Krzysztof_P Napisano 24 Maja 2020 Napisano 24 Maja 2020 Cześć. jestem nowy na forum wiec proszę nie krzyczeć Posiadam rower z krossa hexagon 6. Zaczął mi strzelać napęd. Zmierzyłem łańcuch i jest jeszcze ok. Okazało się, że suport się rozleciał - jeszcze jest na kwadrat. Zastanawiam się, czy przy okazji wymiany suporty nie iść dalej: wymienić korbę na zintegrowaną oś. Tylko co wybrać? Teraz mam 3x8. Da radę założyć na razie 1x8 czy od razu trzeba zakładać min 1x10? Ogolnie chciałbym zrezygnować z przerzutki z przodu bo i tak jej nie używam.
Mod Team bogus Napisano 24 Maja 2020 Mod Team Napisano 24 Maja 2020 Możesz zrobić napęd 1x8, jedynym problemem może być sporadyczne spadanie łańcucha z uwagi na brak przerzutki ze sprzęgłem. Spadanie zależy od terenu w jakim się poruszasz, jednak nie powinno być uporczywe. Najważniejsze to korba z zębatką narrow wide. Ewentualnie zawsze możesz zastosować prowadnicę łańcucha i wszystko powinno być dobrze.
Krzysztof_P Napisano 24 Maja 2020 Autor Napisano 24 Maja 2020 Jaką korbę polecasz? Nie ukrywam ze z tylu wyląduje za jakiś czas 10 zębatek a przyszłościowo może i więcej
Mod Team bogus Napisano 24 Maja 2020 Mod Team Napisano 24 Maja 2020 Wszystko jest kwestią budżetu jaki chcesz przeznaczyć. Można kupić łatwo dostępną korbę SLX M7000 dedykowaną do napędu 1x, można także kupić fajną korbę 3-rzędową i w miejsce środkowej zastosować zębatkę narrow wide. Za niedługo powinny pokazać się komponenty z nowej serii Deore na 2021 rok. Budżet jest tutaj kluczowy.
Krzysztof_P Napisano 24 Maja 2020 Autor Napisano 24 Maja 2020 10 minut temu, bogus92 napisał: Budżet jest tutaj kluczowy. Myśle że na całość to do 1000zł
Mod Team bogus Napisano 24 Maja 2020 Mod Team Napisano 24 Maja 2020 Całość, w sensie korba, przerzutka manetka, kaseta i łańcuch? Jesli tak to deore M6000 będzie dobrym wyborem. Co prawda M6000 nie ma korby 1x, ale można wziąć SLX lub coś podobnego, powinno jeszcze parę złotych zostać. Z drugiej strony mając 1000 zł na napęd zastanowiłbym się nad 1x11 lub nawet przy dobrych wiatrach 1x12. I pojawia się standardowe pytanie, czy opłaca się do takiego Hexagona inwestować w napęd za ponad połowę wartości roweru.
Krzysztof_P Napisano 24 Maja 2020 Autor Napisano 24 Maja 2020 Inwestowanie połowy wartości roweru jest zastanawiające, ale kupić rower nowy to wydatek koło 4000zł. Ramą mi pasuje wiec zostaje. Chce go trochę przy okazji zmian zmodernizować. do modernizacji potrzebne będą: korba + suport kaseta 10s (jak 11s to zmiana bębenka? Piasta joy tech czy całej piasty?) przerzutka tylna Przerzutka przednia? łańcuch manetka tylna manetka przednia? klamki hamulca hydraulicznego przód/ tył chyba wszystko. Trochę się nazbierało
Mod Team bogus Napisano 24 Maja 2020 Mod Team Napisano 24 Maja 2020 W takim przypadku potrzebujesz korby z suportem, kasety, przerzutki tył, łańcucha, manetki tył. Przerzutki przód nie potrzebujesz w napędzie 1x, tak jak i manetki, bo ich poprostu nie ma. Klamki są zależne od tego czy teraz masz klamkomanetki czy klamki i manetki. Jesli klamkomanetki to można zastanowić się nad wymianą hamulców. Zarówno kasetę 10, 11 i niektóre kasety 12s założysz na swój bębenek. Wymiana piasty, ani bębenka nie jest konieczna.
Krzysztof_P Napisano 24 Maja 2020 Autor Napisano 24 Maja 2020 Popatrzyłem i tak: korba SLX + zębatka sunrice 36T suport bb mt800 co dalej? kaseta 10 to naprzyklad CSHG500 11-42. Jak 11s to jaka aby mi podeszła pod bębenek? Przerzutka będzie pod kasetę wiec też niewiadoma. Łańcuch to samo. teraz mam klamkomanetki wiec wypadają. Mam hydraulikę podstawową ale na razie jej nie będę zmieniał tylko same klamki. No chyba ze taniej dostanę komplet.
RafalxM Napisano 24 Maja 2020 Napisano 24 Maja 2020 trochę prywaty - jeśli SLX M7000 2x11 i długość ramion 170 to mam taką na sprzedaż , ledwo używaną . Suport zawsze używam bb52 albo neco - przy tym SLX czy innych XT i nigdy nie było z nimi problemu, chociaż poleciłbym bb52 . przerzutkę polecam m8000 i kasetę 11-46T , wtedy na blacie 36T będzie nadal w miarę miękko w terenie edit: ogólnie jak będziesz przechodził z 8s na większą ilość przełożeń to polecam Ci 11s - na takiej samej kasecie jest duża róznica w stopniowaniu, przy 11s masz mniejsze dziury/różnice przełożeń niż na 10s . Korbie NW nie zrobi to różnicy, a podczas jazdy jest dużo lepiej - obserwacje własne. @Krzysztof_P edit2: kasetę użyłbym SLX CS-M7000 11 rz 11-46T , a manetkę m8000 (xt) 11s - tej akurat używam i mogę polecić , łańcuch SRAM PC-1110 (11s) - taki też używam i jest ok (chociaż pewnie ktoś podpowie jakiś wyższy model KMC)
Krzysztof_P Napisano 24 Maja 2020 Autor Napisano 24 Maja 2020 Czy ta manetka nie jest mocowana pod klamkę hamulca?
