Skocz do zawartości
Kavoo

[Amortyzator] Suntour Aion dziwna praca

Rekomendowane odpowiedzi

Kavoo

Cześć :) otóż mam pewien problem. Od pewnego czasu posiadam Suntour Aion 160mm LO (z 2016 roku) od początku miałem problem z jego pracą. Amortyzator pracuje skokowo. Kiedy wstanę i chcę go nacisnąć zamiast płynnie zacząć się wsuwać następuje taki jakby ,,uskok” potem amortyzator pracuje już normalnie. Sytuacja wygląda podobnie kiedy stanę przy rowerze i powili zwiększam obciążenie to zamiast płynnie się chować chodzi skokowo. Przy powrocie sytuacja wygląda identycznie.

Od razu po zakupie zrobiłem serwis zerowy robiłem go już że 3 razy za każdym razem stosując inne oleje i smary w różnych ilościach (próbowałem już złożyć go tylko na smarze tak jak jest fabrycznie) i nic to nie zmieniło. Tak samo poziom tłumienia powrotu nie wpływa na to. Może ktoś już miał styczność z takim problemem i wie co zrobić bo już ręce mi opadają :( 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

czy nie założyłem sobie lub ktoś  ci założył tam na tłoczek oring co niby to wielce miało  pracę  poprawić?? A powoduje to właśnie  pracę  skokową 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kavoo

Chodzi o ten biały tłoczek w komorze powietrznej? No jest na nim czarny o ring ale jeżeli go zdejmę to jak się będzie uszczelniać komora powietrzna?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

No i sam sobie odpowiedziałeś na swój problem.

Tam musisz dać uszczelkę v-ring

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kavoo

Tyle że w tym momencie mam identycznie jak na zdjęciu... więc jaką uszczelkę powinienem kupić?

1AE5DABD-424F-44F3-9117-B55CBCB919D0.jpeg

Edytowane przez sznib
Nie cytujemy posta poprzedzającego w całości.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA
2 godziny temu, Kavoo napisał:

Tyle że w tym momencie mam identycznie jak na zdjęciu... więc jaką uszczelkę powinienem kupić?

 

Na zdjęciu jest V-ring czyli fabryczna uszczelka a nie oring. Pisałeś wcześniej o zacinaniu a parę lat temu przez jednego forumowicza z innego forum zaczęło się z montażem oringa zamiast V-ringa ze względu tego że te V-ringi nie były super dopracowane, Problem potem się zaczął w tym że amorki się zacinały początkowo

Powiedz mi jeszcze czy ty go kupiłeś używkę czy masz go od nowości, bo jeśli używkę to mogła byś kombinacja uszczelki w tłumiku co też ci spowoduje zacinkę

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kavoo
6 minut temu, ACTIVIA napisał:

Powiedz mi jeszcze czy ty go kupiłeś używkę czy masz go od nowości, bo jeśli używkę to mogła byś kombinacja uszczelki w tłumiku co też ci spowoduje zacinkę

Kupiłem go nowego (we wrześniu 2018) czyli był to tak jakby leżak magazynowy (rocznik 2016) nie kupiłem go od prywatnej osoby tylko ze sklepu. Mam też parę obaw z tłumikiem ponieważ kiedy zablokuję amorek on tak jakby przez kilka ugięć daje się wcisnąć do pewnego momentu i dopiero za chwilę staje się twardy. W pewnym ustawieniu tłumienia odbicia z prawej goleni wydobywa się taki dźwięk jakby przeciskające się powietrze w tłumiku.... nie wiem do czego to porównać to taki dźwięk jak siorpanie resztki picia przez rurkę z kubka :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Na allegro idzie za niewielką  kasę kupic sobie te Aiony lecz trzeba sie liczyć  z tym ze one właśnie byly felerne

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kavoo

W takim razie pozostaje tylko wymiana tłumika? Czy naprawa? Bo z tego co wiem tłumik jest szczelnie zamknięty.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Tłumiki wersji LOR głównie były montowane dla montowni rowerów - czyli tania budżetówka. A jak tanio to też i sprzęt gówniany przez to teraz te Aiony z montowni idzie kupić na allegro za niewielką kasę. 

