Skocz do zawartości

[Tłoczki hamulcowe] Avid code 7 ponownie


ZX_agent

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Przed odpowietrzaniem hamulców zauważyłem, że jeden tłoczek (z czterech) bardzo mocno się wychyla w porównaniu do reszty. Jak już serwisuję hamulec to wolę w nim zrobić wszystko. Czyli w grę wchodzi serwis zacisku, znalazłem taki oto poradnik: http://bike4-life.blogspot.com/2014/04/serwis-hamulca-hydraulicznego-avid-code.html. Jeżeli dobrze rozumiem to mam wypchać dwa tłoczki z jednej strony, wyczyścić cylinder, tłoczki i nałożyć pastę, następnie wepchać je z powrotem i zrobić to samo z drugą stroną, wcześniej ściskając tamte tłoczki np. trytytkami. W miarę dobrze to zrozumiałem? Jeżeli nie to proszę wyjaśnijcie mi to tutaj. Jednak kupowanie starszego roweru to jednak trochę roboty jest, a nie chcę niczego spierniczyć...

Tradycyjnie wszystkich pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie rozkładasz całego zacisku, to tak. Jeszcze lepiej zrób sobie kostkę, tak żeby wchodziła do zacisku i blokowała tłoczki. Z tym że, klocek wytnij tak, żeby jeden tłoczek mógł się wysuwać. Wsadzisz, będziesz naciskał klamką i tylko jeden tłoczek się wysunie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypchnięcie tłoczków w Code to zabawa na całego z tego co pamiętam - bardzo ciężko wypchnąć oba na raz. Ja to zrobiłem pompką, po rozebraniu zacisku na pół, wypchnąłem jeden tłoczek, potem go troszeczkę wepchnąłem z powrotem, zabezpieczyłem zipem i wypompowałem drugi tłoczek. Z tego co pamiętam to chyba ze 12 bar potrzebowałem żeby wyszedł. Potem wymiana uszczelek na nowe, szlifowanie tłoczków papierem chyba jakims 1000 i składanie. 

Z tego co zauważyłem niestety, cabawa nie zawsze daje radę i tłoczki bywa że znó chodzą nierówno ale wynika to z tego że tłoczek 16mm (ten większy jak się nie mylę) i 12mm (mniejszy) mają różne głębokości tego otworu na uszczelkę i po prostu potrzeba różnego cisnienia w ukłądzie do ich wypchnięcia.

Edytowane przez tomo63
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, ale jeżeli nie będę rozbierał to wykorzystam siłę płynu hamulcowego, więc chyba nie będzie większego problemu

Płyn jest stary, także mi na nim nie zależy, a hamulec zapowietrzony

Uszczelek raczej nie będę wymieniał, na razie nic nie cieknie...

W sensie nic nie ciekło jak go używałem przez 3 dni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...