Skocz do zawartości

[1000-1600zł] Rower miejsko-wycieczkowy


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

No to przyszedł czas na mnie, aby zaczerpnąć porady :) Szukam roweru w granicach mniej więcej od 1000 do ok. 1600 złotych. Docelowo chcę jeździć po mieście, drogach i szosach, raczej będę unikał gór czy skalistych powierzchni. Będzie mi on służył do rekreacyjnego jeżdżenia, wykręcania swoich własnych rekordów (uzależnienie od Endomondo ;) ) i rzecz jasna aktywnego trybu życia.

Nie znam się dokładnie, jednak podejrzewam, że kluczowymi cechami, jakie by mnie interesowały są wygoda jazdy i bezawaryjność. Do tej pory, spośród tych które oglądałem, najbardziej wpadł mi w oko ten: https://allegro.pl/oferta/rower-gorski-mtb19-amortyzator-21biegow-felga-29-9244594593.

Doradzicie? Pomyśleć o tym modelu czy jednak skupić się na czymś innym?

Z góry dziękuję za pomoc!

Napisano

Na początek zastanów się nad typem roweru który potrzebujesz.

Teraz, CezaryK napisał:

Docelowo chcę jeździć po mieście, drogach i szosach, raczej będę unikał gór czy skalistych powierzchni.

Do takiego celu nie służy rower MTB.

 

Napisano

A, okej, czyli już na początek źle szukałem ;) Czytając opisy różnych typów, wygląda na to, że najbliżej moim oczekiwaniom są crossowe/trekkingowe. Dobrze celuję?

Napisano
Godzinę temu, KurczakNorris napisał:

Za kwotę, którą chcesz wydać oraz do podanych przez Ciebie zastosowań niezły jest Lazaro Aero V3.

Tani, prosty, aluminiowy fitness na solidnym osprzęcie. Jeśli tylko po twardym/mieście/asfalcie/bez gór i skał, do szybkiej jazdy, to jest w sam raz:

http://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-aero-v3_pid=246

 

A podrzucisz jeszcze 1-2 propozycje? Chciałbym mieć jakieś pole do wyboru i choć ten Lazaro wydaje się całkiem spoko, chciałbym wiedzieć, czy jeszcze mógłbym wybierać wokół innych modeli.

Napisano

Opcjonalnie coś z uginaczem:

https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-cross/rower-indiana-x-cross-4-0-m19-czarny-r20

Napisano

Jeśli z uginaczem, to tylko riverside 500. Nie dlatego, że ma uginacz ale, że ma tarcze. Wybierałbym między tym sztywnym lazaro aero a riverside 500. Skłaniałbym się raczej ku lazaro. Podoba mi się jego prostota, wygląd, solidność (to dobrze zrobione rowery mimo, że tanie). Osprzęt do tych zastosowań bardzo, bardzo dobry. Brak zbędnego balastu w postaci pseudoamora kowadła. A dobrze ustawione i zadbane v-brake hamują, nawet na mokrym, tak, że neemahooyah we wsi:p

Napisano
17 godzin temu, KurczakNorris napisał:

Jeśli z uginaczem, to tylko riverside 500. Nie dlatego, że ma uginacz ale, że ma tarcze. Wybierałbym między tym sztywnym lazaro aero a riverside 500. Skłaniałbym się raczej ku lazaro. Podoba mi się jego prostota, wygląd, solidność (to dobrze zrobione rowery mimo, że tanie). Osprzęt do tych zastosowań bardzo, bardzo dobry. Brak zbędnego balastu w postaci pseudoamora kowadła. A dobrze ustawione i zadbane v-brake hamują, nawet na mokrym, tak, że neemahooyah we wsi:p

 

A według Ciebie warto dopłacać do Lazaro V3 czy dla niedzielnej jazdy wystarczy V2, która ma osprzęt Acera? Różnica to trochę ponad 300 pln. 