Od ubiegłego miesiąca to miałem 8 Aionów tych z montowni na serwisie głównie z problemem tłumika i stukaniem

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Fonika

To zależy, te obecne na allegro z montowni są zbudowane dokładnie tak jak te ze sklepu, rozbierałam kilka i w żadnym nie było tego zaprasowanego tłumika.

Jeżeli jest tak w tym wypadku to trzeba po prostu zrobić serwis tłumika i wymienić uszczelkę w głowicy bo możliwe że jest zapowietrzony i ma za mało oleju dlatego łapie z opóźnieniem.

A przycinanie przy pierwszym ugięciu występuje w praktycznie wszystkich amortyzatorach, jest to zjawisko utyku (tzw. stip-slick) spowodowany m.in. odkształcaniem sie uszczelek pod ciśnieniem. Jeżeli w trakcie jazdy nie jest to wyczuwalne to wszystko jest w porządku.

Jeżeli masz okazję to zalej kilka ml oleju do komory powietrznej, pomożesz jej trochę w płynnej pracy :).

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kavoo
Teraz, Fonika napisał:

Jeżeli masz okazję to zalej kilka ml oleju do komory powietrznej, pomożesz jej trochę w płynnej pracy :).

W komorze mam 7ml oleju bodajże 80w ze sklepu Activii. Nie wiem właśnie jak jest z tłumikiem czy jest on rozbieralny? Bo ciekawi mnie czy gdybym wysłał to na serwis np do Activii to możliwe jest odpowietrzenie tłumika czy jestem zmuszony wymienić cały cartrige?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

W Aionach jest rozbieralny tłumik

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kavoo

No dobrze a czy odpowietrzenie tego przyniesie zauważalną poprawę? Czy lepiej od razu kupić jakiś lepszy np RC?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Fonika

Przyniesie różnice w działaniu blokady. Jeżeli kupiłeś olej przekładniowy bo taki kiedyś Piotrek sprzedawał to niektórzy marudzili że potęgował się właśnie stip-slick na tym. Spróbuj użyć zwykłego oleju do amortyzatora, a najlepiej fox float fluidu :).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Te uszczelki trochę są felerne. Pamiętam że kiedyś pisałaś o tym oleju FOX-a i po użytkowaniu go miałem większą ilość reklamacji co do przepuszczania powietrza

Suntour był by bardzo dobrą marką gdyby poprawili

- uszczelnienie w tłumiku

- uszczelnienie na tłoku

- lepsza anoda na tym popychaczu tłoka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Fonika

Ehh przestań ludzi straszyć, przecież trzymanie ciśnienia nie ma nic do oleju, tam mógłby być sam smar a i tak powinno działać, to ma tylko poprawić rozruch żeby się tak nie zaklejało :). A silkolene super się do tego nadaje akurat bo nie powoduje zacinania, a fox float fluid jest lepszy bo jeszcze bardziej lepki. Akurat u mnie reklamacje ze schodzącym ciśnieniem mogę na palcach jednej ręki policzyć więc chyba coś jest u Ciebie nie tak skoro tak schodzi i jeszcze obwiniasz o to dobry olej...

Ten tłoczek jest za mały względem lagi przez co się przekrzywia, a rowek w tłoczku za duży co wymusza taką dużą uszczelke która się może mocno odkształcać i to jest przyczyną problemów niektórych ludzi ze schodzącym ciśnieniem, szczególnie jak ktoś skacze duże rzeczy/jest ciężki/ostro jeździ bo w takich sytuacjach amortyzator pracuje przód/tył i na boki bo nie jest idealnie sztywny i wtedy najczęściej dochodzi do przepuszczania ciśnienia. Trzeba zmienić tłoczek i uszczelkę.

 

Edytowane przez Fonika

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

No to się tylko cieszyć że schodzące ciśnienie jesteś na palcach jednej ręki policzyć

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kavoo
W dniu 20.08.2019 o 16:41, Fonika napisał:

Spróbuj użyć zwykłego oleju do amortyzatora, a najlepiej fox float fluidu :).

Ale mowa o oleju w komorze powietrznej? To używam oleju Fuchs 80w

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×