Skocz do zawartości
Kross Raty 0 procent
Druciarz_Akrobata

[Trek X-caliber 8-2018] Upgrade'ować czy wymieniać

Rekomendowane odpowiedzi

Druciarz_Akrobata
Napisano (edytowane)

Cześć. Chciałbym usłyszeć Waszą opinię na temat sensowności tuningu tego roweru. Treka kupiłem w ubiegłym roku, prosto z półki. Pierwsze wrażenia z jazdy-wypas. Szczególnie, że poprzednim mtb był leciwy Cannondale 26" na LX'ie. Jednak po roku jazdy pojawiła się chęć wprowadzenia zmian. Na pierwszy ogień poszedł napęd( stan na dziś:1x10), przymierzam się także do wymiany hamulców przynajmniej na Deore, a także zaczynam rozglądać się za amortyzatorem i kołami, które są ciężkie i dość giętkie. Pojawia się tu jednak problem. O ile po wymianie amortyzatora wrzucę przednie koło ze sztywną osią, to z tyłu jest lipa. A dlaczego? Ano dlatego, że haki ramy to QR, a w dodatku w "standardzie" 141(sic!)mm. Takie piasty robi chyba tylko formula, piasty klasy paździerz na kulkach. Więc nie ma zbyt wielkiej możliwości poprawy, należałoby przerobić jakąś inną piastę pod 141mm(DT, Novatec?). No i zakładając, że uda się wrzucić jakąś sensowną tylną piastę na 141mm, czy w dzisiejszych czasach składanie kół na qr ma jakiś sens? 

Pozdro!

Edytowane przez Druciarz_Akrobata

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Alsew
Teraz, Druciarz_Akrobata napisał:

Takie piasty robi chyba tylko formula, piasty klasy paździerz na kulkach.

Z tego co wiem to są już Shimano Deore pod ten standard. Możesz takie piasty zrobić także modyfikując piasty DT Swiss za pomocą oryginalnych end capów. Kupujesz piastę pod boost 148x12 i zakładasz do niej end capy od 135x5  i gotowe. 

 

2 minuty temu, Druciarz_Akrobata napisał:

Jednak po roku jazdy pojawiła się chęć wprowadzenia zmian

Czy warto ten rower tak mocno modyfikować to już musisz sobie sam odpowiedzieć bo jak policzysz koła, amor i hamulce to uzbiera się spora kwota a nadal będziesz mieć rower z 'takim sobie' napędem.

 

6 minut temu, Druciarz_Akrobata napisał:

czy w dzisiejszych czasach składanie kół na qr ma jakiś sens? 

Składając na DT Swiss ma o tyle sens że później możesz je włożyć do ramy z boostem 148x12

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Druciarz_Akrobata
Teraz, Alsew napisał:

Kupujesz piastę pod boost 148x12 i zakładasz do niej end capy od 135x5  i gotowe. 

To brzmi w miarę bezproblemowo, ale zastanawiałem się jeszcze nad jedną rzeczą. Wiesz może, czy da się w to wszystko upchnąć thru bolta?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Alsew
Teraz, Druciarz_Akrobata napisał:

Wiesz może, czy da się w to wszystko upchnąć thru bolta?

Upchnąć by się dało montując end capy od 135x10 tyle że chyba nikt nie robi thru bolta pod 141mm

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Druciarz_Akrobata

Kurka wodna, racja, ośkę trzeba odpowiednią mieć do tego. No nic, dzięki, Konwersja na qr to już i tak krok do przodu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Alsew

Hamulce, koła, amor to minimum 3000zł jeśli masz poczuć ten upgrade i części mają być nowe. Licząc koszt zakupu roweru robi 7 patyków za rower ze starą przerzutką XT bez sprzęgła, manetką średniej klasy... i kasetą o małym zakresie lub kiepskim stopniowaniu. No chyba że napęd już też zdążyłeś bardziej przerobić niż tylko przód na 1x

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bts

X-Caliber od 2018 roku to fajna rama, mieści opony 29 do 2.4 i 27.5 do 2.8, do tego jest względnie lekka. Poza tym jest to dokładnie ta sama rama co Roscoe, co wskazuje na to że bez szkody można tam wsadzić widelec do 120 mm. Jak dla mnie kąty i reach też ma bardzo ok jak na ramę do XC.

QR z tyłu bym się nie przejmował, jeśli nie ważysz 90kg+ to z tyłu nie masz szans wyczuć różnicy w sztywności (co innego z przodu, ale to da się zmienić).

Zależy też co chcesz docelowo osiągnąć – jeśli to ma być trail / XC to rama się według mnie sprawdzi bez zarzutu. Ale jeśli chcesz zrobić z tego enduro, to lepiej sprzedać ;) 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Druciarz_Akrobata
Teraz, Alsew napisał:

Hamulce, koła, amor to minimum 3000zł jeśli masz poczuć ten upgrade i części mają być nowe. Licząc koszt zakupu roweru robi 7 patyków za rower ze starą przerzutką XT bez sprzęgła, manetką średniej klasy... i kasetą o małym zakresie lub kiepskim stopniowaniu. No chyba że napęd już też zdążyłeś bardziej przerobić niż tylko przód na 1x

Nie, na chwilę obecną, to prawie seria. Pytanie tylko, ile kasy można odzyskać na sprzedaży roweru, i co dostajemy za tę kasę. Chodzi o to, że kupując gotowe rowery prawie zawsze dostaniemy kiepskie koła i amortyzator...