 

 

Napisano
Godzinę temu, wwilku napisał:

 

A według Ciebie warto dopłacać do Lazaro V3 czy dla niedzielnej jazdy wystarczy V2, która ma osprzęt Acera? Różnica to trochę ponad 300 pln. 

 

 

O właśnie, to dobre pytanie. Faktycznie jest 300 złotych tańszy, a czy tak mocno odczułbym różnicę? Wiadomo, że im droższy sprzęt, tym lepsza jakość, ale czy w kontekście tego, do czego ma mi rower służyć V2 nie będzie wystarczający?

Napisano

Ja dopłaciłbym do V3, bo ma napęd 3x9, lepsze klamkomanetki i lepszą korbę z wymiennymi tarczami. Rower ma potencjał jako przyjemny, niedrogi fitness. Widzę w nim w przyszłości lżejszą sztycę i jakieś bardziej sportowe, mniej kanapowe siodełko.

Napisano
1 godzinę temu, KurczakNorris napisał:

Ja dopłaciłbym do V3, bo ma napęd 3x9, lepsze klamkomanetki i lepszą korbę z wymiennymi tarczami. Rower ma potencjał jako przyjemny, niedrogi fitness. Widzę w nim w przyszłości lżejszą sztycę i jakieś bardziej sportowe, mniej kanapowe siodełko.

Czemu te rowery są na stronie czy na alledrogo w kategoriach szosowe ? Tylko ze względu na brak amorka czy jeszcze jakieś inne różnice są ? Bo opony mają takie jak crossowe.

2 godziny temu, CezaryK napisał:

O właśnie, to dobre pytanie. Faktycznie jest 300 złotych tańszy, a czy tak mocno odczułbym różnicę? Wiadomo, że im droższy sprzęt, tym lepsza jakość, ale czy w kontekście tego, do czego ma mi rower służyć V2 nie będzie wystarczający?

Ja celuję w Aero V2, osprzęt do rekreacyjnej jazdy mi wystarczy a za zaoszczędzoną kasę dokupię jakieś drobiazgi. Tylko obecnie z tymi modelami Aero V2 i V3 jest problem z dostępnością, dzwoniłem do Lazaro i dostałem info , że będą najwcześniej za miesiąc a obawiam się ,że nawet dłużej dlatego również szukam jakiejś alternatywy.

Napisano
21 godzin temu, Fanatyk19 napisał:

Czemu te rowery są na stronie czy na alledrogo w kategoriach szosowe ? Tylko ze względu na brak amorka czy jeszcze jakieś inne różnice są ? Bo opony mają takie jak crossowe.

Prawdopodobnie dlatego, że mają sztywny widelec, wyglądają jak rowery szosowy z prostą kierownicą (fitness) i ich głównym środowiskiem jazdy jest twarda nawierzchnia właśnie. Te AeroV2 / V3 mają coś w sobie. Fajne rowerki do na przykład założenia bagażnika i szybkiego śmigania z sakwami po Polsce. Niedrogie, proste, bez zbędnych udziwnień.

Napisano
1 godzinę temu, KurczakNorris napisał:

Prawdopodobnie dlatego, że mają sztywny widelec, wyglądają jak rowery szosowy z prostą kierownicą (fitness) i ich głównym środowiskiem jazdy jest twarda nawierzchnia właśnie. Te AeroV2 / V3 mają coś w sobie. Fajne rowerki do na przykład założenia bagażnika i szybkiego śmigania z sakwami po Polsce. Niedrogie, proste, bez zbędnych udziwnień.

To kierownica w crossie a w fitness różni się? wydawało mi się, że mają takie same. Sorki za banalne pytanie ale wolę dopytać ;)

Napisano

Kurczę, chciałem Lazaro ale od razu się zraziłem. Napisałem do nich maila na oficjalny adres do kontaktu, podany na stronie, o dostępność rowerów w rozmiarze 19" a Ci odpisują, że mam sobie dzwonić na taki i taki numer to tam mi powiedzą :D. Jak tak wygląda próba kupna to co będzie gdy trzeba będzie reklamować rower? 

