Skocz do zawartości

[2000 - 3000] Cross


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

2 tyg temu ukradli mi crossa Kellys, także szukam na szybko czegoś sensownego w tym przedziale cenowym.

Nie ukrywam, że najważniejszy dla mnie jest osprzęt i komfort jazdy.

Preferuje szybka jazdę 70% ścieżki rowerowe/szosa, 30% teren.

Z szybkiego przeglądu forum zainteresowały mnie rowery Unibike, głównie ze względu na stosunek jakości do ceny, ale jestem otwarty na propozycje :)

Będę wdzięczny za wszelkiego rodzaju sugestie i propozycje !

Napisano

Dzięki !!!

Wygląda naprawdę dobrze, tylko trochę wychodzi poza mój budżet.. Ale postaram się gdzieś w Wawie do niego przymierzyć..

W jednym z tematów ktoś podlinkował poniższy rower i mocno się nad nim zastanawiam, tym bardziej, że jest blisko mnie i mogę go przetestować.

Stosunek jakości do ceny wygląda naprawdę dobrze, tylko marki kompletnie nie znam...

http://bdc-bike.com/pl/p/Jamis-Coda-Elite-2017-17/6940

Co o nim myślicie ?

9 minut temu, Charvel napisał:

http://nrowery.pl/rowery/cross/12-caledon-db-dr

+ powietrzny amo

+ suport na hollowtech II

 

Ten też mam pod nosem, jeszcze bliżej, także też go dziś przetestuję.. Może coś zejdą z ceny ;)

Napisano

Jeśli chodzi o Unibike to model viper gts disc, a tak możesz  jeszcze zerknąć na Giant Roam 1, może będzie gdzieś za 3000 zł, a ma powietrzny amortyzator i korbę dwublatową.

Napisano

Biorąc pod uwagę cenę 1865 zł rower wypada bardzo dobrze. Jest zauważalna różnica pomiędzy Jamisem a Caledon, ale ten pierwszy też się nada jako rower do spokojnej jazdy. Pytanie czy byłbyś wstanie przestawić się na rower typu fitness (lepsza zwinność, ale mniejszy komfort). Do tego opony 32c są raczej za wąskie na ścieżki.

Napisano

https://www.halarowerowa.pl/marin-muirwoods-29er-p635.html

jesli nie przeszkadza ci kolor zielony , to proponuje ci ten rower , najtanszy ze stawki , przy twojej jezdzie amortyzator raczej nie jest niezbedny , prosty w pelni stalowy i bardzo uniwersalny  , ma wszelkie dostepne mocowania , moze byc szybkim rowerem do przemieszczania sie w fabrycznej konfiguracji ale mozesz zrobic z niego tez terenowowke :)  wstawiajac opony 2 calowe ,najslabszym ogniwem jest dla mnie korba , ale to dosc tanio mozna zmienic

https://allegro.pl/oferta/zestaw-korba-suport-alivio-9rz-fc-t4060-48x36x26-7974681354

ps sa tez czarne ale ich nie chca przeceniac

Napisano

Najsłabszym elementem jest suport na kwadrat, a nie korba. Nie za bardzo też rozumiem "fabrycznego" instalowanie adaptera IS -> PM, jakby nie można było tej ramy (i widelca) od razu w standardzie PM zrobić.

 

Napisano
3 godziny temu, Charvel napisał:

Najsłabszym elementem jest suport na kwadrat, a nie korba. Nie za bardzo też rozumiem "fabrycznego" instalowanie adaptera IS -> PM, jakby nie można było tej ramy (i widelca) od razu w standardzie PM zrobić.

 

Zastanawiam się co wnosi taka wypowiedź , wystarczy poczytać po co wymyślono standard Pm ,aby  wykluczyć stosowanie adaptera i ograniczyć wagę , na szczęście Marin jest nawet z takim rozwiązaniem lżejszy od tego Crossa z linku w najbardziej wypasionej specyfikacji ,a można go jeszcze odchudzic , co do suportu  to radzisz zmienić suport a korbę zostawić ;)

 

Napisano

Wielkie dzięki za wszystkie propozycje i sugestie !!!

Byłem wczoraj przymierzyć sie do tego Jamisa..

http://bdc-bike.com/pl/p/Jamis-Coda-Elite-2017-17/6940

Rower wygląda super. Nie brałem pod uwagę wcześniej fitness, ale teraz poważnie rozważam jego zakup.

Gryza mnie jeszcze tylko 3 rzeczy...

1. Brak amortyzatora - czy będzie to mocno odczuwalne na ubitych leśnych, czasem pagórkowatych ścieżkach ?

2. Stosunkowo cienkie (700 x 32c) opony - i tu podobne pytanie, czy na kostkowanych ścieżkach rowerowych da radę na tym śmigać ? Duży dyskomfort ?

3. RAMA - no i tu największe obiekcje. Rama 17, aczkolwiek jak na 17 spora i jak przejechałem się po hali wczoraj pozycja wydawała się w miarę wygodna. Z tego jednak co czytam w necie, to przy moim wzroście (176cm) 17 jest raczej nie najlepszym wyborem. Co o tym sadzicie ? Posprawdzać coś jeszcze ? Długość nogi ? Odległość ramy od kroku ?

Przepraszam za trochę laickie pytania, ale z tego typu rowerem nie miałem do czynienia, a nie chciałbym być później rozczarowany...

