Skocz do zawartości

[lampka przód] krótka recenzja Enfitnix Navi800


Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem przedstawić Wam ciekawą lampkę, stosunkowo nową i jeszcze mało znaną.

Enfitnix Navi800

 

IMG-20200924-143615.jpg

 

Koszt zakupu w moim przypadku to 30$ co przełożyło się na 115zł, dostawa w 8 dni poprzez Aliexpress Standard Shipping.

 

IMG-20200924-143414.jpg

IMG-20200924-143421.jpg

IMG-20200924-144423.jpg

 

W zestawie otrzymujemy lampkę, akumulator 18650 Enfitnix (produkcja LG) o sprawdzonej i realnej pojemności 3350mAh, uchwyt do kierownicy skręcany + docisk na końcu, dwie gumki pod uchwyt gruba i cieńka, adapter do uchwytu GoPro, kabel USB-C, instrukcja.

Zestaw kompletny, przyzwoicie wykonany, na pochwałę zasługuje uchwyt, który jest skrecany, a na końcu dociskany przez "motylek", lampka siedzi stabilnie, nie przesuwa się i nie wpada w wibracje.

 

IMG-20200922-174957.jpg

IMG-20200922-175028.jpg

IMG-20200922-175013.jpg

 

Lampka dysponuje mocą 800lm, producent nie przekłamuje ani z mocą, ani z czasem działania za co duży plus.

 

IMG-20200924-143517.jpg

IMG-20200924-143702.jpg

 

Jest to produkt typowo rowerowy, przeznaczony raczej na szosę, miasto, tereny górskie również oświetli, jednak na typowo las i góry wybrałbym coś innego. Posiada odcięcie, nie oślepia i równomiernie rozprasza światło plus tryb automatyczny, który po wykryciu ruchu załącza lampkę, a przy bezruchu po 10 sekundach wyłącza ją. Tryb auto można włączyć i wyłączyć kiedy się chce poprzez szybkie dwukrotne kliknięcie.

Mocno oświetla drogę efektywnie na 25 - 30 metrów do przodu, a szerokość światła kawałek przed kołem to około 3 - 4 metry, dalej jest to około 8 metrów szerokości, uśredniając mamy zawsze minimum 5 metrów oświetloną na szerokość drogę.

 

Pierwszy tryb 200lm na całkowicie ciemnej ścieżce, szerokość drogi 4 m, śmietnik na końcu linii światła oddalony o 25 metrów. ISO1250, shutter 1/10

IMG-20200924-200lm2.jpg

 

Drugi tryb 374lm ta sama sytuacja co powyżej. ISO1250, shutter 1/10

IMG-20200924-374lm2.jpg

 

W ruchu miejskim całkowicie wystarcza drugi tryb 374lm, tak prezentuje się w częściowo oświetlonym terenie, ISO800, shutter 1/33

IMG-20200920-200340.jpg

 

Linia odcięcie przy najsłabszym trybie 200lm w mieście:

IMG-20200923-202149.jpg

 

Lampkę możemy zamontować na i pod kierownicą za pomocą dołączonego uchwytu, lampka jest odwracalna, rozczepiamy ją w połowie (jak przy ewentualnym wyciąganiu akumulatora) i możemy przekręcić o 180 stopni, przez co odcięcie światła i przycisk zostanie zawsze na górze.

IMG-20200923-180421.jpg

IMG-20200923-202425.jpg

 

Mamy do dyspozycji 4 poziomy jasności i piąty tryb dzienny migający strobo, około 2 i pół bardzo mocnego błysku na sekundę. 
Najsłabszy tryb 200lm jest juz w porządku do miasta, a tego się nie spodziewałem, drugi 374lm jest całkowicie wystarczający na większość sytuacji.

Jasność i czas świecenia:
800lm - 1.5 godziny
572lm - 2.2 godziny
374lm - 3.7 godziny
200lm - 8.4 godziny
Tryb dzienny flash - 15.2 godziny

 

Porównanie trybów i mocy, zdjęcia z ręki, wszędzie te same ustawienia aparatu, ISO800, shutter 1/20, całkowita ciemność kawałek parku bez lamp.

