thepanone Napisano 16 Sierpnia 2019 Napisano 16 Sierpnia 2019 Na zjeździe urwał się lub odkręcił (nie wiem jaka to była konstrukcja) zacisk osi o nazwie "15x100mm Maxle Lite thru-axle", chyba coś takiego https://m.bikester.pl/rockshox-maxle-lite-xc-szybkozamykacz-i-osie-wtykowe-15x100mm-czarny-761963.html?_cid=21_1_-1_9_27_761963_{creative}_{ifpla:pla}&ef_id=CjwKCAjwqNnqBRATEiwAkHm2BJDk6iVQ6ROBEr9_cYYzm5NmLzT0DcuMAYgVwdrgQhX6ZuweMvWb7xoCaqMQAvD_BwE&ev_chn=shop&gclid=CjwKCAjwqNnqBRATEiwAkHm2BJDk6iVQ6ROBEr9_cYYzm5NmLzT0DcuMAYgVwdrgQhX6ZuweMvWb7xoCaqMQAvD_BwE i teraz wygląda to tak jak w załączonym zdjęciu. Pytanie jak ściągnąć koło bez tego elementu i czy muszę teraz kupić nową oś czy wystarczy sam zacisk.
Garlock Napisano 16 Sierpnia 2019 Napisano 16 Sierpnia 2019 Proponuję wykrętakiem Powinien mieć taki rozmiar, żeby wszedł w oś Teraz, thepanone napisał: czy muszę teraz kupić nową oś czy wystarczy sam zacisk Raczej całą oś.
slavi Napisano 16 Sierpnia 2019 Napisano 16 Sierpnia 2019 Ten alu pierścień trzeba odkręcić. Trudność czym to złapać żeby nie zniszczyć bardziej.
thepanone Napisano 16 Sierpnia 2019 Autor Napisano 16 Sierpnia 2019 A nie wystraczy użyć brakującego elementu z nowej osi? Pytanie czy tu sie coś urwało czy odkręciło. Ps. Chryste, dlaczego te osie tak cholernie drogie? Co różni oś za 400 zł od tej za 150 zł?
Quell Napisano 16 Sierpnia 2019 Napisano 16 Sierpnia 2019 Szpilka gwintowana bodaj piątka (nie chce mi się wykręcać),wkręcić,wygiąć,i normalnie odkręcić ramieniem. Przy odrobinie zdolności manualnych,można tą oś ratować,i dalej używać. A ramię było za luźne,i po prostu się odkręciło,ma być zawsze ciasno zamknięte. https://www.forumrowerowe.org/topic/238639-ukręcona-oś-jak-to-wykręcić/?tab=comments#comment-2166606
thepanone Napisano 16 Sierpnia 2019 Autor Napisano 16 Sierpnia 2019 Ale czy samo wkręcanie i wykrecanie szpilki spowoduje wyciągnięcie osi. Cholera nie rozumiem zasady działania tego, bez brakujących elementów. Czy chodzi o to by wygieta szpilka opierala tak jak zgubiony zacisk o krawędzie tego okrągłego (zajechanego) elementu i robiła za zacisk?
Quell Napisano 16 Sierpnia 2019 Napisano 16 Sierpnia 2019 Kiedyś to rozbierałem. W pewnym miejscu szpilka z okrągłego pręta ,skuta jest w sześciokąt,w korpusie ośi jest miejsce na 2 kulki i sprężynki. Zasada jest taka,ramię nie może mieć luzu,bo się będzie odkręcało,kulki powodują jakąś wyczuwalną blokadę,i skok. Albo miałeś ramię słabo dokręcone,i po prostu się na wstrząsach odkręciło,albo po prostu szpilka była kiedyś wyciągnięta,kulki poszły się kochać,i nie było żadnej blokady wewnętrznej. Po dokręceniu osi qr,ramie ma być kompletnie nieruchome po zamknięciu,a nie latać. Tak,wygiętą szpilką po prostu odkręć oś,to tylko prowizorka. Potem można zrobić coś na stałe,żeby osi jeszcze używać.
thepanone Napisano 16 Sierpnia 2019 Autor Napisano 16 Sierpnia 2019 Okazało się, że ten czarny okrągły element ma wciecia i wystarczy tam włożyć nóż. Teraz pytanie czy bezpieczna jest jazda bez zgubionego elementu, w sensie czy zadaniem śruby zacisku nie było rozpychanie ośki. Ps jakby to wyglądało gdybym jeździł z tym nożem?
Quell Napisano 16 Sierpnia 2019 Napisano 16 Sierpnia 2019 56 minut temu, thepanone napisał: okrągły element ma wciecia i wystarczy tam włożyć nóż. Teraz pytanie czy bezpieczna jest jazda bez zgubionego elementu, w sensie czy zadaniem śruby zacisku nie było rozpychanie ośki Te wcięcia mają właśnie się rozchodzić, i robić dodatkowy klin przy blokadzie ramieniem. Większość sztywnych osiek,takiego systemu nie ma,i jakoś działają bez problemu. Jeżeli łatwo odkręciłeś nożem ośkę,znaczy była słabo przykręcona. 59 minut temu, thepanone napisał: Ps jakby to wyglądało gdybym jeździł z tym nożem Właśnie w tym problem,kij z osią,ale jak będzie za słabe dokręcenie,i będzie się luzować,może uszkadzać gwint w ramie. Nie wiem czy na drugim kole też masz taką oś,na ramieniu wystaje główka śruby imbusowej,od czasu do czasu,to się sprawdza/dokręca.
thepanone Napisano 17 Sierpnia 2019 Autor Napisano 17 Sierpnia 2019 Podsumowując, aby to wszystko było bezpieczne i mało wygodne, to potrzebuję tylko kupić śrubę do rozepchania osi i nóż gdy chcę ściągnąć koło, tak?