Krzysztof_P Napisano 24 Maja 2020 Autor Napisano 24 Maja 2020 Zakładając kasetę 11s nie będzie problemu z wejściem koła w ramę? Skomplikowane te modernizacje - mechanicznie to ogarnę, ale tyle kombinacji jest że masakra
RafalxM Napisano 24 Maja 2020 Napisano 24 Maja 2020 nie będzie, bębenek i piasta ma tą samą szerokość , 11s jest ciaśniej zestopniowane, dlatego ma węższy minimalnie łańcuch i przerzutka ma mniejszy skok
Mod Team bogus Napisano 24 Maja 2020 Mod Team Napisano 24 Maja 2020 @Krzysztof_P korba SLX z zębatką Shimano, a nie Sunrace. Pi razy oko 400 zł plus suport. Ponadto polecam zakup: - kaseta M7000 11-46 210 zł - manetka M8000 190 zł - łańcuch KMC X11 90 zł - przerzutka M7000 220 zł Tak to mniej więcej wygląda cenowo. Do manetki M8000 warto dopłacić z uwagi na MultiRelease, którego SLX nie posiada. Tak jak już wcześniej wspominałem, możesz założyć bez problemu do siebie napęd 11-rzędowy, a także 12 i także poważnie nad nim bym się zastanowił.
Krzysztof_P Napisano 24 Maja 2020 Autor Napisano 24 Maja 2020 Wychodzi około 1300. Zaczyna zbliżać się do wartości roweru
RafalxM Napisano 24 Maja 2020 Napisano 24 Maja 2020 po prostu kolejny upgrade to będzie zmiana ramy, a resztę już będziesz miał
Mod Team bogus Napisano 24 Maja 2020 Mod Team Napisano 24 Maja 2020 Zmiana ramy to przy obecnym osprzęcie najpewniej także zmiana kół i amortyzatora... Zawsze można taniej lub w tej cenie masz np. 1x12 Sram NX Eagle. https://www.sbike.pl/grupa-sram-nx-eagle-1x12-trigger-170mm-32t-dub-o_11169.html Do tego zestawu doklejasz suport i klamki hamulcowe. Wychodzi tak jak napęd 11s, a zakres przełożeń większy.
Krzysztof_P Napisano 24 Maja 2020 Autor Napisano 24 Maja 2020 10 minut temu, bogus92 napisał: Zmiana ramy to przy obecnym osprzęcie najpewniej także zmiana kół i amortyzatora... Zawsze można taniej lub w tej cenie masz np. 1x12 Sram NX Eagle. https://www.sbike.pl/grupa-sram-nx-eagle-1x12-trigger-170mm-32t-dub-o_11169.html Do tego zestawu doklejasz suport i klamki hamulcowe. Wychodzi tak jak napęd 11s, a zakres przełożeń większy. No to teraz ułatwiłeś sprawę. Kolejny zestaw do wyboru. wykracza to wszystko za mój budżet. Na raty brać elementy? - chyba się nie da. Ech
Mod Team bogus Napisano 24 Maja 2020 Mod Team Napisano 24 Maja 2020 Eagle najkorzystniej wychodzi jako grupa, więc raczej bez sensu się rozdrabniać. Szkoda, że twoja aktualna korba nie jest rozbieralna, bo można by tymczasowo założyć zębatkę narrow wide i śmigać. Ewentualnie szukać okazji na OLX czy Allegro i polować na konkretne części.
Krzysztof_P Napisano 24 Maja 2020 Autor Napisano 24 Maja 2020 Zastanawiam się czy nie kupić na razie korby z suportem a za miesiąc resztę. Coś kupić muszę bo jeździć się nie da wtedy pewnie już bym poszedł w 12s
Mod Team bogus Napisano 24 Maja 2020 Mod Team Napisano 24 Maja 2020 Jest to jakaś opcja. Wiele drożej nie powinno być oddzielnie, zwłaszcza że tzw. Upgrade Kit NX Eagle kosztuje w okolicy 950 zł.
Krzysztof_P Napisano 24 Maja 2020 Autor Napisano 24 Maja 2020 Tylko teraz pytanie. Czy Shimano slx czy sram nx
Mod Team bogus Napisano 24 Maja 2020 Mod Team Napisano 24 Maja 2020 W sumie masz rację. Za podobne pieniądze masz także do wyboru napęd SLX M7100, jednak kasety SLX nie założysz na swój bębenek. Możesz zastąpić ją kasetą Sram NX Eagle lub Sunrace. Tak naprawdę wybór powinien sprowadzić się do osobistych preferencji odnośnie napędu.
Krzysztof_P Napisano 24 Maja 2020 Autor Napisano 24 Maja 2020 Czyli Podsumowując: korba SLX do tego suport to mogę kupić teraz i zostawić tył ten co mam na jakiś czas. (Co z łańcuchem - nie będzie problemu?) Potem tył w postaci 11s z serii SLX lub 12s ze zmiana bębenka a raczej całej piasty No i tarczy bo już pewnie Ta co mam nie podejdzie. ewentualnie sram. Nie miałem nigdy tego napędu wiec nie wiem jak się na sramie jeździ.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.