć używając kleju https://ataszek.pl/903-klej-do-gwintow-niebieski.html Oczywiście możesz użyć produktów loctite, henkela, multibonda i innych. Ja podałem linki do Ataszka, bo mam z nimi dobre doświadczenie. Jest też cały "zestaw" (https://ataszek.pl/958-klej-do-zerwanych-gwintow.html), ale obecny tam klej 653 będzie za mocny.
siejak1 Napisano 19 Marca 2021 Napisano 19 Marca 2021 Ja bym poprawił gwintownikiem jak nie pomoże to przegwintować i wkręcić na kleju tuleje redukcyjna pod m16x1 na 9/16.
KSikorski Napisano 20 Marca 2021 Napisano 20 Marca 2021 Cytat przegwintować i wkręcić na kleju tuleje redukcyjna Przecież to carbonowa korba, jest tam tylko stalowy lub aluminiowy insert, więc za mało mięsa na wkręcenie tulejki redukcyjnej.
Valantor Napisano 20 Marca 2021 Autor Napisano 20 Marca 2021 Tak, materiał korby sprawia, że cała operacja jest bardzo utrudniona.
woojj Napisano 20 Marca 2021 Napisano 20 Marca 2021 Jeśli to gwint z obrazka, to do rowerowego poprawić gwint i będzie OK. Nie wygląda to źle.
Valantor Napisano 20 Marca 2021 Autor Napisano 20 Marca 2021 Tak, gwint z obrazka. Będę się dzisiaj jeszcze z jednym fachowcem kontaktował, który robi tego typu naprawy. Będę raportował jak wygląda sytuacja. Dzięki wszystkim !
siejak1 Napisano 20 Marca 2021 Napisano 20 Marca 2021 5 godzin temu, KSikorski napisał: więc za mało mięsa na wkręcenie tulejki redukcyjnej. Jest więcej mięsa niż Ci się wydaję Tuleja o 1mm powiększa średnice otworu.
Valantor Napisano 20 Marca 2021 Autor Napisano 20 Marca 2021 Znalazłem serwis, który się tym zajął. 25zł gwint naprawiony, wszystko działa Dzięki jeszcze raz wszystkim za wszelkie rady !
urQell Napisano 23 Sierpnia 2021 Napisano 23 Sierpnia 2021 Witam Mam problem z korbą race face milimetrowy luz na boki na ramieniu ,macie jakiegoś magika
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.