Skocz do zawartości

[cienka podkładka stalowa] gdzie kupić, jak zamówić


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej !

Potrzebuję kilku cienkich podkładek stalowych celem skasowania luzów w piaście Mavic. Podkładki grubości 0,1 do 0,3 mm. średnica wewnętrzna kilkanaście mm, zewnętrzna niewiele większa.

Czy ktoś wie gdzie takie coś można kupić/zamówić ? Wiem, że ludzie docinają z puszek po piwie ale wolałbym stalową no i nie umiałbym dociąć :D

Napisano
Teraz, wkg napisał:

Wiem, że ludzie docinają z puszek po piwie ale wolałbym stalową no i nie umiałbym dociąć 

Często te najtańsze piwa są w puszkach stalowych, a co do cięcia to nie trzeba specjalnych umiejętności, tnie się nożyczkami jak papier :)

Napisano

Tak jak pisali koledzy, szukaj pod hasłem "podkładka dystansowa". Spokojnie kupisz na sztuki.

Tylko jest jeden problem z tymi podkładkami. Są ze stali która bardzo szybko rdzewieje. Jakikolwiek kontakt z wodą i po chwili masz wszystko rude.

Napisano

Jeżeli nie ma tam dużych obciążeń, to jest jeszcze wersja miedziana tych podkładek. Tyle że te są już dość grube.

Napisano

No właśnie nie ma. Tam jest taki chory system regulacji luzów który nic nie reguluje. I jak się da podkładkę to jest lepiej - podobno. Nie wiem jak Francuzi to wymyślili ale te koła mimo, że całkiem mocne cierpią na luzy i kiepską - klejoną  z 3 części - piastę. Z tyłu przy dużych obciążeniach trzeszczy. Kupuję nowe koła ale tych żal wywalać - będą na zimowe i chcę je jakoś uzdatnić.

Napisano

No to pakuje te stalowe. Zrób na nich filtr ze smaru albo pryśnij sprayem i problemu nie będzie.

Napisano

Zresztą ta rdza nawet jak się pojawi to przez jeszcze dystans 2 podkładek nie powinna się dostać do łożysk 2RS. One nie pracują tylko mają robić za dodatkowy dystans.

Zrobię jak piszesz ; )

Napisano

Oczywiście że film, cieniutką warstwę smaru :)

 

Napisano

Smar się wypłucze po pierwszym większym deszczu czy myciu na myjce. Nie znam konstrukcji tych piast, ale jeżeli podkładka będzie ściśnięta z dwóch stron, to polecam dać po kropelce na stronę słabego kleju do gwintów (np. Loctice 222). Raz, że nie zwiąże na tyle żeby demontaż był utrudniony, dwa, że przy dokręceniu wyciśnie się jego nadmiar i nie zmieni to wymiaru podkładki, to trzy, dookoła podkładki utworzy się dosyć gęsta warstwa, która zabezpieczy podkładkę przed rdzewieniem na dłużej niż olej czy smar. Stosowałem ten patent w byłej pracy, gdzie przy składaniu silników AC trzeba było czasami improwizować i uszczelnić krzywy zamek tak aby nie zakleić go na amen.

Napisano

Ja w takim przypadku pomalowałbym sprayem. Te lakiery dobrze trzymają się stali i w takich warunkach powłoka powinna utrzymać się dość długo.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...