 

Pierwszy tryb 200lm (8.4 godziny)

Navi800-200lm.jpg

 

Drugi tryb 374lm (3.7 godziny)

Navi800-374lm.jpg

 

Trzeci tryb 572lm (2.2 godziny)

Navi800-572lm.jpg

 

Czwarty tryb 800lm (1.5 godziny)

Navi800-800lm.jpg

 

Lampkę włączamy krótkim przyciśnięciem, przełączamy tryby kolejnymi krótkimi klikami, tryb auto w każdym momencie dwa razy szybki klik, wyłączamy całkowicie przytrzymując około sekundy przycisk. Lampka posiada pamięć ostatniego trybu, włączy się ponownie na ostatnim ustawieniu.

Wymiary 105x31x34mm, waga samej lampki z aku to 110gr, widoczność 170 stopni, z boku będziemy zauważalni, IPx6.
Korpus gdzie znajduje sie dioda wykonany jest z aluminium, druga część gdzie znajduje się akumulator to tworzywo.

Pod włącznikiem są dwie diody sygnalizacyjne, czerwona i zielona.
Podczas ładowania pali się czerwona, po naładowaniu pali sie zielona. 
Podczas działania zielona mruga przy włączonym trybie auto, a czerwona mruga przy słabej baterii.
Kiedy nie używamy trybu auto i bateria jest naładowana to żadna z diod się nie pali.

Port ładowania USB-C, w końcu coś na czasie, nie przestarzały micro. Ładowanie ok 2 -3 godzin w zależności jak mocnej ładowarki użyjemy.
Lampkę można ładować także podczas jazdy kiedy jest włączona podłączając np. powerbank na kablu. Akumulatory można wymieniać.


IMG-20200924-143739.jpg

Lampka bardzo dobrze spisuję się podczas jazdy, światło w okolicach 5500K dobrze równomiernie rozproszone bez jasnych punktów, odcięcie światła, czasy pracy na akumulatorze pokrywają się z deklaracją producenta.

 

Link do dysku Gdrive ze zdjęciami w lepszej jakości/rozdzielczości + filmik z prezentacją trybów pracy:

https://drive.google.com/drive/folders/1KJJnGrwpoG8_XoGfHsRUPwVmwW0iq_E-

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@kamfan to twór który ma biegun dodatni i ujemny na górze. Pewnie jakąś blaszką jest minus "podciągnięty". Nazwa to Enfitnix https://shopee.tw/product/3507213/4643715995 Nie są to akumulatory do ogólnego użytku z racji ich budowy.

Edytowane przez Dziubek
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akumulator macie w komplecie, a przy zakupie możecie sobie dokupić albo później następnego, koszty jednego to około 7 $. Ładować możecie przez USB z powerbanka nawet w trakcie jazdy i działania jeżeli nie wystarczy wam jeden.

Ze standardowymi 18650 nie zadziała, na focie z akumulatorem widać piny od leda, plus i minus muszą być po jednej stronie aku.

Edytowane przez PanMarcinPL
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@PiotrKaaaaaaaaaaa Teoretycznie gdyby wyprowadzić blaszką biegun ujemny można by dać radę, jednak masz kombinowanie bo "klasyczne" ogniwa nie pasują. Jeżeli cena nowego to faktycznie 7$, to nawet szkoda czasu na kombinowanie z nimi. Podejrzewam że jeszcze jest płytka z zabezpieczeniem przed zbyt głębokim rozładowaniem co kompletnie jest nieopłacalne w tym momencie, chyba że ktoś lubi dłubanie.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, Dziubek napisał:

Jeżeli cena nowego to faktycznie 7$, to nawet szkoda czasu na kombinowanie z nimi

Tak cena nowego to 7$, kilka dni temu brałem dla znajomego tą samą lampkę jak zobaczył jak to u mnie świeci. Jak sie dobrze zakręci z kuponami to zestaw Navi800 + dodatkowy aku wychodzi 32.69$, odejmijcie od tego cashback to wyjdzie 100zl lampka i dwa aku.