Napisano
4 godziny temu, wwilku napisał:

Kurczę, chciałem Lazaro ale od razu się zraziłem. Napisałem do nich maila na oficjalny adres do kontaktu, podany na stronie, o dostępność rowerów w rozmiarze 19" a Ci odpisują, że mam sobie dzwonić na taki i taki numer to tam mi powiedzą :D. Jak tak wygląda próba kupna to co będzie gdy trzeba będzie reklamować rower? 

teraz mają sezon nawet mimo wirusa a ,że ich rowerki idą to pewnie wolą telefonicznie załatwiać niż mailowo, do mnie na allegro też kazali najlepiej kontaktować się telefonicznie, tak przynajmniej to sobie to tłumaczę.  Co do gwarancji, to nie wiem jak to wygląda w tej firmie, ale ja chcąc kupić rower internetowo, mam świadomość , że kosztuje on trochę taniej niż w sklepie na mieście i tylko w jakiś poważnych awariach próbowałbym skorzystać z gwarancji, w innych przypadkach wolę podjechać do rowerowego na miejscu zapłacić kilkadziesiąt złoty za naprawę usterki niż pakować ten rower i go wysyłać i czekać tydzień/dwa. 

Napisano

Oczywiście trochę z przekąsem to napisałem.

Swoją drogą - nie da się nic kupić. Rowery w rozmiarze 19" są wyprzedane w każdym sklepie - czy to Decathlon, czy Allegro, czy sklepy producentów...

Polacy tak pokochali rowery po lockdownie? ;)

Napisano

Ja tam kiedyś pytałem o Aero V3 na ramie 19" to mówili, że połowa czerwca coś się może pojawić.

Właśnie też dostałem telefon, że Marin Muirwoods 2019, którego zamówiłem niestety nie mają w rozmiarze XL do mojego wzrostu tylko L, przepraszają za pomyłkę i czy chce L bo już mają na niego klienta. Także na rynku teraz brutalnie ;)

Musze się też pogodzić, że Muirwoodsa już niedostane w takiej cenie albo w ogole w moim rozmiarze. Szkoda.

Napisano
W dniu 11.05.2020 o 15:37, KurczakNorris napisał:

Za kwotę, którą chcesz wydać oraz do podanych przez Ciebie zastosowań niezły jest Lazaro Aero V3.

Tani, prosty, aluminiowy fitness na solidnym osprzęcie. Jeśli tylko po twardym/mieście/asfalcie/bez gór i skał, do szybkiej jazdy, to jest w sam raz:

http://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-aero-v3_pid=246

 

Kurczę, trzy tygodnie co najmniej trzeba czekać na 19' :( Szkoda, bo spodobał mi się nawet wizualnie.

Masz może w zanadrzu coś podobnego, wartego i godnego uwagi w podobnej cenie? Te podane poniżej mają jakieś mankamenty, a i właśnie wizualnie nie bardzo mi odpowiadają..

Napisano

Jeśli możesz, to poczekaj. Jeśli koniecznie chcesz kupić, to niezły jest spartacus road pro. Kosztuje prawie równe 1k pln. Ma nieco gorsze wyposażenie od aero v3, ale ma ładną, fitness ramę na v-brake, do której nie będzie wstyd dać np. lepszą korbę czy przerzutki, kiedy stare się zużyją. Napęd 3x8 ale już na kasecie, więc prawidłowo. Jedyna rzecz do zmiany tuż po zakupie to łańcuch. Wywalić zaraz ten hg40, to zuooo, szybka śmierć każdej korby i kasety. Założyć np. KMC X9 i śmigać aż miło. Na allegro poszukaj, jest 19", biały albo czarny.

 

 

 

 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...