karrol Napisano 30 Listopada 2006 Napisano 30 Listopada 2006 Hej! Muszę sobie na nowy sezon zmienić owijkę. W sklepie i tak nie mieli interesujących mnie kolorów poza tym sprzedawca powiedział mi że to to jest BARDZO TRUDNE i że i tak nie dam rady tego sam zrobić. Czy on faktycznie miał racje? Jakie są wasze doświadczenia?? Czy rzeczywiście powinienem poprosić o to jakiegoś bardziej doświadczonego kolarza, albo serwisanta? Jeżeli waszym zdaniem powinienem dać sobie radę sam, to czy możecie udzielić jakiś rad?? dzięki i pozdrawiam :-) Nie wiem dlaczego temat pojawił się 2 razy, czy jakiś moderator może to naprawić??
epafras Napisano 2 Grudnia 2006 Napisano 2 Grudnia 2006 ja z owijka niemiałem problemu zakładałem pare razy i nie uważam żeby to było jakoś specjalnie trudne ale musisz pomysleć troche żeby ja odpowiednio nawinąć żeby nie zostało za duzo i nie brakło spróbujesz pare razy to w końcu dojdziesz do tego
karrol Napisano 2 Grudnia 2006 Autor Napisano 2 Grudnia 2006 Dzięki wielkie. Utwierdziłeś mnie w moich przypuszczeniach, że wystarczy pomyśleć;-) np. oryginalną owijkę miałem IMO źle nawiniętą, bo zsuwała się na dół;-) więc ja zrobię odwrotnie. Masz może jeszcze jakieś ciekawe wskazówki? Mniej boleśnie jest uczyć się na cudzych błędach:P np. jak owija się przy klamkach? Jak na mój gust, to trzeba je zdjąć, ale oglądałem je z każdej strony i nie wiem jak (mam chyba najniższy model klamkomanetek z 2003roku, nie wiem dokładnie, bo to brat kupował rower w Anglii;-) ) Aha jak napisałem że w Anglii to mi się przypomniało, że on ma odwrotnie hamulce i przy okazji zmiany owijki chcę je zamienić. Ale z tym chyba też nie ma problemu dużego nie? Możesz napisać w skrócie jak to się robi? Dzięki i pozdrowienia!
amoniak Napisano 2 Grudnia 2006 Napisano 2 Grudnia 2006 żaden problem Nie święci garnki lepią ja zaczynam od mostka i nawijam w stronę końców (wtedy nie trzeba stosować taśmy klejącej ) początek jest na zakładkę a końce wpychasz do końców kierownicy i zapychasz korkami IMHO tak wygląda najlepiej kup owijkę taką jaka ci odpowoiada (ja lubię korkową) A i nie zapomij o 5-7 cetymetrowym odcinkach na podklejenie klamek
karrol Napisano 2 Grudnia 2006 Autor Napisano 2 Grudnia 2006 A i nie zapomij o 5-7 cetymetrowym odcinkach na podklejenie klamek Czy mógłbyś jakoś jaśniej to opisać? Bo nie do końca rozumiem co masz na myśli. Mam wrażenie że nie do końca przeczytałeś mój poprzedni post. Pisałem przecież że nie wiem jak to zrobić przy klamkach pozdrawiam
amoniak Napisano 2 Grudnia 2006 Napisano 2 Grudnia 2006 Kupując dobrą owijkę (szczerze odradzam zakup tanich bo badziewne są) masz w paczce dwa nawinęte krążki taśmy + dwa odcinki po 5-7 cm (właśnie by podkleić klamki) oraz dwa takie kawałki taśmy klejącej winylowej ( takiej jak taśma izolacyjna) by zakleić końcówki taśmy na kierownicy. A jak to zrobić przy klamkach (proste) odwijasz gumę na klamce i na mocowanie klamki do kiery( to blaszane) naklejasz te kawałki pięciocentymetrowe gdy dowiniesz do klamki to nawijasz tak by kawałek owijki wszedł na lkamkę - potem gumą to zakryjesz nawijasz tak aż do końca WAŻNE większość owijek z jakimi miałem do czynienia mają pasek z klejem tylko naśrodku i masz tak nawijać by ten pasek stykał się z kierą tzn by był przyklejony do metalu lub carbonu (zależy jaką masz kierę) bo jak dokleisz owijkę do owijki to będzie ci się wałkowała pod dłońmi NAJLEPSZĄ NAUKĄ będzie gdy będziesz ją odwija wtedy wszystko załapiesz jak to zrobić :glare: Kiepskie owijki sa w jednym kawałku kawał taśmy do pocięcia samemu polecam tą sam jej używam