Napisano
6 godzin temu, polmaj napisał:

Zastanawiam się co wnosi taka wypowiedź , wystarczy poczytać po co wymyślono standard Pm ,aby  wykluczyć stosowanie adaptera i ograniczyć wagę , na szczęście Marin jest nawet z takim rozwiązaniem lżejszy od tego Crossa z linku w najbardziej wypasionej specyfikacji ,a można go jeszcze odchudzic , co do suportu  to radzisz zmienić suport a korbę zostawić ;)

 

Też się zastanawiam o co Ci chodzi - fabryczne wstawianie adaptera IS -> PM trąci myszką. Rozumiem, że ktoś kupił rower z mocowaniem IS ale chce mieć PM, ale żeby z fabryki wyjeżdżał rower co ma adapter ;-> kiepsko dla mnie.

Korby nie zajedziesz (co najwyżej jej koronki), suport jak najbardziej. A taki na kwadrat 4 razy szybciej niż BB. Ale pewnie wiesz lepiej :)

P.S. uwaga odnośnie Krossa - nietrafiona - ja zasugerowałem northec'a - mają bardzo dobry stosunek cena-elementy składowe.

 

 

Teraz, AzAzElKK napisał:

1. Brak amortyzatora - czy będzie to mocno odczuwalne na ubitych leśnych, czasem pagórkowatych ścieżkach ?

2. Stosunkowo cienkie (700 x 32c) opony - i tu podobne pytanie, czy na kostkowanych ścieżkach rowerowych da radę na tym śmigać ? Duży dyskomfort ?

3. RAMA - no i tu największe obiekcje. Rama 17, aczkolwiek jak na 17 spora i jak przejechałem się po hali wczoraj pozycja wydawała się w miarę wygodna. Z tego jednak co czytam w necie, to przy moim wzroście (176cm) 17 jest raczej nie najlepszym wyborem. Co o tym sadzicie ? Posprawdzać coś jeszcze ? Długość nogi ? Odległość ramy od kroku ?

Przepraszam za trochę laickie pytania, ale z tego typu rowerem nie miałem do czynienia, a nie chciałbym być później rozczarowany...

ad1: droga drodze nie równa. Tak samo subiektywne odczucia na kierownicy.

ad2: wąskie opony to problem na piaskowych odcinkach dróg - generalnie stajesz się pasażerem swojego roweru

ad3: wsiądź na ten rower, zeskocz z niego - przywalisz kroczem w ramę, to za mała. I tyle.

 

Napisano
9 godzin temu, Charvel napisał:

Też się zastanawiam o co Ci chodzi - fabryczne wstawianie adaptera IS -> PM trąci myszką. Rozumiem, że ktoś kupił rower z mocowaniem IS ale chce mieć PM, ale żeby z fabryki wyjeżdżał rower co ma adapter ;-> kiepsko dla mnie.

Korby nie zajedziesz (co najwyżej jej koronki), suport jak najbardziej. A taki na kwadrat 4 razy szybciej niż BB. Ale pewnie wiesz lepiej :)

P.S. uwaga odnośnie Krossa - nietrafiona - ja zasugerowałem northec'a - mają bardzo dobry stosunek cena-elementy składowe. 

codzi mi o to ze deklasujesz dobry rower wynajdujac jakies duperele  , w tej korbie nie wymienisz raczej koronek po zajechaniu wiec i tak musisz kupic nowa , z tym suportem to wszystko zalezy , podobno najbardziej trwale sa na wielowypust  ,  a ten northec  rzeczywiscie dobrze wyposazony ale nic w sobie specjalnego nie ma

9 godzin temu, AzAzElKK napisał:

Wielkie dzięki za wszystkie propozycje i sugestie !!!

Byłem wczoraj przymierzyć sie do tego Jamisa..

http://bdc-bike.com/pl/p/Jamis-Coda-Elite-2017-17/6940

Rower wygląda super. Nie brałem pod uwagę wcześniej fitness, ale teraz poważnie rozważam jego zakup.

Gryza mnie jeszcze tylko 3 rzeczy...

1. Brak amortyzatora - czy będzie to mocno odczuwalne na ubitych leśnych, czasem pagórkowatych ścieżkach ?

2. Stosunkowo cienkie (700 x 32c) opony - i tu podobne pytanie, czy na kostkowanych ścieżkach rowerowych da radę na tym śmigać ? Duży dyskomfort ?

3. RAMA - no i tu największe obiekcje. Rama 17, aczkolwiek jak na 17 spora i jak przejechałem się po hali wczoraj pozycja wydawała się w miarę wygodna. Z tego jednak co czytam w necie, to przy moim wzroście (176cm) 17 jest raczej nie najlepszym wyborem. Co o tym sadzicie ? Posprawdzać coś jeszcze ? Długość nogi ? Odległość ramy od kroku ?

Przepraszam za trochę laickie pytania, ale z tego typu rowerem nie miałem do czynienia, a nie chciałbym być później rozczarowany...

ten jamis fajny jest , wedlug tabelek to rozmiar powinien grac , jak sie obawiasz cienkich opon zobacz czy w w idelkach  tylnich zostaje troche miejsca na grubsze opony , ten element mozna bezproblemowowo zmienic , no i przymierz muirwoodsa filozofia budowy roweru podobna  a wieksza uniwersalnosc

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...