skrzatekMK Napisano 27 Lutego 2020 Napisano 27 Lutego 2020 Cześć, mam pytanie odnośnie mojego bębenka. Rozebrałem łożyska w piaście, wyczyściłem kuleczki i ślizgi i nasmarowałem wszystko ładnie smarem do łożysk. Po skręceniu wszystkiego do kupy, jak zamontowałem koło to ciężko kręciło się pedałami do tyłu. Po próbie mocnego zakręcenie do tyłu pedały nie wykonywały same nawet jednego obrotu. Zdjąłem koło i zauważyłem, że jak kręciłem ręką bębenek to razem z nim lekko obraca się piasta. Widać to na filmiku. Czy to normalne? Czy jak mi się wydaje za gęsty jest ten smar i wytwarza duże opory toczenia?
Quell Napisano 27 Lutego 2020 Napisano 27 Lutego 2020 Oczywiście,że normalne,poza smarem opór dają też uszczelnienia itd.
Lawstorant Napisano 27 Lutego 2020 Napisano 27 Lutego 2020 Dużo smaru nawaliłeś? W tańszych piastach, smar może dostać się do bębenka, przynajmniej ja tak miałem w FH-M475.
Gość Napisano 27 Lutego 2020 Napisano 27 Lutego 2020 A co można stwierdzić po takim filmiku? Polecam zajrzeć do bębenka. Klucz jest dość tani a sam serwis bardzo prosty.
skrzatekMK Napisano 27 Lutego 2020 Autor Napisano 27 Lutego 2020 2 godziny temu, Quell napisał: Oczywiście,że normalne Widzisz, nie sprawdziłem tego przed czyszczeniem to nie wiem. To jest mój pierwszy serwis roweru. 1 godzinę temu, Dokumosa napisał: Bębenka nie rozbierałeś? Nie 1 godzinę temu, Lawstorant napisał: Dużo smaru nawaliłeś? W tańszych piastach, smar może dostać się do bębenka No nie żałowałem. Też już o tym wyczytałem i możliwe, że tak jest u mnie. Tym bardziej, że dużo mniej cyka. 1 godzinę temu, skom25 napisał: Polecam zajrzeć do bębenka. Klucz jest dość tani a sam serwis bardzo prosty No i taki mam plan. Kupiłem już imbus 15mm (bo czytałem, że taki jest) i niestety nie pasuje. W moim bębenku jest max 12 lub 13 mm. Jutro kupię to zobaczę. Klucz do tej wewnętrznej nakrętki też już idzie i jutro powinienem mieć. A tak apropo smaru. To czy warto i jest to skuteczne, aby dodać trochę oleju silnikowego do łożysk. Niby ma rozcieńczyć lekko smar.
Lawstorant Napisano 27 Lutego 2020 Napisano 27 Lutego 2020 Do łożysk nie warto, i tak masz tam duże siły. Ja lecę na zwykłym ŁT-43. Jeżeli dużo mniej cyka to na pewno smar dostał isę do bębenka i zaczęło kleić. Imbusa nie potrzebujesz, wystarczy odkręcenie nakrętki, ale uważaj bo tam jest pełno malutkich kuleczek. Niestety wiem to wszystko z autopsji.
Quell Napisano 27 Lutego 2020 Napisano 27 Lutego 2020 Teraz, skrzatekMK napisał: Widzisz, nie sprawdziłem tego przed czyszczeniem to nie wiem. To jest mój pierwszy serwis roweru. Zablokuj ośkę po prostu delikatnie przykładając palec,pie powinna się ruszyć przy kręceniu bębenkiem. Jeżeli jednak delikatnym przyciśnięciem nie przyblokujesz,wtedy może być problem. Tylko piasta wygląda na całkiem nową.
Gość Napisano 27 Lutego 2020 Napisano 27 Lutego 2020 Teraz, skrzatekMK napisał: niestety nie pasuje W Shimano jest 12. Teraz, skrzatekMK napisał: To czy warto i jest to skuteczne, aby dodać trochę oleju silnikowego do łożysk. Niby ma rozcieńczyć lekko smar. Nie ma kompletnie sensu. Jak jeździsz w suchych warunkach, to kup Shimano Premium Grease/ Motorex Bike Grease 2000. Jeżeli w mokrych warunkach i błocie lub przez cały rok, kup coś gęstszego o lepszej odporności na wymywanie. Jak poszukasz w dziale "Warsztat i Konserwacja", to znajdziesz moje wypociny na temat smarów. Do bębenka na łożyska nałóż ten sam smar co do piasty ( nie za dużo!). Zapadki i całą obudowę posmaruj niedużą ilością oleju.
skrzatekMK Napisano 27 Lutego 2020 Autor Napisano 27 Lutego 2020 Teraz, Lawstorant napisał: Jeżeli dużo mniej cyka to na pewno smar dostał isę do bębenka i zaczęło kleić. Imbusa nie potrzebujesz, wystarczy odkręcenie nakrętki, ale uważaj bo tam jest pełno malutkich kuleczek. Tak, wiem o tych kuleczkach. Tylko, że jak odkręcę go imbusem to będzie wygodniej go serwisować niż na kole. Chyba. Teraz, Quell napisał: Zablokuj ośkę po prostu delikatnie przykładając palec,pie powinna się ruszyć przy kręceniu bębenkiem. Teraz to już za późno, bo ośka zdemontowana. Także rozbiorę bębenek i zobaczę. Teraz, skom25 napisał: W Shimano jest 12. Na wszelki wypadek kupię też 13. cena nie majątek, a może kiedyś się przyda. jak nie w rowerze, to gdzie indziej. Teraz, Quell napisał: Tylko piasta wygląda na całkiem nową. No ma trochę ponad 3 tyś km przejechane. Teraz, skom25 napisał: Do bębenka na łożyska nałóż ten sam smar co do piasty ( nie za dużo!). Zapadki i całą obudowę posmaruj niedużą ilością oleju. Dzięki za potwierdzenie infa, które już zdobyłem. Olej rozumiem silnikowy. Nieważna lepkość?
Gość Napisano 27 Lutego 2020 Napisano 27 Lutego 2020 Teraz, skrzatekMK napisał: Olej rozumiem silnikowy. Nieważna lepkość? Jakikolwiek, tyle żeby pokryć cienką warstwą stal. Teraz, Lawstorant napisał: Imbusa nie potrzebujesz No a jak ma odkręcić bębenek?
Lawstorant Napisano 27 Lutego 2020 Napisano 27 Lutego 2020 @skom25 ja robiłem na kole, bo łatwiej mi było dźwignię złapać.
skrzatekMK Napisano 27 Lutego 2020 Autor Napisano 27 Lutego 2020 @skom25 SHIMANO TX500 / 32H, przynajmniej tak podaje producent roweru 1 minutę temu, skom25 napisał: Jakikolwiek, tyle żeby pokryć cienką warstwą stal. Dzięki
Gość Napisano 27 Lutego 2020 Napisano 27 Lutego 2020 Niestety jest to najniższy model piasty, także różnych rzeczy można się spodziewać. Najpierw poluzuj nakrętkę/ bieżnię, dopiero potem odkręć bębenek.
skrzatekMK Napisano 2 Marca 2020 Autor Napisano 2 Marca 2020 Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Bębenek wyczyszczony, nasmarowany i działa jak nowy.
vdp Napisano 28 Czerwca 2020 Napisano 28 Czerwca 2020 Witam, a mam pytanko odnośnie tej piasty FH-TX500. Które modele stożek pasują do niej ? Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.