nikodem Napisano 2 Grudnia 2006 Napisano 2 Grudnia 2006 w kwesti doboru owijki kwestia gustu . Ja np. mam z mikro włukien carbonowych wygodna, trwła. Ja zazwyczja nwijam owijke tak: 1. Zdejmuje szczątki poprzedniej, zeskrobuje nożykiem posostałości kleju po poprzedniej. 2. Podwijam gumki od klamek naklejam te Paski 5/7 centymetrowe. 3. Zaczynam nawijać(od dołu kiery w kierunku mostka) naipierw bez przykleiania(sprawdzam jak gęsto moge nakręcać owijke, aby starczyła mi na całą kiere) 4. Zaczynam przykleiać tak, aby nie powstały zagięcia, a pasek kleju dotykał kiery). 5. Końcówke żeby nie odklejała się zakleiam taśma izolacyjną (jakieś 2-3 obroty) 6.Podziwiam wykonaną prace :wink:
karrol Napisano 3 Grudnia 2006 Autor Napisano 3 Grudnia 2006 dzięki wielkie za odpowiedzi, właśnie na takie liczyłem:-))) Możecie mi jeszcze napisać, czy jest jakiś problem w zmianie hamulców? (prawy na lewy i odwrotnie;-)) Czy to też da rade zrobić bez zdejmowania klamek? Pewnie nie, więc jak to się robi? (wiem że to już nie dotyczy owijki, ale po co zakładać nowy temat;-) ) jeszcze raz dzięki i pozdrowienia :-)
amoniak Napisano 3 Grudnia 2006 Napisano 3 Grudnia 2006 Zdjątko jak to jest zrobione przy klamkach Czy da radę bez zdejmowania klamek to nie wiem. Wszystko zależy od samych klamek. W Campie masz prawą i lewą klamkę i to czy prawą będziesz hamował tył czy przód zależy tylko i wyłącznie od poprowadzenia linek i pancerzy :!!: Generalnie lewą manetką obsługujwemy przednia przerzutkę i lewą klamką obsługujemy przedni hamulec analogicznie prawa strona obsługuje tył Jeśli coś masz odwrotnie to zmień.
karrol Napisano 3 Grudnia 2006 Autor Napisano 3 Grudnia 2006 no właśnie, bo ja chyba nie wyraziłem się jasno ;-) moja wina. Chodziło mi o to, że prawą klamkę mam podłączoną pod przedni hamulec (w wszystkich polskich rowerach jest odwrotnie i to przyzwyczajenie może być nieciekawe w skutkach) Dlatego właśnie chodzi mi o zamienienie linek przy klamkach. Przerzutki mam 'normalnie' czyli tak jak napisałeś. Wiec jak będzie się odbywało zamienienie linek przy klamkach? Tak jak już pisałem nie wiem dokładnie jakie mam klamkomanetki, ale chyba jest najniższy model shimano z 2003 roku. dzięki, pozdrawiam
epafras Napisano 7 Grudnia 2006 Napisano 7 Grudnia 2006 karrol po prostu zamień linki i przełóż z lewej strony linke na prawy hamulec a z prawej na lewy ja pewnie też przy takim zabiegu wymienił bym odrazu linki tak dla pewności
amoniak Napisano 7 Grudnia 2006 Napisano 7 Grudnia 2006 Wymień linki i pancerze gdyż często od używania w pancerzu teflonik się wyciera lub od brudu, pyłu, piachu i innego ścierwa pancerze się zacierają. Koszt wymiany nie jest duży a efekt Hmm ...czasem piorunujący. Tym bardziej warto gdyż będziesz miał wszystko na wierzchu, łatwo dostępne Robisz raz i masz spokój BTW kup dobre pancerze i linki np Campagnolo te są drogie ale warto z tanich polecam Accenta Pamiętaj do linek przerzutki są cieńsze pancerze a do hamulcowych grubsze Tu masz link do linek
karrol Napisano 7 Grudnia 2006 Autor Napisano 7 Grudnia 2006 Wiec jak będzie się odbywało zamienienie linek przy klamkach? karrol po prostu zamień linki WOW! :-) to mi odpowiedziałeś, no ale moge przynajmniej wnioskować z tego że to jest łatwe i o to mi właśnie chodziło. Mówicie, że zalecane jest wymienienie WSZYSTKICH linek?? Ile tak na oko potrzeba linki a ile pancerza? Chcę wiedzieć tylko rząd wielkości żeby oszacować ile to by kosztowało. Jak będę sobie kupował do sobie zmierzę dokładnie. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam. hmmm, właśnie zauważyłem, przeglądając ofertę sklepu, że linki chyba są już sprzedawane w pewnych odcinkach, a nie na metry. A koszt jak tak sobie policzyłem waha się w okolicach 30 zł za wszystko. Mam rację?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.