Skocz do zawartości

[korba] Deore m6000 do boost 141 ?


Alsew

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent - X-Caliber 8. Oryginalnie był jakiś wynalazek Race Face ale blat 36T umarł w połowie życia kasety...:blink: Założona korba Deore m6000 34x24 z przerzutką Deore m6020e https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/deore-m6000/FD-M6020-E.html Nawet bez linki nie idzie skręcić przerzutki tak żeby łańcuch nie ocierał o przerzutkę na 24t z przodu i 32 oraz 36 z tyłu. Czy pod tą korbę trzeba dać jakąś podkładkę dla korekty linii łańcucha ze względu na rozstaw tylnej piasty 141mm??? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W teorii korba powinna być w wersji boost (+3mm do linii łańcucha). Zainstalowałem jednak z sukcesem Deore 36x26 w wersji bez boost do Roscoe 7, przerzutka przednia ta sama. Pod korbę z prawej strony serwisant dał podkładkę - zakładam, że była w zestawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, TjakTomek napisał:

W teorii korba powinna być w wersji boost (+3mm do linii łańcucha). Zainstalowałem jednak z sukcesem Deore 36x26 w wersji bez boost do Roscoe 7, przerzutka przednia ta sama. Pod korbę z prawej strony serwisant dał podkładkę - zakładam, że była w zestawie.

Brawo serwisant-partacz. Przy mufie 73mm a taka jest w roscoe suport zakłada się bez podkładek. Masz niesymetrycznie korby względem ramy oraz co gorsze lewe ramię korby siedzi za płytko w wielokrotnie a być może i sam wieloklin częściowo się chowa w łożysku suportu.

Tylko korba boost w tym przypadku będzie poprawnym i bezpiecznym rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się po stronie napędowej jedna 2,5mm (dla zapewnienia zgodności misek ht2 z korbami szosowymi i co ciekawe suporty niektórych marek jej nie wymagają ale są dedykowane miski do mtb i szosy). W zestawie do suportu Shimano zwykle dokładają  2x 2,5, 1x1,8 i 1x07. Coś mi się zdaje, że po stronie napędowej w tym przypadku jest 2x2,5 + 0 7. A z korby na wszelki wypadek pewnie wywalona albo przycięta ta blaszka z lewego ramienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Dokumosa napisał:

Coś mi się zdaje, że po stronie napędowej w tym przypadku jest 2x2,5 + 0 7.

Ale przecież jeśli wsadzę podkładki o których piszesz to uzyskam dokładnie taki efekt 

 

1 minutę temu, Dokumosa napisał:

Masz niesymetrycznie korby względem ramy oraz co gorsze lewe ramię korby siedzi za płytko w wielokrotnie a być może i sam wieloklin częściowo się chowa w łożysku suportu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli masz jedną 2,5mm podkładkę po stronie napędowej i korbę nie-boost? Zatem środek kasety na poziomie 53mm a linia łańcucha 48,8mm. Jesli tak jest lepiej to znaczy, że zwykle korzystasz z najwiekszych koronek kasety. Tym samym IMHO za duże blaty na korbie.

Druga sprawa jeśli rama boost to będą cyrki z przerzutką jak w pierwszym poście. Zdecydowana większość przerzutek nie ma odpowiedniego wychylenia żeby obskoczyć przesunięcie blatów o 3mm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jedną podkładkę po stronie napędu. Wygląda na oko na 2,5mm. Korba bez boost. Po przejściu z korby 1rz 28T na 2rz 36/26T korzystam praktycznie z każdej koronki kasety. Cyrków żadnych nie ma, nic nie ociera ani na wrzuconym blacie ani na młynku. U kolegi BTS na załączonym młynku i koronce 42 jest 7mm odstępu opony od łańcucha. Uznaliśmy, że można dać 3mm mniej (korba bez boost), nie będzie dużego przekosu na blacie i koronce 42 i w drugą stronę (młynek i koronka 11). Sprawdziło się.

Jeszcze nawiązując:

W dniu 25.05.2019 o 09:57, bts napisał:

Pomierzyłem u siebie i aktualnie jest idealnie symetrycznie (no, z dokładnością do 0,5 mm). Pewnie sam idealnie symetryczny nie jestem, pytanie tylko czy moja asymetria jest akurat tak skierowana, żeby przesuwać korbę w lewo – szansa jest 1/2 ;) Jakby nie było, symetria korby jest najbezpieczniejszą opcją. Patrzyłem jeszcze na korbę którą mam (M7000 dwublat), obie tarcze mocowane są od wewnątrz:

image.png.fcf8a333b9725407b6c0b73e1fe0763b.png

Czyli w przeciwieństwie do niektórych trójrzędowych nie powinno być problemu z dodaniem podkładek pod obie tarcze. Jeśli tylko znajdę śrubki, to chyba tą opcję sprawdzę najpierw.

Czyli u mnie też będzie symetrycznie, nie mam jak teraz zmierzyć.

Co do rozmiaru blatów to jest OK, ale prawdopodobnie jak się zużyją z ciekawości sprawdzę jak się jeździ na zębatkach 34/24T. Rzadko używam 36-11, tylko przy dokręcaniu z górki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie symetrycznie. Kwestia tylko z linią łańcucha, ktora w korbach 2x faworyzuje i tak duży blat. Dodatkowe jego przesunięcie do wewnątrz o 3mm powoduje, że łańcuch na dużym blacie nie ma przekosu mniej więcej na 7-8 od dołu koronce kasety (nie na środku jak dla linii standardowej). Stąd wniosek, że z blatu częściej jeździsz na większych koronkach a na mniejszych powstaje 3mm większy niż przewidział producent przekos. Więc stąd dalszy wniosek, że lepiej było zapakować blaty o 2T mniejsze i nie ustawiać szosowej linii łańcucha w rowerze mtb ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I słusznie. Głównie korzystam z dużego blatu, młynek wrzucam tylko na stromizny. 

Z koronek 11, 13, 15 korzystam głównie na drogach dojazdowych do ścieżek. 

Przy zakupie pewną rolę odegrała też wyższa dostępność korb bez Boost. Nie analizowałem też tego tak dokładnie. Najważniejsze, że operacja udana, pacjent przeżył i ma się bardzo dobrze.  

Zastanawiam się jednak teraz pod wpływem tego tematu, czy nie będzie problemów przy zmianie zębatek na mniejsze o dwa zęby, czy wtedy na młynku łańcuch nie będzie obcierał o ten srebrny metalowy element przerzutki. Teraz przy zapiętym 26-42 jest bliziutko metalowej ścianki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36/26. W mojej bezpośredniej okolicy dużo jest kilkukilometrowych w miarę łagodnych podjazdów jak i takie pieruńsko stromych. Jestem dopiero w trakcie budowania „nogi” i ogólnej wydajności. Tam gdzie na 28-42 serce chciało mi wyskoczyć z piersi, na 26-42 jestem mniej zmęczony. Także 24-42 sprawdzi się. Ale to nieprędko, dopiero po zużyciu praktycznie nowych zębatek 36 i 26. Do tego czasu może okazać się że zmiana jest już niepotrzebna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...