Skocz do zawartości

[1500] Cross czy może jednak MTB?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

W tym roku podwędziłem mojemu bratu rower który kupił sobie jakieś 15 lat w markecie za 500 zł :) Zacząłem trochę jeździć bo dawno tego nie robiłem i w  sumie mi się spodobało. Jednak jako iż stan techniczny tego roweru pozostawia wiele do życzenia, to planuję zakup nowego i chciałbym się Was poradzić. Nie chodzi mi tutaj o konkretny model roweru a jego typ -  mianowicie czy lepszy byłby cross czy MTB.

W większości jeżdżę po asfalcie, jednak zdarzają się też polne drogi i lasy, wiec gdy zapadła decyzja o zakupie i zacząłem trochę czytać i w pierwszej chwili wybór padł na rower typu cross. Jednak im dłużej jeżdżę na tym obecnym tym bardziej wydaje mi się, że gdy jestem bardziej pochylony to jest mi wygodniej a z  tego co wiem to właśnie na MTB pozycja jest niższa. I tak się właśnie zacząłem zastanawiać czy lepiej byłoby kupić crossa, czy jednak MTB i zmienić opony na węższe. Nie robię długich tras ale lubię jechać w  miarę szybko (jak na moje możliwości), zwalniać i gwałtownie przyspieszać, trochę jak dziecko które dostało pierwszy w życiu rower ale w  sumie taka jazda sprawia mi frajdę  ;) I jeszcze jedna rzecz. Czy te dwa typy rowerów różnią się tylko ramą/pozycja za kierownicą i oponami czy są jeszcze jakieś inne smaczki jak różnie przełożenia itp?

p.s. tylko te dwa typy rowerów mnie interesują

Z góry dzięki za  rady

Napisano

Najlepiej przejdź się do sklepu, gdzie możesz przymierzyć się i pojeździć na różnych rowerach.

Cross od MTB różni się "tylko" ramą, amortyzatorem, oponami, obręczami, korbą i przełożeniami z przodu, oraz przeważnie kierownicą, chwytami i siodełkiem, a czasem też sztycą ;)

Napisano

Cześć, na Twoje pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Jeśli lasy, w których jeździsz mają w ścieżki bez dużych dziur i głębokiego piasku to lepszy będzie cross. W tej cenie rowery MTB to są rekreacyjne ATB, gdzie pozycja jest zbliżona do roweru crossowego. Zawsze można poszukać roweru z mostkiem regulowanym, gdzie możesz sobie ustawić pozycję. Tak jak pisałem pozycja za kierownicę powinna być w miarę zbliżona (może w ATB trochę bardziej pochylona) opony są trochę szersze w górskim rowerze (w tym budżecie najczęściej około 2 cali, w crossowym 1.6), z bardziej agresywnym bieźnikiem, w crossie semi-slick. Osprzęt jest bardzo podobny, tylko korba w crossie ma większe zębatki (najczęściej 48/38/28T zamiast 42/34/24T). Amortyzator w MTB w tej cenie to najczęściej skok 80mm, w crossowym 63mm.

Napisano

Hej, dzięki za  odpowiedź, miałbym w takim razie jeszcze jedno pytanie. A mianowicie myśląc o rowerze crossowym myślałem o Kands Maestro, i tutaj pytanie czy lepiej brać rocznik 2017 na Alivio czy dopłacić ok 100 zł do 2018/2019 na Deore i z podobno trochę zmienioną ramą?

Napisano

Na pewno warto dopłacić,100zł, z tego co słyszałem to nowa rama jest krótsza i nie jest się tak wyciągniętym, co wcześniej niektórym nie odpowiadało .

Napisano

hm duzo cie kosztuje ten kands maestro ? osprzet spoko ale  te  hamulce v-brake , przewaga mtb jest tez mozliwosc wstawienia szerszych opon , przejrzyj allegro do 1500 zl mozesz miec hamulce hydrauliczne

Napisano

Krótsza rama czyli będę bardziej wyprostowany? W sumie zależałoby mi na odwrotnym efekcie.... :D no cóż poszukam tego modelu po sklepach, pomierzę też MTB/ATB i zobaczymy co z tego wyniknie ;)

Napisano

Gdybyś zdradził wzrost i długość nogi byłoby łatwiej coś podpowiedzieć ...

Wersja 2017 i wcześniejsze były NAPRAWDĘ dłuuuugie  :)  Istotne jest też z czym porównujesz i jak był do ciebie dopasowany ten podwędzony sprzęt ... :D

Napisano

Maestro 2018/19 w rozmiarze 19" i wio :)  - za nieco ponad 1500 do wyrwania ...

A co do potencjalnego uterenowienia -  nie wiem jakie aktualnie obręcze tam wsadzają -  ale poprzednie wersje  przyjmowały opony 2.0 - 2.1 (można wyszukać detale w starszych wątkach forum)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...