Skocz do zawartości

[do 6500 zł] enduro/dh/fr

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć! 
Rozglądam się za jakimś sprzętem do 6500 zł. Szedłbym raczej w stronę enduro ale dh również wchodzi w grę. Jestem początkującym jeśli chodzi o rowerki na pełnym zawieszeniu. Trochę spędziłem na BMX'ach i dirtówkach. Biorę pod uwagę nowy rower. Jeśli chodzi o używki to raczej z minimalnym wkładem naprawczym ;) Chętnie "posłucham" w jakim kierunku się udać i na jakich firmach się skupić, a na co uważać.
Pozdrawiam

Napisano

W takim budżecie to absolutnie podstawową trailówkę na pełnym zawieszeniu znajdziesz. W okolicach 9k pojawiaja się jakieś niskopółkowe enduraki. 14-15 to już dosyć przyzwoity sprzęt. Tak więc w używkach raczej się rozglądaj licząc się z koniecznoscia serwisu zawieszenia na dzień dobry (koszt przeglądu zawieszenia i amortyzatorów wraz z materiałami w serwisie znającym się na rzeczy to 1,2-3k w zależności od klasy amorów).

Napisano

https://velo.pl/rowery/gorskie-full-suspension/enduro-275-fsx/dartmoor/blackbird-intro-275

https://velo.pl/rowery/gorskie-full-suspension/enduro-29-fsx/dartmoor/blackbird-intro-29

Wersja 27,5" będzie bardziej zwrotna i zwinna. Z kolei 29" ma lepszą geometrię i lepiej poradzi sobie na trasach DH.

Minusem obydwu rowerów jest to, że przy hamowaniu zawieszenie zapada się i usztywnia. Poza tym nie są one zbyt lekkie.

Tu masz test Blackbirda 29 w wyższej wersji: https://www.1enduro.pl/test-dartmoor-blackbird-evo-29-2019/

Napisano

Właśnie się rozglądałem za balckbirdem. Myślę, ze na początek byłby ok. Wydaje mi się, że też z czasem będzie dalej dobrą podstawą przy wymianie niektórych komponentów. Jeszcze kwestia rozmiaru. Mam 181 cm wzrostu. W jakie rozmiary ram celować? M/L?

Napisano

Fulle dartmoora nie są dobrą bazą do upgradeu ze względu na masę i gówniane do bólu zawieszenie. Jeśli to.ma być pierwszy full to pobawisz się 2 sezony i będziesz chciał więcej.  Żadne inwestycje nie przyniosą wyraźnych zmian. 

.

Napisano