Screenshot_20200925_205800.thumb.jpg.c1f175c20111b8e073ef3a8ee30df4ff.jpg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Dziubek napisał:

@PanMarcinPL Testowałeś w jakiś sposób pojemność tego ogniwa ?

Tak, w ładowarce Miboxer C4 w opcji sprawdzania realnej pojemności (naładowanie do pełna, rozładowanie i naładowanie w jednym cyklu), wynik pomiaru 3300mAh dokładnie.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tą "realną pojemnością" bym polemizował bo nie znalazłem jej karty katalogowej więc test pojemności w tym wypadku jest umowny. Warto by było obciążyć je prądem 1C i by wyszło ile tam mniej więcej jest. Ogólnie i tak nie jest źle. Dziękuję za informację.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 25.09.2020 o 22:21, Dziubek napisał:

Z tą "realną pojemnością" bym polemizował bo nie znalazłem jej karty katalogowej więc test pojemności w tym wypadku jest umowny

Nie znam lepszej metody na sprawdzenie pojemności ogniwa jak test w ładowarce z opcją sprawdzenia faktycznej pojemności :) wczoraj z ciekawości wrzuciłem to ogniwo do drugiej ładowarki Xtar VC4S i włączyłem test realnej pojemności ogniwa, również wynik pokazało mi powyżej 3200mAh, także mówimy tu o prawdziwej nieprzekłamanej pojemności tego akumulatora.

 

W dniu 26.09.2020 o 00:06, Dziubek napisał:

Nie standard a "widzimisię" konstruktorów aby kupować "dedykowane" ogniwa

Tak jest to niszowy standard, w który niestety poszli i zapewne się nie przyjmie na szerszą skalę, standardowe 18650 sprawdziłyby się lepiej pod kątem dostępności.

Plusem jest to, że ogniwa jeżeli komuś mało można dokupić i nie są drogie lub podłączyć powerbank podczas jazdy i po problemie. Wszystko zależy jakie kto robi trasy, jak długie jak często, mi w zupełności wystarcza jeden cykl aku.

 

Możemy jednak traktować tą lampkę jak z wbudowanym aku jak komuś tak wygodniej :D

 

Przed zakupem sprawdzałem przeglądałem multum recenzji podobnych konstrukcji i poważnie ta pod względem swojej funkcjonalności wypadła najlepiej. Nie znalazłem nic innego typowo rowerowego z odcięciem, takim rozkładem światła równomiernym, odwracalnej obudowy, uchwytu pod go pro, z mocnym trybem dziennym krótkiego błysku jak tytułowa Navi800.

Nikogo do niczego nie namawiam i nie przekonuje na siłę, ale za tą kasę to najlepsza propozycja w mojej ocenie. Każdy model ma jakieś ale, nie ma idealnej sztuki, tutaj można podciągnąć pod to aku, że jest to 18650 ale nie w wersji standardowej. Jak dla mnie do przeskoczenia ten minus, kolejne zapasowe ogniwo już do mnie leci, będzie jeździć w torebce, może kiedyś się przyda.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, PiotrKaaaaaaaaaaa napisał:

Tak swoją drogą to zakładam, że te ogniwa można ładować tylko w latarkę przez USB, albo trzeba mieć specjalną ładowarkę? Dodatkowe utrudnienia... Niech ktoś napisze do nich żeby zrobili wersję na normalne ogniwa...

 

Ładujesz normalną jak chcesz, ja tak ładowałem i testowałem ich pojemność. Z tyłu z drugiej strony tak samo jak inne też mają minus.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 1 rok później...

Co sądzicie o stworzeniu jakiejś konkretnej listy sprawdzonych lamp rowerych, które spełniają następujęce warunki:

  • Mają możliwość ładowania przez USB
  • Mają możliwość wymiany akumulatora w prosty sposób (nie z wbudowanym akumulatorem) edit: wykluczone wszelkiego rodzaju wynalazki jak ten "jednobiegunowy" Enfitnix. Chodzi o klasyczne akumulatory 18650, 21700
  • dodatkowym acz nieobowiązkowym atutem byłaby odpowiednia budowa z odcięciem snopu światła

 

Edytowane przez blistac
uzupełnieni/dodanie wyjaśnienia
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...