Skocz do zawartości
PanMarcinPL

[lampka przód] krótka recenzja Enfitnix Navi800

Rekomendowane odpowiedzi

PanMarcinPL

Chciałem przedstawić Wam ciekawą lampkę, stosunkowo nową i jeszcze mało znaną.

Enfitnix Navi800

 

IMG-20200924-143615.jpg

 

Koszt zakupu w moim przypadku to 30$ co przełożyło się na 115zł, dostawa w 8 dni poprzez Aliexpress Standard Shipping.

 

IMG-20200924-143414.jpg

IMG-20200924-143421.jpg

IMG-20200924-144423.jpg

 

W zestawie otrzymujemy lampkę, akumulator 18650 Enfitnix (produkcja LG) o sprawdzonej i realnej pojemności 3350mAh, uchwyt do kierownicy skręcany + docisk na końcu, dwie gumki pod uchwyt gruba i cieńka, adapter do uchwytu GoPro, kabel USB-C, instrukcja.

Zestaw kompletny, przyzwoicie wykonany, na pochwałę zasługuje uchwyt, który jest skrecany, a na końcu dociskany przez "motylek", lampka siedzi stabilnie, nie przesuwa się i nie wpada w wibracje.

 

IMG-20200922-174957.jpg

IMG-20200922-175028.jpg

IMG-20200922-175013.jpg

 

Lampka dysponuje mocą 800lm, producent nie przekłamuje ani z mocą, ani z czasem działania za co duży plus.

 

IMG-20200924-143517.jpg

IMG-20200924-143702.jpg

 

Jest to produkt typowo rowerowy, przeznaczony raczej na szosę, miasto, tereny górskie również oświetli, jednak na typowo las i góry wybrałbym coś innego. Posiada odcięcie, nie oślepia i równomiernie rozprasza światło plus tryb automatyczny, który po wykryciu ruchu załącza lampkę, a przy bezruchu po 10 sekundach wyłącza ją. Tryb auto można włączyć i wyłączyć kiedy się chce poprzez szybkie dwukrotne kliknięcie.

Mocno oświetla drogę efektywnie na 25 - 30 metrów do przodu, a szerokość światła kawałek przed kołem to około 3 - 4 metry, dalej jest to około 8 metrów szerokości, uśredniając mamy zawsze minimum 5 metrów oświetloną na szerokość drogę.

 

Pierwszy tryb 200lm na całkowicie ciemnej ścieżce, szerokość drogi 4 m, śmietnik na końcu linii światła oddalony o 25 metrów. ISO1250, shutter 1/10

IMG-20200924-200lm2.jpg

 

Drugi tryb 374lm ta sama sytuacja co powyżej. ISO1250, shutter 1/10

IMG-20200924-374lm2.jpg

 

W ruchu miejskim całkowicie wystarcza drugi tryb 374lm, tak prezentuje się w częściowo oświetlonym terenie, ISO800, shutter 1/33

IMG-20200920-200340.jpg

 

Linia odcięcie przy najsłabszym trybie 200lm w mieście:

IMG-20200923-202149.jpg

 

Lampkę możemy zamontować na i pod kierownicą za pomocą dołączonego uchwytu, lampka jest odwracalna, rozczepiamy ją w połowie (jak przy ewentualnym wyciąganiu akumulatora) i możemy przekręcić o 180 stopni, przez co odcięcie światła i przycisk zostanie zawsze na górze.

IMG-20200923-180421.jpg

IMG-20200923-202425.jpg

 

Mamy do dyspozycji 4 poziomy jasności i piąty tryb dzienny migający strobo, około 2 i pół bardzo mocnego błysku na sekundę. 
Najsłabszy tryb 200lm jest juz w porządku do miasta, a tego się nie spodziewałem, drugi 374lm jest całkowicie wystarczający na większość sytuacji.

Jasność i czas świecenia:
800lm - 1.5 godziny
572lm - 2.2 godziny
374lm - 3.7 godziny
200lm - 8.4 godziny
Tryb dzienny flash - 15.2 godziny

 

Porównanie trybów i mocy, zdjęcia z ręki, wszędzie te same ustawienia aparatu, ISO800, shutter 1/20, całkowita ciemność kawałek parku bez lamp.

 

Pierwszy tryb 200lm (8.4 godziny)

Navi800-200lm.jpg

 

Drugi tryb 374lm (3.7 godziny)

Navi800-374lm.jpg

 

Trzeci tryb 572lm (2.2 godziny)

Navi800-572lm.jpg

 

Czwarty tryb 800lm (1.5 godziny)

Navi800-800lm.jpg

 

Lampkę włączamy krótkim przyciśnięciem, przełączamy tryby kolejnymi krótkimi klikami, tryb auto w każdym momencie dwa razy szybki klik, wyłączamy całkowicie przytrzymując około sekundy przycisk. Lampka posiada pamięć ostatniego trybu, włączy się ponownie na ostatnim ustawieniu.