Teraz, bts napisał:

Zależy też co chcesz docelowo osiągnąć – jeśli to ma być trail / XC to rama się według mnie sprawdzi bez zarzutu. Ale jeśli chcesz zrobić z tego enduro, to lepiej sprzedać

Chciałbym uzyskać znośnie jeżdżący sprzęt do XC/maratonu. Po prostu chcę zawczasu zaplanować działanie, żebym nie został bez kół jak padnie mi piasta tylna. Hamulce M315 szału nie robią, ale z tego, co słyszałem, za 400 zł można kupić komplet w zupełności wystarczających deore. Amor i przednie koło to na razie mglista wizja, nic konkretnego ani pilnego

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bts
Teraz, Druciarz_Akrobata napisał:

Chciałbym uzyskać znośnie jeżdżący sprzęt do XC/maratonu. Po prostu chcę zawczasu zaplanować działanie, żebym nie został bez kół jak padnie mi piasta tylna. Hamulce M315 szału nie robią, ale z tego, co słyszałem, za 400 zł można kupić komplet w zupełności wystarczających deore. Amor i przednie koło to na razie mglista wizja, nic konkretnego ani pilnego

Wg mnie jeśli nie masz zastrzeżeń do samej ramy, to właściwą opcją jest stopniowy upgrade. Cokolwiek nie dokupisz – czy to koła, czy amor – to będzie się to dało potem przełożyć do nowej ramy, gdybyś kiedyś chciał ją zmienić (modulo zmiana endcapów w piastach).

A co do M315 to zapytam kontrolnie – jeździsz na klockach żywicznych czy na półmetalikach?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Druciarz_Akrobata
Teraz, bts napisał:

A co do M315 to zapytam kontrolnie – jeździsz na klockach żywicznych czy na półmetalikach?

Żywica. Tarcze dopuszczają tylko takie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bts
Teraz, Druciarz_Akrobata napisał:

Żywica. Tarcze dopuszczają tylko takie.

Znany case, też mam takie tarcze. Od jakiegoś czasu jeżdżę tylko na półmetalikach, bo hamują znacznie lepiej a szkodliwych skutków ubocznych nie stwierdziłem. W najgorszym razie tarcze pójdą szybciej do śmieci. Polecam Ci też spróbować przed wymianą hamulców, bo koszt to ~60 zł za komplet klocków na przód i tył a efekt jest spory.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Druciarz_Akrobata
Teraz, bts napisał:

Polecam Ci też spróbować przed wymianą hamulców, bo koszt to ~60 zł za komplet klocków na przód i tył a efekt jest spory.

Dzięki, spróbuję, może okaże się, że nie ma się co spieszyć z wymianą hamulców. Masz jakieś ulubione klocki?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Alsew
8 godzin temu, Druciarz_Akrobata napisał:

Pytanie tylko, ile kasy można odzyskać na sprzedaży roweru

Nit Ci nie odda kasy którą wpompujesz w rower. Jak już to lepiej zostawić sobie stare części i sprzedawać go w konfiguracji fabrycznej. 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Druciarz_Akrobata
Teraz, Alsew napisał:

Nit Ci nie odda kasy którą wpompujesz w rower.

To oczywiste. Bardziej chodziło mi  o to, że kupując rower ze sklepu masz sporą utratę wartości zaraz po tym, jak na niego wsiądziesz. Zastanawiam się, w jakich pieniądzach można by się pokusić o ewentualną sprzedaż.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Alsew

Stoją takie na olx w granicach 3000zł, pytanie za ile się sprzedają... bo ja bym tyle nie dał :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Druciarz_Akrobata

Też mi się wydaje, że to zbyt optymistyczna wersja. No nic, na chwilę obecną trek zostaje ze mną i powoli będzie dostawać kolejne części. Dziękuję pięknie za pomoc :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bts
9 godzin temu, Druciarz_Akrobata napisał:

Dzięki, spróbuję, może okaże się, że nie ma się co spieszyć z wymianą hamulców. Masz jakieś ulubione klocki?

Przy wyborze kieruje się zwykle tym, żeby były tanie i półmetaliczne i jeszcze się nie zawiodłem ;) Ostatnio miałem Ashimy, kosztowały 35 zł i hamowały bardzo przyzwoicie, choć zeszły raczej szybko (to może być kwestia trudnych warunków, w których akurat jeździłem). Teraz mam półmetaliki z Decathlonu i pod kątem siły hamowania są podobne, a jak z trwałością to zobaczymy.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Druciarz_Akrobata

Dzięki

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×