Quell Napisano 17 Sierpnia 2019 Napisano 17 Sierpnia 2019 Nie,na to jest już po ptokach. Nie masz już całego mechanizmu,kuleczki,sprężynki,profilowana szpilka z ramieniem. Trzeba tylko mieć sposób na dobre dokręcenie,i odkręcenie w razie potrzeby. Ja bym coś pewnie kombinował z epoksydami jak w linkowanym wcześniej temacie,albo kupił tą ośkę z ebay,też ktoś linkował. Zakręcenie nożem dla mnie byłoby za słabe,ale możesz próbować,jak nie będzie się odkręcać testuj.
Galvatron Napisano 17 Sierpnia 2019 Napisano 17 Sierpnia 2019 Nie kombinuj, bo jak Ci się oś poluzuje i wysunie w czasie jazdy, to skutki mogą być tragiczne.
thepanone Napisano 17 Sierpnia 2019 Autor Napisano 17 Sierpnia 2019 Bez jaj, nie mogę kupić samego zacisku, muszę bulić 3 stówy na nową oś? No ale rozumiem, że tu chodzi o te cholerne kulki i sprężynki, które nie są integralną częścią zacisku a całej osi z zaciskiem.
slavi Napisano 18 Sierpnia 2019 Napisano 18 Sierpnia 2019 To kup coś takiego https://www.bikester.pl/kcnc-kqr08-sr-15x100mm-maxle-czarny-815717.html albo https://www.bikester.pl/dt-swiss-rws-zacis-do-ko-przednie-koo-mtb-ps-dla-rock-shox-rs-1-o-15-mm-czarny-486799.html Tylko sprawdź długość i skok gwintu
Quell Napisano 18 Sierpnia 2019 Napisano 18 Sierpnia 2019 Kcnc robi fajne rzeczy,ale jak ktoś nie ma czucia w łapach,szybko wykańcza ośki na imbusy,jak dla mnie rozwiązanie rockshox jest najfajniejsze,niestety drogie.
thepanone Napisano 18 Sierpnia 2019 Autor Napisano 18 Sierpnia 2019 Użytkownik tego forum oferuje mi zacisk do tej osi w dobrej cenie, ale najpierw, jak pisze, musiałbym wykręcić pozostały w osi element zacisku czyli "oskę zacisku". Nie kumam za bardzo i tak naprawdę dalej nie wiem co ja zgubiłem. Czyli mam wykręcić ten zajechany na zdjęciu element, tak? (Nie ogarniam bo na moje oko to jest integralna część sztywnej osi)
Quell Napisano 18 Sierpnia 2019 Napisano 18 Sierpnia 2019 Ja też nie wiem,bo poza tym co zgubiłeś,w tej ośce tam już nic nie ma,to tylko gwintowana tuleja,być może z stalowym insertem,ale chyba nie. Zgubiłeś te elementy:
thepanone Napisano 20 Sierpnia 2019 Autor Napisano 20 Sierpnia 2019 Coś mnie w konia robicie ludzie. Dam głowę że u mnie ten zajechany pierścień jest integralną częścią sztywnej osi, nie ma co tu odkręcać Więc teraz nie wiem, czy ta teoria o kulkach i sprężynkach jest prawdziwa. Czy zacisk jest mi potrzebny. I jaki zacisk.
Quell Napisano 20 Sierpnia 2019 Napisano 20 Sierpnia 2019 Przecież pierścień to całość,nikt ci tego nie kazał odkręcać. Teraz, thepanone napisał: czy ta teoria o kulkach i sprężynkach jest prawdziwa A na moim foto co to jest ? Ufo ?
thepanone Napisano 20 Sierpnia 2019 Autor Napisano 20 Sierpnia 2019 Przepraszam, faktycznie, odkręcać pierścień kazał mi użytkownik w prywatnej romowie. Ale też na Twoim zdjęciu ten srebrny element wyglądał mi jak "pierścień"
Quell Napisano 20 Sierpnia 2019 Napisano 20 Sierpnia 2019 Srebrny z foto wchodzi w ten zajechany w osi. Poniżej jest element sprężynujący i kulki,rozpycha koniec osi i blokuje po dokręceniu.
thepanone Napisano 20 Sierpnia 2019 Autor Napisano 20 Sierpnia 2019 Rozumiem. Co jest przedmiotem sprzedaży z tego linka? Imbusowy dokręcacz do sztywnej osi czy cała sztywna oś? To chyba najlepsza opcja dla mnie, nie? https://www.ebay.co.uk/itm/100-15mm-Black-Allen-Head-Thru-Axle-Lever-for-Rock-Shox-Fork-Bike-Accessory-BD/163751648606?epid=22023140590&hash=item26205bdd5e:g:FgYAAOSwDehbhOfv A tu zdaje sie jest mowa o quick release, choć na zdjęciu go nie widać i w sumie nie wiem czy to pasuje do mojej osi https://www.ebay.co.uk/itm/Quick-Release-Bicycle-Aluminum-Alloy-Front-Fork-Thru-Axle-Skewer-15mm-x-100mm/163728251798?_trkparms=aid%3D444000%26algo%3DSOI.DEFAULT%26ao%3D1%26asc%3D20171010182220%26meid%3D7ad8730ec1cf4841a686ea9433700694%26pid%3D100891%26rk%3D2%26rkt%3D2%26sd%3D163751648606%26itm%3D163728251798%26pg%3D2349624&_trksid=p2349624.c100891.m5206
thepanone Napisano 20 Sierpnia 2019 Autor Napisano 20 Sierpnia 2019 Czyli bezsensowne jest kupienie tej osi by zabrać z niej sam imbusowy zakręcacz?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.