Wymiary 105x31x34mm, waga samej lampki z aku to 110gr, widoczność 170 stopni, z boku będziemy zauważalni, IPx6.
Korpus gdzie znajduje sie dioda wykonany jest z aluminium, druga część gdzie znajduje się akumulator to tworzywo.

Pod włącznikiem są dwie diody sygnalizacyjne, czerwona i zielona.
Podczas ładowania pali się czerwona, po naładowaniu pali sie zielona. 
Podczas działania zielona mruga przy włączonym trybie auto, a czerwona mruga przy słabej baterii.
Kiedy nie używamy trybu auto i bateria jest naładowana to żadna z diod się nie pali.

Port ładowania USB-C, w końcu coś na czasie, nie przestarzały micro. Ładowanie ok 2 -3 godzin w zależności jak mocnej ładowarki użyjemy.
Lampkę można ładować także podczas jazdy kiedy jest włączona podłączając np. powerbank na kablu. Akumulatory można wymieniać.


IMG-20200924-143739.jpg

Lampka bardzo dobrze spisuję się podczas jazdy, światło w okolicach 5500K dobrze równomiernie rozproszone bez jasnych punktów, odcięcie światła, czasy pracy na akumulatorze pokrywają się z deklaracją producenta.

 

Link do dysku Gdrive ze zdjęciami w lepszej jakości/rozdzielczości + filmik z prezentacją trybów pracy:

https://drive.google.com/drive/folders/1KJJnGrwpoG8_XoGfHsRUPwVmwW0iq_E-

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kamfan
Napisano (edytowane)

Co to za bateria? 18650 bez zabezpieczeń? Najlepiej podaj oznaczenie z baterii i jej wysokość w mm, dzięki :)

Edytowane przez kamfan

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dziubek
Napisano (edytowane)

@kamfan to twór który ma biegun dodatni i ujemny na górze. Pewnie jakąś blaszką jest minus "podciągnięty". Nazwa to Enfitnix https://shopee.tw/product/3507213/4643715995 Nie są to akumulatory do ogólnego użytku z racji ich budowy.

Edytowane przez Dziubek
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kamfan

ehhh, to niestety dla mnie duży minus, że nie klasyczne 18650 :(

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PiotrKaaaaaaaaaaa

Jakby nie te akumulatory, to powiedziałbym, że wygląda obiecująco. Normalnych nie da się zastosować?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PanMarcinPL
Napisano (edytowane)

Akumulator macie w komplecie, a przy zakupie możecie sobie dokupić albo później następnego, koszty jednego to około 7 $. Ładować możecie przez USB z powerbanka nawet w trakcie jazdy i działania jeżeli nie wystarczy wam jeden.

Ze standardowymi 18650 nie zadziała, na focie z akumulatorem widać piny od leda, plus i minus muszą być po jednej stronie aku.

Edytowane przez PanMarcinPL

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dziubek

@PiotrKaaaaaaaaaaa Teoretycznie gdyby wyprowadzić blaszką biegun ujemny można by dać radę, jednak masz kombinowanie bo "klasyczne" ogniwa nie pasują. Jeżeli cena nowego to faktycznie 7$, to nawet szkoda czasu na kombinowanie z nimi. Podejrzewam że jeszcze jest płytka z zabezpieczeniem przed zbyt głębokim rozładowaniem co kompletnie jest nieopłacalne w tym momencie, chyba że ktoś lubi dłubanie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PanMarcinPL
34 minuty temu, Dziubek napisał:

Jeżeli cena nowego to faktycznie 7$, to nawet szkoda czasu na kombinowanie z nimi

Tak cena nowego to 7$, kilka dni temu brałem dla znajomego tą samą lampkę jak zobaczył jak to u mnie świeci. Jak sie dobrze zakręci z kuponami to zestaw Navi800 + dodatkowy aku wychodzi 32.69$, odejmijcie od tego cashback to wyjdzie 100zl lampka i dwa aku.

Screenshot_20200925_205800.thumb.jpg.c1f175c20111b8e073ef3a8ee30df4ff.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dziubek

@PanMarcinPL Testowałeś w jakiś sposób pojemność tego ogniwa ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PanMarcinPL
Teraz, Dziubek napisał:

@PanMarcinPL Testowałeś w jakiś sposób pojemność tego ogniwa ?

