Skocz do zawartości

[do 6500 zł] enduro/dh/fr


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć! 
Rozglądam się za jakimś sprzętem do 6500 zł. Szedłbym raczej w stronę enduro ale dh również wchodzi w grę. Jestem początkującym jeśli chodzi o rowerki na pełnym zawieszeniu. Trochę spędziłem na BMX'ach i dirtówkach. Biorę pod uwagę nowy rower. Jeśli chodzi o używki to raczej z minimalnym wkładem naprawczym ;) Chętnie "posłucham" w jakim kierunku się udać i na jakich firmach się skupić, a na co uważać.
Pozdrawiam

Napisano

W takim budżecie to absolutnie podstawową trailówkę na pełnym zawieszeniu znajdziesz. W okolicach 9k pojawiaja się jakieś niskopółkowe enduraki. 14-15 to już dosyć przyzwoity sprzęt. Tak więc w używkach raczej się rozglądaj licząc się z koniecznoscia serwisu zawieszenia na dzień dobry (koszt przeglądu zawieszenia i amortyzatorów wraz z materiałami w serwisie znającym się na rzeczy to 1,2-3k w zależności od klasy amorów).

Napisano

https://velo.pl/rowery/gorskie-full-suspension/enduro-275-fsx/dartmoor/blackbird-intro-275

https://velo.pl/rowery/gorskie-full-suspension/enduro-29-fsx/dartmoor/blackbird-intro-29

 

Wersja 27,5" będzie bardziej zwrotna i zwinna. Z kolei 29" ma lepszą geometrię i lepiej poradzi sobie na trasach DH.

Minusem obydwu rowerów jest to, że przy hamowaniu zawieszenie zapada się i usztywnia. Poza tym nie są one zbyt lekkie.

Tu masz test Blackbirda 29 w wyższej wersji: https://www.1enduro.pl/test-dartmoor-blackbird-evo-29-2019/

Napisano

Właśnie się rozglądałem za balckbirdem. Myślę, ze na początek byłby ok. Wydaje mi się, że też z czasem będzie dalej dobrą podstawą przy wymianie niektórych komponentów. Jeszcze kwestia rozmiaru. Mam 181 cm wzrostu. W jakie rozmiary ram celować? M/L?

Napisano

Fulle dartmoora nie są dobrą bazą do upgradeu ze względu na masę i gówniane do bólu zawieszenie. Jeśli to.ma być pierwszy full to pobawisz się 2 sezony i będziesz chciał więcej.  Żadne inwestycje nie przyniosą wyraźnych zmian. 

.

Napisano

Niemniej jednak wysokie modele striva ważą poniżej 14kg więc potencjał w tej ramie jest. Poza tym to 4 zawias z shapeshifterem (więc swoje waży) vs. coś absolutnie najbardziej prymitywnego nawet bez linka pośredniego.

Napisano

To inna sprawa, aczkolwiek wielu może być zawiedzionych, że kupując plastik kupują ciężkiego byka, i niezależnie od wszystkiego te niespełna 16kg trzeba będzie pod górę pchać. Pisze to po to, żeby nie fiksować się specjalnie na wadze. Akurat w enduro inne rzeczy grają znacznie ważniejszą rolę IMO. No chyba, że jesteśmy maniakami lekkości a sami zdążyliśmy się odchudzić do 55kg w ciuchach. ;) Taki Dart na początek nie jest zły. 

Napisano

Bo taka polityka, że rzucają się ludzie na "tani" węgiel nie przywiązując większej uwagi że jest obwieszony klamotami z dolnej półki.

Zgadzam się, że na początek blackbird jest dobry i jak wspomniałem - będzie fun z jazdy to po sezonie/dwóch zmienić rower na jakiś rozwojowy a w tego nie inwestować bo nie warto. 

 

Napisano

Blackbird, zwł. w wersji 29", ma bardzo nowoczesną geometrię, co również przemawia na jego korzyść. 

Zawieszenie jest słabe (usztywniający się jednozawias), ale mówimy o rowerze za 6-7K. Przy większym budżecie można już celować np. w Moona 1.0. 

 

Nowy Strive to bardzo słaba oferta, wycelowana w ludzi, którzy muszą mieć kompozytową ramę, nawet jeśli jest obwieszona Rhytmem, NX-em i Guide'ami T, a całość waży ok. 16kg z pedałami.

Jak ktoś szuka dorego roweru za 13-14K, to powinienem raczej spojrzeć na Moona 3.0, Caprę i Swoopa.

Napisano

Za 14k to jest już strive cf8.0 ale w stosunku do moona to wolałbym nawet cf5.0 na rhytmie itp. bo dla mnie zawieszenie w moonie jest nieudane (miałem, jeździłem, wyleczylem się z vpp).

Napisano
Teraz, Dokumosa napisał:

Za 14k to jest już strive cf8.0 ale w stosunku do moona to wolałbym nawet cf5.0 na rhytmie itp. bo dla mnie zawieszenie w moonie jest nieudane (miałem, jeździłem, wyleczylem się z vpp).

Za 14K w tej chwili jest CF 6.0.

Co Ci nie pasowało w RVS i o którym roczniku rozmawiamy?

Napisano
Godzinę temu, piotrekwad95 napisał:

Zostając przy ofercie darta... może warto poczekać na oferty na 2020? 

Wątpię, aby ceny były lepsze. Jedyna rzecz, która może być lepsza to być może aplikacja nowych napedow Shimano - dla mnie to byłby argument, dla innych nie. 

  • 6 miesięcy temu...
Napisano

Co się zmieni masz w filmie.

Ja zamówiłem na model EVO 29 na sezon 2020 - pomimo Yari'ego bez chargera (wcześniej był) i prawie całego napędu SX Eagle 1x12 (wcześniej NX bez eagle 1x11).

Ale za to ma 170mm sztycę w XL (wcześniej 150), tarcze 200/180 (wcześniej 180/180), kasetę 12x NX 11-50T (wcześniej 11x Sunrace 11-46T) i wspawany dodatkowy element w ramie.

 

Miałem identyczny budżet jak twój - i nastawiłem się, że kupię Rockridera AM100S 2020 z Decathlonu (już z poprawioną geometrią i osprzętem), Blackbirda INTRO lub Bluebirda. Tyle tylko, że do roweru za 6500 pewnie za jakiś czas będziesz musiał coś dołożyć - bo tej cenie dostajesz dobre, ale podstawowe wyposażenie jeśli chodzi o amortyzację, hamulce i opony - a to podstawa. Napęd nie ma znaczenia, czy to będzie NX czy SX. O GX nawet nie myśl. 

 

No i zamówiłem ze zniżką - po kilku telefonach, że te nie da się kupić taniej, bo nie wiadomo czy będą i schodzą na pniu, znalazłem sklep który dał 10% zniżki. 

 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...