Skocz do zawartości
robertrobert1

[przeróbka] Marin Pine Montain

Rekomendowane odpowiedzi

robertrobert1
Napisano (edytowane)

Witam,

Wpadł mi w oko https://www.joe-bike.com/product/marin-pine-mountain-1-290125-1.htm.

Chciałym go używać do turystyki wyprawowej w ciężkim terenie a także do turystyki zimowej oraz po zmianie kół do typowej codziennej jazdy.

W związku z tym chciałbym go dostosować do swoich potrzeb i upodobań.

1. Przede wszystkim napęd 1x10 chciałbym zastąpić napędem 3x9

2. zastapić agresywne opony nieco mniejszym bieżnikiem 3.0 https://www.centrumrowerowe.pl/opona-maxxis-chronicle-pd19552/?v_Id=128783

3. zbudować koła 29" pod opony 1,75"

W Marinie podoba mi się rama i widelec.

Koszty wymiany elementów będą gigantyczne. W związku z tym nasuwają się pytania

1. Czy są rowery 29 MTB o napędzie 3x9 zdolne przyjąć oponę 3.0?

2. Czy są ramy stalowe o zbliżonych cechach co rama Marina?

Ktoś coś jest w stanie mi pomóc?

 

Edytuję.

Znalazłem taką ramę https://7anna.pl/product-pol-10043-Rama-NS-Bikes-Eccentric-Cromo-29-27-5.html

Ale nie pasuje mi ze względu na brak oczek montażowych.

Edycja nr 2.

https://www.somafab.com/archives/product/sandworm-fat-bike-26-27-5

Co sądzicie o tej ramie aby na niej złożyć uniwersalny rower do zadań specjalnych?

Edytowane przez robertrobert1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Blueforce

Cześć, rower z linku ma napęd 1x11, żeby zamontować przerzutkę z przodu powinien mieć jakiekolwiek mocowanie, chyba że będziesz "drutować". Czemu chcesz zmieniać na 3x9, nie wystarczy tobie napęd 2x11? Mógłbyś zapewne uzyskać podobny zakres przełożeń. Punkt 2. jest łatwy do zrobienia. Punkt 3- do typowej codziennej jazdy lepszy jest tani rower, który można bez strachu przypiąć w mieście. Po zmianie kół nie zrobisz z tego szosy, a sam pomysł posiadania 2. kompletów kół powinieneś jeszcze raz przemyśleć. Jakby co, to w decathlon chyba są po ~1200 komplet kół 29.
 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
polmaj
robertrobert1

1. Oglądałem ten rower w sklepie i są w ramie oczka do prowadzenia linki do przedniej przerzutki. Napęd 3x9 jest najbardziej uniwersalny a jednocześnie najmniej kosztowny. Jednocześnie jest półka akceptowalna by użyć gripshiftów, nie lubię klików. Manetki obrotowe srama dla napędów 10 rzędowych to jakiś kosmos!

3. Kradzieży się nie obawiam. Chcę uniwersalnego roweru do zadań specjalnych. Budować koła to ja potrafię więc bez najmniejszego problemu sam sobie stworzę koło 26 do fata czy 29 na lekki teren.

A szosy nie potrzebuję.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
polmaj
Teraz, Blueforce napisał:

Cześć, rower z linku ma napęd 1x11, żeby zamontować przerzutkę z przodu powinien mieć jakiekolwiek mocowanie, chyba że będziesz "drutować". Czemu chcesz zmieniać na 3x9, nie wystarczy tobie napęd 2x11? Mógłbyś zapewne uzyskać podobny zakres przełożeń. Punkt 2. jest łatwy do zrobienia. Punkt 3- do typowej codziennej jazdy lepszy jest tani rower, który można bez strachu przypiąć w mieście. Po zmianie kół nie zrobisz z tego szosy, a sam pomysł posiadania 2. kompletów kół powinieneś jeszcze raz przemyśleć. Jakby co, to w decathlon chyba są po ~1200 komplet kół 29.
 

do Marina  nie zaadoptujesz  kol z decathlona , z tylu jest tam dziwny standard 141x9 (mozna  kupic takie kola bontragera )

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
robertrobert1
Teraz, polmaj napisał:

Dzięki. 

Ten z alledrogo jest interesujący.

2 kolejne propozycje są bez sensu gdyż Marina jestem wstanie łyknąć za 3,500 pln. 

Teraz, polmaj napisał:

z tylu jest tam dziwny standard 141x9 (mozna  kupic takie kola bontragera )

Właśnie to mnie najbardziej zastanawia.

Czy piasty o takim standarcie są ogólnie dostępne?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
polmaj
Napisano (edytowane)

jak rozmiar ci pasuje  to bierz jamisa , ma sztywna os z tylu na normalny standard 148x12  nie bedziesz mial problemu z zapleceniem sobie drugiego kompletu kol 29 na olx masz jeszcze o 100 taniej i wiecej rozmiarow       https://www.olx.pl/oferty/q-jamis-dragonslayer/

Edytowane przez polmaj

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
polmaj

co do zmiany napedu to nie rozumiem tego pedu na 3x9 , pojezdzij troche na tym co dostajesz od producenta z rowerem , uwazam ze docenisz prostote  tego napedu , jak potrzeba ci szybkosci to mozesz dac wieksza zebatke owalna lub okragla (banless , hcc ,badz od chinczyka ) mysle ze 36t jest takim rozsadnym polsrodkiem w tym ukladzie ,   chcesz gripshifta ,prosze  https://www.sbike.pl/czesci-mtb-trekkingowe-manetki-manetka-sram-nx-grip-shift-11-sp-obrotowa-prawa-o_l_169_9357.html ,  lancuch tez nie jest wybitnie drogi  https://www.sbike.pl/czesci-mtb-trekkingowe-ancuchy-ancuch-sram-pc-1110-powerchain-pc-1110-11-speed-o_l_168_9408.html 

koszty odczuwalne sa przy wymianie kasety  ,a czesto tego sie nie robi

47 minut temu, robertrobert1 napisał:

zy piasty o takim standarcie są ogólnie dostępne? 

nie potrzebne sa jakies przerobki  piast dt

50 minut temu, robertrobert1 napisał:

Czy piasty o takim standarcie są ogólnie dostępne? 

nie potrzebne sa jakies przerobki piast dt swiss

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
robertrobert1

Jest to jakaś opcja ale na łatwy teren złożyłbym koła 29 cali na zdecydowanie lepszych oponach, oponach dostosowanych do turystyki. 

Dzięki za namiary na Gripshift 11 rzędowy.

Opcja włożenia większej tarczy powoduje że traci się niskie biegi. Zdecydowanie wolę już spłodzić napęd 2x11 niż użerać się z jedną tarczą. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×