Tak, w ładowarce Miboxer C4 w opcji sprawdzania realnej pojemności (naładowanie do pełna, rozładowanie i naładowanie w jednym cyklu), wynik pomiaru 3300mAh dokładnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dziubek

Z tą "realną pojemnością" bym polemizował bo nie znalazłem jej karty katalogowej więc test pojemności w tym wypadku jest umowny. Warto by było obciążyć je prądem 1C i by wyszło ile tam mniej więcej jest. Ogólnie i tak nie jest źle. Dziękuję za informację.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PiotrKaaaaaaaaaaa

Nie chodzi o to czy są tanie czy drogie, tylko że to kolejny standard, chyba niekompatybilny z niczym innym.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dziubek

Nie standard a "widzimisię" konstruktorów aby kupować "dedykowane" ogniwa. Takie coś się nie przyjmie na szerszą skalę. Nie ma opcji, za dużo by teraz trzeba było zmieniać. Nisza ot co.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PanMarcinPL
W dniu 25.09.2020 o 22:21, Dziubek napisał:

Z tą "realną pojemnością" bym polemizował bo nie znalazłem jej karty katalogowej więc test pojemności w tym wypadku jest umowny

Nie znam lepszej metody na sprawdzenie pojemności ogniwa jak test w ładowarce z opcją sprawdzenia faktycznej pojemności :) wczoraj z ciekawości wrzuciłem to ogniwo do drugiej ładowarki Xtar VC4S i włączyłem test realnej pojemności ogniwa, również wynik pokazało mi powyżej 3200mAh, także mówimy tu o prawdziwej nieprzekłamanej pojemności tego akumulatora.

 

W dniu 26.09.2020 o 00:06, Dziubek napisał:

Nie standard a "widzimisię" konstruktorów aby kupować "dedykowane" ogniwa

Tak jest to niszowy standard, w który niestety poszli i zapewne się nie przyjmie na szerszą skalę, standardowe 18650 sprawdziłyby się lepiej pod kątem dostępności.

Plusem jest to, że ogniwa jeżeli komuś mało można dokupić i nie są drogie lub podłączyć powerbank podczas jazdy i po problemie. Wszystko zależy jakie kto robi trasy, jak długie jak często, mi w zupełności wystarcza jeden cykl aku.

 

Możemy jednak traktować tą lampkę jak z wbudowanym aku jak komuś tak wygodniej :D

 

Przed zakupem sprawdzałem przeglądałem multum recenzji podobnych konstrukcji i poważnie ta pod względem swojej funkcjonalności wypadła najlepiej. Nie znalazłem nic innego typowo rowerowego z odcięciem, takim rozkładem światła równomiernym, odwracalnej obudowy, uchwytu pod go pro, z mocnym trybem dziennym krótkiego błysku jak tytułowa Navi800.

Nikogo do niczego nie namawiam i nie przekonuje na siłę, ale za tą kasę to najlepsza propozycja w mojej ocenie. Każdy model ma jakieś ale, nie ma idealnej sztuki, tutaj można podciągnąć pod to aku, że jest to 18650 ale nie w wersji standardowej. Jak dla mnie do przeskoczenia ten minus, kolejne zapasowe ogniwo już do mnie leci, będzie jeździć w torebce, może kiedyś się przyda.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PiotrKaaaaaaaaaaa

Tak swoją drogą to zakładam, że te ogniwa można ładować tylko w latarkę przez USB, albo trzeba mieć specjalną ładowarkę? Dodatkowe utrudnienia... Niech ktoś napisze do nich żeby zrobili wersję na normalne ogniwa...

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PanMarcinPL
Teraz, PiotrKaaaaaaaaaaa napisał:

Tak swoją drogą to zakładam, że te ogniwa można ładować tylko w latarkę przez USB, albo trzeba mieć specjalną ładowarkę? Dodatkowe utrudnienia... Niech ktoś napisze do nich żeby zrobili wersję na normalne ogniwa...

 

Ładujesz normalną jak chcesz, ja tak ładowałem i testowałem ich pojemność. Z tyłu z drugiej strony tak samo jak inne też mają minus.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dziubek
W dniu 28.09.2020 o 11:40, PiotrKaaaaaaaaaaa napisał:

Niech ktoś napisze do nich żeby zrobili wersję na normalne ogniwa...

Podziwiam wiarę w fakt że kogoś wysłuchają... To biznes, kasa musi się zgadzać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PiotrKaaaaaaaaaaa

Tracą kasę przez brak standardowych ogniw 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×