Skocz do zawartości
czerwo

[Ślizg ramy] problem z ustawieniem

Rekomendowane odpowiedzi

czerwo

Witam, po serwisie roweru nie mogę ustawić ślizgu, linka zahacza o fragment w którym umieszcza się linkę od hamulca (zaznaczone na żółto ) patrząc na zadrapanie widać że jest "świeże". I tu jest problem wcześniej było ok ale jak znaleźć sposób na zamontowanie tego? nie da się ślizgu przesunąć bardziej w prawo ani nie da się go obrócić 

slizg.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Garlock
Napisano (edytowane)

A jesteś pewien, ze ta linka nie biegła poprzednio w prawym rowku:

image.png.bf713d97b1b20e1763228dc12b4a5b50.png

Tam jest chyba nawet takie wyślizgane (błyszczące)miejsce.

P.S. Chyba jednak nie mam racji. Prawy rowek jest pod linkę przerzutki tylnej, a ty masz kłopot z przednią. Wstaw zdjęcia pozostałych przelotek (punktów oporowych) dla tej linki i hamulca. Może tam jest coś zamienione.

Edytowane przez Garlock

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TheJW
Napisano (edytowane)
Teraz, Garlock napisał:

A jesteś pewien, ze ta linka nie biegła poprzednio w prawym rowku:

Przepraszam, ale jak Ty to sobie wyobrażasz? :D To jest linka przedniej przerzutki, miałaby być puszczona takim zygzakiem? Sama budowa ślizgu wymusza poprowadzenie jej w taki sposób.
To zaznaczone u Ciebie zieloną strzałką to ślizg dla linki tylnej przerzutki (którą to linkę zresztą  widać na zdjęciu, chociaż nie jest na swoim miejscu - czyżby na potrzeby zrobienia zdjęcia?).

Widzę kilka przyczyn:
1) ślizg pierwotnie był lekko "przekoszony", chociaż to mało prawdopodobne, bo zwykle są one wyprofilowane tak, żeby pasowały do mufy i ich inne ułożenie nie jest możliwe;
2) bardziej prawdopodobne - linka była poprowadzona przez inną przelotkę u góry dolnej rury ("nie czujesz jak rymujesz" ;)). W przypadku takiej ramy oznaczałoby to jednak krzyżowanie się linek;
3) może po prostu ktoś się nie postarał przy projektowaniu i było tak od początku, tylko autor tego nie zauważył?

Swoją drogą - co to był za serwis, jak linka przerzutki jest "połamana"? :P Tutaj akurat w niczym to nie przeszkadza, ale gdyby była w pełnym pancerzu, to można zapomnieć o prawidłowym działaniu biegów.
 

Autorze, wstaw zdjęcie całej dolnej rury ze wszystkimi przelotkami.

Edytowane przez TheJW

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Garlock
Teraz, TheJW napisał:

Przepraszam, ale jak Ty to sobie wyobrażasz? :D To jest linka przedniej przerzutki, miałaby być puszczona takim zygzakiem?

 

Teraz, TheJW napisał:

Autorze, wstaw zdjęcie całej dolnej rury ze wszystkimi przelotkami.

Nie doczytałeś mojego "P.S.-a" :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TheJW

Bo wyedytowałeś posta chwilę przed tym, jak wstawiłem swojego. ;) Nieistotne, w końcu doszliśmy do tych samych wniosków. :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Garlock

Jeśli fabrycznie linka ocierała o przelotkę, to można kupić ślizg, gdzie linka od przerzutki będzie poprowadzona trochę dalej od hamulcowej np:

https://allegro.pl/oferta/slizg-prowadnica-linki-przerzutki-7771929581

https://ctbike.pl/force-prowadnica-na-linki-do-ramy-czarna.html

https://www.rowerystylowe.pl/p-3214/prowadnica-linek-pod-rame

To może wystarczyć, żeby rozwiązać problem. Koszt poniżej 5 zł.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
czerwo

dziękuje za odpowiedzi

W dniu 16.05.2019 o 08:57, Garlock napisał:

A jesteś pewien, ze ta linka nie biegła poprzednio w prawym rowku:

image.png.bf713d97b1b20e1763228dc12b4a5b50.png

Tam jest chyba nawet takie wyślizgane (błyszczące)miejsce.

P.S. Chyba jednak nie mam racji. Prawy rowek jest pod linkę przerzutki tylnej, a ty masz kłopot z przednią. Wstaw zdjęcia pozostałych przelotek (punktów oporowych) dla tej linki i hamulca. Może tam jest coś zamienione.

tak dokładnie prawy rowek jest pod przerzutkę tylną

W dniu 16.05.2019 o 09:12, TheJW napisał:

Przepraszam, ale jak Ty to sobie wyobrażasz? :D To jest linka przedniej przerzutki, miałaby być puszczona takim zygzakiem? Sama budowa ślizgu wymusza poprowadzenie jej w taki sposób.
To zaznaczone u Ciebie zieloną strzałką to ślizg dla linki tylnej przerzutki (którą to linkę zresztą  widać na zdjęciu, chociaż nie jest na swoim miejscu - czyżby na potrzeby zrobienia zdjęcia?).

Widzę kilka przyczyn:
1) ślizg pierwotnie był lekko "przekoszony", chociaż to mało prawdopodobne, bo zwykle są one wyprofilowane tak, żeby pasowały do mufy i ich inne ułożenie nie jest możliwe;
2) bardziej prawdopodobne - linka była poprowadzona przez inną przelotkę u góry dolnej rury ("nie czujesz jak rymujesz" ;)). W przypadku takiej ramy oznaczałoby to jednak krzyżowanie się linek;
3) może po prostu ktoś się nie postarał przy projektowaniu i było tak od początku, tylko autor tego nie zauważył?

Swoją drogą - co to był za serwis, jak linka przerzutki jest "połamana"? :P Tutaj akurat w niczym to nie przeszkadza, ale gdyby była w pełnym pancerzu, to można zapomnieć o prawidłowym działaniu biegów.
 

Autorze, wstaw zdjęcie całej dolnej rury ze wszystkimi przelotkami.

Tak tylna linka nie była założona akurat w tym momencie :)
1) tak plastik jest tak wyprofilowany że nie da się go inaczej ułożyć 

2) problem jest w tym że nawet jak tak zrobiłem i skrzyżowałem linki to ta od przedniej przerzutki dalej zahaczała o ten element

3) chyba tak, musiało być tak od początku tylko tego nie zauważyłem 

W dniu 16.05.2019 o 10:04, Garlock napisał:

Jeśli fabrycznie linka ocierała o przelotkę, to można kupić ślizg, gdzie linka od przerzutki będzie poprowadzona trochę dalej od hamulcowej np:

https://allegro.pl/oferta/slizg-prowadnica-linki-przerzutki-7771929581

https://ctbike.pl/force-prowadnica-na-linki-do-ramy-czarna.html

https://www.rowerystylowe.pl/p-3214/prowadnica-linek-pod-rame

To może wystarczyć, żeby rozwiązać problem. Koszt poniżej 5 zł.

jeśli chodzi o pierwszy ślizg to już taki kupiłem nie pasuje do profilu mojej mufy suportowej 

jeśli chodzi o drugi to problem będzie dokładnie taki sam jak wcześniej 

jeśli chodzi o trzeci to tak może być ok kupię i sprawdzę 

chociaż myślę że najlepszym rozwiązaniem były taki 

http://www.bikecenter.pl/p31325,acid-ltd-pro-ltd-race-access-wls-tk-cross-10-slizg-do-linki.html

chociaż jest starszy drogi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×